Pagina 1 van 3

ANWB verliest recordaantal leden

Geplaatst: di jan 04, 2005 21:52
door alfasud1972
Nou dat ziet er niet fraai uit (lees onderstaande bericht uit de Telegraaf). Normaal ben ik voor eerlijke concurrentie maar onze regering leert blijkbaar niet van zijn fouten, blijf nou eens met je vingers af van goed lopende instuten. Al vaker hebben ze goed werkende instituten om zeep geholpen door het zogenaamd openstellen van allerlei markten en het is niet te hopen dat dit ook met de ANWB gaat gebeuren.

Stel gewoon goede commissies in die de prijzen in de gaten houden zodat de consument zich geen zorgen hoeft te maken over oneerlijke prijzen. Meer hoef je volgens mij niet te doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen zelf geen lid van ben maar als ik hulp nodig zou hebben is er maar eentje die ik zou bellen en dat is de ANWB. Zij hebben expertise en service opgebouwd waar je op kan rekenen. Als het zo door gaat zit je straks met twee partijen die halve service verlenen omdat ze concurerend moeten werken. Goed gedaan !



Bron Telegraaf.

DEN HAAG - De ANWB heeft vorig jaar 114.000 leden verloren. Niet eerder zegden zoveel mensen hun lidmaatschap op. "De ANWB is in zwaar weer terecht gekomen. Echt zwaar weer", zei directeur G. van Woerkom dinsdag in zijn nieuwjaarsboodschap tegen zijn medewerkers.

Foto: Anko Stoffels

Sinds de oprichting bleef de toeristenbond groeien, met enkele uitzonderingen daargelaten. In 1899 raakte de bond duizend leden kwijt. In 1983 liepen 45.000 mensen weg. Volgens Van Woerkom lag dat aan de economische recessie die de jaren 80 trof.

De directeur verklaart het recente verlies met de vergrijzing en hij stelt dat automobilisten op een andere manier naar pech kijken. Zij denken dat auto's tegenwoordig zo goed zijn, dat de Wegenwacht overbodig is. Bovendien vertrokken vorig jaar 65.605 mensen met een ANWB-lidmaatschap naar concurrent Route Mobiel.

"We houden er rekening mee dat we in 2005 opnieuw leden verliezen. In de begroting gaan we uit van 90.000. We mogen ons dus gerust zorgen maken, ook over de werkgelegenheid", schetste hij een somber beeld. " Inmiddels is het zwaar weer: harde tot stormachtige wind. De stormbal is gehesen. Hier en daar loopt het water over de dijk.

Geplaatst: wo jan 05, 2005 12:46
door matra sports
Ik hoop dat de ANWB de servicegraad kan blijven handhaven. Want wie is straks de dupe met zijn niet nieuwe auto'tje ?

Geplaatst: wo jan 05, 2005 13:06
door The Duke
De concurent is ook een ervaren service provider....
En wat hun zeggen klopt ook, je betaald veel geld aan abonement en krijgt dingen die je niet zoekt:
- tijdschrijft
- praatpalen (vervangen door gsm's)

Als hun service goed of beter is als de concurent en nadenken over een light abonement (= concurerende prijs) dan redden ze het wel.

Geplaatst: wo jan 05, 2005 13:28
door puffe004
Er zullen best wel eens mensen ontevreden zijn over de ANWB.
Ik heb zelf een paar jaar geleden een ongeval gehad in Italie,met de 155. We kregen de ANWB in Milaan niet te pakken. Alfa was total loss. De ANWB in NL kregen we wel te pakken. Er werd ons verteld we kunnen niet helpen omdat jullie in Italie zitten. Protesteren helpt niet,en de gsm was bijna leeg. Daar sta je dan.
Ik baalde toen ook flink van de ANWB. Alles daar geregeld,vervangend vervoer,en ze dan niet kunnen bereiken.
Ben nu nog wel lid,maar..

Geplaatst: wo jan 05, 2005 13:55
door 1750GTV
Volgens mij hebben de mensen geen enkel idee, wat de AWNB voor de nederlandse weggebruikers betekend en betekend heeft.
Ze zien het atlijd alleen nog als het gele autootje wat je komt helpen als je ze heb opgeroepen via de praatpaal of tegenwoordig via de gsm als je pech hebt. Ze doen toch echt wel veel meer dan opdraven bij pech onderweg. Neem recentelijk bijvoorbeeld die boetes op de snelwegen waar je 70 mocht rijden, die nog door toedoen van de ANWB in de versnipperaar zijn terecht gekomen.

Geplaatst: wo jan 05, 2005 14:12
door matra sports
De ANWB is in heel veel gevallen GOEDKOPER ! Vooral als je twee wagens rijdt en je bella('s) ietsie ouder zijn. Bij Route Mobiel betaal je overal toeslag voor..... Laat het maar eens uitrekenen. Zelfs al viel de ANWB iets duurder uit, dan nog bleef ik erbij. Die keren dat ik hulp nodig had hebben ze mij altijd goed geholpen !

Geplaatst: wo jan 05, 2005 14:32
door SQUADRA LEO
Mijn Giulia laat mij nooit in de steek, Tenminste die vier a vijf keer per jaar wanneer ik ermee rij !! :lol: :lol:
Dus waarom lid worden. En alfa's doen het toch altijd !
:blue_lol:

Leo.

Geplaatst: wo jan 05, 2005 20:21
door Louis
ANWB: Algemene Nederlandse WIELRIJDERS Bond :?: :?: :?: :?:

Nee, ik ben geen lid. :D
Nee, zal ook geen lid worden. :D
Nee, ik heb ze nog nooit nodig gehad. :D
Nee, heb ook geen zin te moeten betalen voor allerlei "onzin" :evil:
Nee, zit niet te wachten op allerlei "onderzoekjes" waarvan iedereen al weet wat de uitslag is. :evil:
Nee, ik rijd géén fiets. :evil:

Ja, ik rij een Alfa 164, en die doet ´t altijd :lol: :lol: :lol:

Louis

Geplaatst: wo jan 05, 2005 20:26
door roberto
Ik hoor ook bij die 114.000, had overigens alleen een abo-tje op het bladje. Het abonnement op de WW had ik al opgezegd toen in een lease auto kreeg. Maar de leasebak is alweer 1,5 jaar weg.

Geplaatst: wo jan 05, 2005 20:37
door matra sports
Als je een keer stil komt te staan in Frankrijk :oops: of Noorwegen :oops: klap je heel blij in je handjes als je lid bent van de ANWB :wink: Kritiek geven is het makkelijkste dat er is :wink: Vandaar dat ik me aanbevolen hou voor betere voorstellen of oplossingen :!:
dan de ANWB. ( ter info : twee wagens ouder dan 7 jaar op een adres, woon vlak bij de grens dus incl. buitenland graag ).

Geplaatst: wo jan 05, 2005 21:02
door Constantijn
Wellicht dat het verlies van leden ook te wijten is aan onvriendelijkheid van ANWB medewerkers. :-s Zo belde ik laatst een ANWB techneut op (ik zal zijn echte naam niet noemen, maar ik noem hem hier voor het gemak even Yoda), met een technische vraag over laadstroom e.d., en het eerste wat Yoda zei was: "dan moet je Route-Mobiel bellen!".... [-(
Gelukkig meende hij dat niet want een uur -en een rood oor- later wist ik precies wat ik dacht dat ik al wist... :|
Yoda me you thank nogmaals. :mrgreen:

Overigens ben ik al sinds '88 lid van de ANWB, en het enige dat me stoort is dat je geen WW lid kunt zijn zonder een abonnement op dat blad van hun. (heb zelf eigenlijk ook nooit hun hulp echt nodig, maar vindt het een goed gevoel dat als mijn vrouw onderweg is, dat ze -waar dan ook- altijd bij pech een beroep op de WW kan doen.)

Geplaatst: do jan 06, 2005 12:09
door KAS
Zo belde ik laatst een ANWB techneut op (ik zal zijn echte naam niet noemen, maar ik noem hem hier voor het gemak even Yoda), met een technische vraag over laadstroom e.d., en het eerste wat Yoda zei was: "dan moet je Route-Mobiel bellen!".... [-(
Yoda me you thank nogmaals. :mrgreen:
Yoda? Die naam komt me bekend voor. Who the f*#k is Yoda? HIj werkt bij de wegenwacht dus.
Ik ben ook geen ANWB lid. Als het ooit eens nodig mocht zijn dan wordt ik wel lid, dat is wel duurder maar ik heb nu 22 jaar lidmaatschap uitgespaart. Op zich is het natuurlijk wel goed een beetje concurrentie. Als het maar niet zo gaat als bij de energieleveranciers. Minister Brinkhorst verwacht dat door de concurrentie de prijzen naar beneden zullen gaan. Waarom heb ik daar dan zo`n sceptisch gevoel bij? De tijd zal het leren.

Geplaatst: do jan 06, 2005 13:12
door Giulia2000TS
Overigens ben ik al sinds '88 lid van de ANWB, en het enige dat me stoort is dat je geen WW lid kunt zijn zonder een abonnement op dat blad van hun.
Wordt KNAC lid, komt de ANWB je helpen (met zo'n klassieke grijze snor) en krijg je een leuk blaadje in de bus!!

Geplaatst: vr jan 07, 2005 09:36
door matra sports
Heej da´s een goeie. Straks eens effe kijken !

Geplaatst: vr jan 07, 2005 09:47
door Michel
Who the f*#k is Yoda? HIj werkt bij de wegenwacht dus.
Afbeelding


:mrgreen: