Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Wie kent deze Alfa?

zo nov 16, 2008 12:31

Een tijd terug ben ik op het internet een paar foto's tegengekomen van een Alfa die mij niets zegt. Het lijkt op het eerste gezicht op een Monza met een merkwaardige, Maserati-achtige grill, maar wanneer je naar de remtrommels kijkt kan het eigenlijk al geen 8C 2300 zijn. Een 6C 1750 is dus waarschijnlijker.

Ik ga ervan uit dat de drie foto's allemaal om dezelfde wagen gaat, hoewel ik alle foto's los van elkaar op verschillende plaatsen heb gevonden. De brede voorruit op de laatste foto is trouwens waarschijnlijk verwijderbaar, je ziet de raceruitjes erachter zitten.

Is er iemand die iets van deze auto weet?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit: Googelen op de nummerplaat bracht destijds niets op. Ik besloot het nu nog een keer te proberen en voila... het is een 6C 2300 en hij heeft meegereden in de Le Mans Classic in 2002. Maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal achter de bijzondere body.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

SPIDERVELOCE1750

RE: Wie kent deze Alfa?

zo nov 16, 2008 12:47

In 2007 was deze alleszinds aanwezig bij de Historic 6 hours op het schitterende circuit van Spa Francorchamps .

Het is een ex Nuvolari racer , toen in het bezit van één of andere Engelse zakenman .

Heel wat foto's hier en hier .

De mechanieker van dienst vertelde dat deze dame ondertussen een miljoen pond waard zou zijn . :shock:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 16, 2008 13:04

Schitterende foto's achter die links! Zoals ik inmiddels gewend ben van je (jullie?), echt topklasse!

En dank voor de info! Als het inderdaad een ex-Nuvolari racer is kan ik me voorstellen dat hij erg veel waard is. Maar een miljoen pond, wow, daar kan je een complete Alfa-vloot van aanleggen :shock:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

SPIDERVELOCE1750

Re: RE: Wie kent deze Alfa?

zo nov 16, 2008 13:08

Schitterende foto's achter die links! Zoals ik inmiddels gewend ben van je (jullie?), echt topklasse!

En dank voor de info! Als het inderdaad een ex-Nuvolari racer is kan ik me voorstellen dat hij erg veel waard is. Maar een miljoen pond, wow, daar kan je een complete Alfa-vloot van aanleggen :shock:
Merci . De K-tjes zijn van mij , de M -ettjes zijn van Manu . :wink:

Inderdaad een bak geld . Na de waardemededeling vroeg de man mij of ik er eens mee wou rijden . En toen durfde ik niet meer . :oops:

Maar goed : Er moeten dus wel ergens nog originele racebeelden te vinden zijn van deze Bella . We weten weer wat doen op deze druilerige middag :lol: .

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 16, 2008 13:22

Inderdaad een bak geld . Na de waardemededeling vroeg de man mij of ik er eens mee wou rijden . En toen durfde ik niet meer . :oops:
Dat kan ik me voorstellen, hoewel het me een unieke belevenis lijkt om in zo'n jaren 30 Alfa te rijden. Maar je zal er een schade mee maken!
Komen er vaker dit soort bijzondere auto's op de Historic 6 hours? Dan moet ik er toch eens heen eigenlijk.

SPIDERVELOCE1750

zo nov 16, 2008 13:49

Dat kan ik me voorstellen, hoewel het me een unieke belevenis lijkt om in zo'n jaren 30 Alfa te rijden. Maar je zal er een schade mee maken!
Komen er vaker dit soort bijzondere auto's op de Historic 6 hours? Dan moet ik er toch eens heen eigenlijk.
Het is A B S O L U U T de moeite hoor . Als het kan , zou ik er zeker een weekendje van maken .

Zaagmans en anderen hebben hier een mooi verslagje van editie 2008 gemaakt .

SPIDERVELOCE1750

zo nov 16, 2008 15:51

Afbeelding

Ondertussen gevonden dat ze toen bestuurd werd door David Cooke en Neil Twyman en dat het een Alfa Romeo 6c Spyder Corsa van 1934 is .

Blijkbaar redelijk recent verkocht voor een derde van wat mij was wijsgemaakt . :lol:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 16, 2008 16:03

Had je dat geweten, dan had je er misschien wel een ritje in gemaakt :lol:

Toch, er zijn klassieke Alfa's die wel voor dat soort bedragen (en meer!) van eigenaar wisselen, maar dat zijn dan meestal 8C 2300's en 8C 2900's.

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

zo nov 16, 2008 17:36

Blijkbaar redelijk recent verkocht voor een derde van wat mij was wijsgemaakt . :lol:
Wellicht door de beroemde kredietcrisis ?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

SPIDERVELOCE1750

zo nov 16, 2008 17:45

Wellicht door de beroemde kredietcrisis ?
Die is ondertussen al wereldberoemd inderdaad . :lol:

Ik denk eerder aan een verzekerde waarde . En een vleugje trots en overdrijving uiteraard . :mrgreen:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”