Corrado
Guru
Guru

Hulp van verzamelaars met Giulia of Duetto gezocht!

di mar 24, 2009 18:06

Ik ben benaderd door de NAMAC om een artikel te schrijven over Togi, het italiaanse modelautomerk met hoofdzakelijk Alfa Romeo's (zie http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ).

In mijn Togi verzameling ontbreken echter nog een paar essentiele modellen, zonder welke dit artikel niet compleet is: de Giulia en de Duetto (niet de heruitgave, niet de coda tronca's, die heb ik wel zelf).
Ik ben daarom op zoek naar mede-verzamelaars die wel één of meerdere van deze modellen hebben en deze beschikbaar willen stellen voor de fotografie.
Ook andere bijzondere (oude) Togi's zijn natuurlijk zeer welkom.
Er zal niet de indruk gewekt worden dat het mijn modellen zijn, het moet een neutraal en algemeen en redelijk compleet Togi artikel worden. Ik ben daarbij slechts de auteur.
Er is geen grote haast mee, mijn bedoeling is om het uiterlijk begin deze zomer rond te hebben en te laten fotograferen. Hoe en waar kunnen we samen afspreken. Er worden daarbij geen grote inspanningen van je verlangt. Ik rijd met plezier het hele land door.

Kun je me helpen om het artikel visueel compleet te krijgen, reageer dan alsjeblieft. Desnoods per pb. Ik realiseer me dat je er zelf geen belang bij hebt maar je helpt me er een echt compleet verhaal van te maken, met Alfa in de hoofdrol, moet je maar denken.
ik heb inmiddels al een mede-SCARB'er bereid gevonden om zijn zeldzame eerste serie 2000 berlina's te laten fotograferen.

Lijkt me geweldig als we met een beetje samenwerking tot een mooi artikel kunnen komen.

Koen

:wink:
Laatst gewijzigd door Corrado op wo mar 25, 2009 15:05, 4 keer totaal gewijzigd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Hulp van verzamelaars gezocht

di mar 24, 2009 18:09

1 x "vintage" berlina (rood) - kit (gebouwd) met doos...

Wordt alleen wel ff zoeken...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

campari
Junior Member
Junior Member

RE: Hulp van verzamelaars gezocht!

di mar 24, 2009 22:39

Ik heb hier ook nog een aantal Togi's waaronder een ongebouwde kit (in doos) van de 1750 GS a carbone.
Daarnaaast een Montreal, 164, Coda Tronca, Giulietta SS, Giulietta Spider, 2600 Squadra Mobile en mogelijk staat er nog wel ergens eentje.
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu weer Giulietta TCT (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

Corrado
Guru
Guru

wo mar 25, 2009 13:08

Hoi Campari,

Een Giulietta spider 1600 (is dat eigenlijk niet een vroege Giulia spider? te herkennen aan de motorkap met koelsleuf) is interessant want heb ik niet. Wel de 1300 met de chroomstrip over de motorkap.
Een vroege 2600 Squadra Mobile is ook interessant, te herkennen aan de dichte zijruiten. Mocht je die modellen hebben dan zou ik ze heel graag meenemen in de fotografie.

Koen

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 25, 2009 14:27

"Wat zijn we aan het doen, Koen?" ;)

Wil je de modellen per se zelf fotograferen of zijn foto's (groot formaat) per mail ook goed?

Corrado
Guru
Guru

wo mar 25, 2009 14:47

Hans,

Het verhaal vanuit de Namac is dat zij mensen hebben die kunnen fotograferen (goede amateurs met ervaring op dit vlak, niet onbelangrijk), al heb ik desnoods zelf ook een vakfotograaf achter de hand. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar alles fotograferen, zodat alle opnames qua licht en kleur met elkaar in lijn liggen, dat geeft het mooiste resultaat. Als ik bepaalde modellen niet te 'pakken' kan krijgen is bestaande fotografie natuurlijk te overwegen voor een enkele foto. Eerst maar eens proberen om de gezochte modellen hier te vinden. Vanwaar je vraag, heb je een idee om dit in te vullen met bestaande fotografie?

Vind het in ieder geval leuk dat ze me benaderd hebben (gewoon hier op het forum) en het lijkt me aardig om het eens te proberen. Heb een paar jaar geleden wel eens een balletje opgegooid of het niet een idee zou zijn in Modelauto een artikel te plaatsen (niet met de bedoeling dat zelf te leveren) maar dat zou te veel research vragen (te weinig kennis aanwezig op dat moment) was het antwoord.

Als je iemand kent die hier een visuele bijdrage aan kan leveren, zou je dan een goed woordje voor me willen doen? Ze moeten er toch zijn die dit in de vitrine hebben staan :wink:

Koen

Dinky Boy
Miniaturista

wo mar 25, 2009 14:55

Benaderd door R vd K?

Met hem heb ik nog gecorrespondeerd over de mysterieuze 1900 coupé. Die stond vervolgens in het vorige nummer in de rubriek Autorariteiten. Misschien met het komende nummer meer info?

Ik stelde die vraag omdat ik hier een 159 GP heb, met de oorspronkelijke kit-doos. Komende NAMAC-beurs (4 april) ben ik er niet bij, dus misschien is zelf een foto maken dan handiger. De foto-vereisten van de NAMAC ken ik ;)

Corrado
Guru
Guru

RE: Hulp van verzamelaars met Giulia of Duetto gezocht!

wo mar 25, 2009 15:11

Nee, niet door Rob van der Klugt (die bedoel je toch?) maar door (de mij onbekende) Paul Arets. Maar goed, ik ken ook niet alle Namac vrijwilligers (vroeger wel, uit de goeie ouwe tijd van Rolf ten Cate :wink: ).

Een 159 als bouwdoos kan interessant zijn als het nog zo'n oude geheel kartonnen doos is, dus nog zonder plastic binnendoos. Als je die hebt heb ik zeker interesse.
Gezien het formaat van de bouw-dozen (ik heb er ook een aantal maar weet niet zo goed waar ik ze laten moet) lijkt het me een idee om maar zoveel mogelijk te beperken tot de oude, kleine, kartonnen dozen van de kant-en-klare modellen. die hebben ook zo'n lekker oud speelgoed gehalte met hun illustraties. Maar ik sta open voor alle goede suggesties...
Ben er niet op uit om me zelf te promoten met dit artikel maar om straks eens een 'goed' Togi stuk te zien in een nederlands modelautoblad.

Koen

campari
Junior Member
Junior Member

do mar 26, 2009 23:13

Corrado,
check ff je pb.
Alfist sinds 1982:
2 x Alfa Sud, 1 x Giulietta 2.0, 3 x 33, 1 x 155, 2 x 156 SW, 1 x 159 SW Ti, Giulietta Multi-Air tct en nu weer Giulietta TCT (dagelijks gebruik) en GTV 3L V6 24V (voor de extra Alfa-belevenis).

campari
Junior Member
Junior Member

za apr 18, 2009 13:49

Toch eens een paar Togi's onder het stof vandaan gehaald (ik had een soort "schuurvondst-ervaring").
De 2600 heeft (helaas) open zijruiten en de Spider is de 1300 met chroomstrip op de kap.

Enne de kit in de doos wordt ooit een 6c 1750 CARBONE.

Toch maar een paar foto's geplaatst voor de Togi-liefhbbers onder ons.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfist sinds 1982:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”