Andretti Molletti

RDW maakt online wijzigen kentekenbewijs mogelijk

za nov 15, 2008 22:58

RDW maakt online wijzigen kentekenbewijs mogelijk
Door Arnoud Wokke, zaterdag 15 november 2008 14:03, views: 9.104

Auto-eigenaren kunnen vanaf april volgend jaar hun kentekenbewijs digitaal schorsen. Daardoor hoeven eigenaren niet meer naar het Postkantoor om aan te geven dat hun auto niet meer op de weg zit.

In plaats van een gang naar het Postkantoor kunnen eigenaren van een auto inloggen op de website van de RDW, zegt de overheidsorganisatie die een register bijhoudt van auto's op de Nederlandse wegen. Inloggen gaat via Digid, het digitale inlogsysteem van alle overheidsdiensten. De 68 euro die betaald moet worden voor een wijziging van het kentekenbewijs, kan worden overgemaakt via betaalsysteem iDeal.

Het is niet mogelijk een auto over te schrijven via internet: een eigenaar kan alleen zijn auto schorsen: aangeven dat hij niet meer op de weg zit. Met een schorsing hoeft een automobilist geen wegenbelasting meer te betalen. Ook kan een kentekenbewijs geannuleerd of verlengd worden. Dat zal volgens de RDW in 2009 ongeveer 380.000 keer gebeuren. De transactie via internet scheelt de auto-eigenaar meer dan een uur, zo heeft de overheidsdienst berekend.

Aldus gespot voor u!

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: RDW maakt online wijzigen kentekenbewijs mogelijk

za nov 15, 2008 23:09

68 euro?

mijn oldtimers schorsen kost me nu maar iets van 23 euro?? :? tenzij het eenmalig is, dus niet elk jaar zoals nu. Maar de kans is groot dat je dan ook weer 68 euro moet betalen als je hem weer wilt gaan gebruiken, en dan wordt het wel duur want voor 136 euro schors ik mijn auto nu ook al 6 jaar. :(

Ik had liever dat ik het aantal cilinders op het kenteken zelf kon veranderen... :oops: :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

sudsprint
Guru
Guru

za nov 15, 2008 23:41

Schorsing ongedaan maken heeft mij nog nooit iets gekost.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo nov 16, 2008 09:01

23 euro is voor een auto meer dan 15 jaar oud

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 16, 2008 09:22

En waarom kunnen we dan ook geen auto op naam zetten via internet? Met een DiGiDe kan iedereen zich tegenwoordig inloggen om een auto op naam te zetten. Dat scheelt al weer een uur. Voor mij zeker. Ik moet 15 minuten rijden, parkeerplaats zoeken, nummertje trekken, half uur wachten en weer 15 minuten terugrijden. En helemaal ideaal als ook alle postkantoren zullen gaan verdwijnen.

Alfa33
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: RDW maakt online wijzigen kentekenbewijs mogelijk

zo nov 16, 2008 14:51

En waarom kunnen we dan ook geen auto op naam zetten via internet? Met een DiGiDe kan iedereen zich tegenwoordig inloggen om een auto op naam te zetten. Dat scheelt al weer een uur. Voor mij zeker. Ik moet 15 minuten rijden, parkeerplaats zoeken, nummertje trekken, half uur wachten en weer 15 minuten terugrijden. En helemaal ideaal als ook alle postkantoren zullen gaan verdwijnen.
Je hoeft als eigenaar van de auto helemaal niet mee naar het postkantoor om een auto over te schrijven, dus dat hoeft als verkoper ook geen tijd te kosten.
Dat je een auto niet digitaal kan overschrijven zal zonder twijfel met fraude en criminaliteit te maken hebben. Wordt dan wel heel erg makelijk gemaakt voor de crimineel om een auto te hyjacken. Laptopje mee, mes tegen de keel van de eigenaar, inloggen, overschrijven en wegrijden maar. Op deze manier krijgt de crimineel meer tijd om zn waar weer te verkopen en dat zal wel niet de bedoeling zijn...
Nu: 156 2.5 v6
Gehad:
164 Super 2.0 TS, Alfa 33 1.7 16v, Alfa 145 TD, Alfa 33 1.7 i.e.

Andretti Molletti

zo nov 16, 2008 15:07

Je kan je afvragen wat de kosten voor de RDW nog zijn als wij het zelf doen....

en dan kom je er al snel achter dat je ook door deze instantie genaaid wordt!
Maar ik denk niet dat ik iets nieuws vertel?

De argumenten van de overheid ontstijgen die van de gemiddelde fora op internet al lang niet meer :mrgreen:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”