ANWB verliest recordaantal leden
Geplaatst: di jan 04, 2005 21:52
Nou dat ziet er niet fraai uit (lees onderstaande bericht uit de Telegraaf). Normaal ben ik voor eerlijke concurrentie maar onze regering leert blijkbaar niet van zijn fouten, blijf nou eens met je vingers af van goed lopende instuten. Al vaker hebben ze goed werkende instituten om zeep geholpen door het zogenaamd openstellen van allerlei markten en het is niet te hopen dat dit ook met de ANWB gaat gebeuren.
Stel gewoon goede commissies in die de prijzen in de gaten houden zodat de consument zich geen zorgen hoeft te maken over oneerlijke prijzen. Meer hoef je volgens mij niet te doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen zelf geen lid van ben maar als ik hulp nodig zou hebben is er maar eentje die ik zou bellen en dat is de ANWB. Zij hebben expertise en service opgebouwd waar je op kan rekenen. Als het zo door gaat zit je straks met twee partijen die halve service verlenen omdat ze concurerend moeten werken. Goed gedaan !
Bron Telegraaf.
DEN HAAG - De ANWB heeft vorig jaar 114.000 leden verloren. Niet eerder zegden zoveel mensen hun lidmaatschap op. "De ANWB is in zwaar weer terecht gekomen. Echt zwaar weer", zei directeur G. van Woerkom dinsdag in zijn nieuwjaarsboodschap tegen zijn medewerkers.
Foto: Anko Stoffels
Sinds de oprichting bleef de toeristenbond groeien, met enkele uitzonderingen daargelaten. In 1899 raakte de bond duizend leden kwijt. In 1983 liepen 45.000 mensen weg. Volgens Van Woerkom lag dat aan de economische recessie die de jaren 80 trof.
De directeur verklaart het recente verlies met de vergrijzing en hij stelt dat automobilisten op een andere manier naar pech kijken. Zij denken dat auto's tegenwoordig zo goed zijn, dat de Wegenwacht overbodig is. Bovendien vertrokken vorig jaar 65.605 mensen met een ANWB-lidmaatschap naar concurrent Route Mobiel.
"We houden er rekening mee dat we in 2005 opnieuw leden verliezen. In de begroting gaan we uit van 90.000. We mogen ons dus gerust zorgen maken, ook over de werkgelegenheid", schetste hij een somber beeld. " Inmiddels is het zwaar weer: harde tot stormachtige wind. De stormbal is gehesen. Hier en daar loopt het water over de dijk.
Stel gewoon goede commissies in die de prijzen in de gaten houden zodat de consument zich geen zorgen hoeft te maken over oneerlijke prijzen. Meer hoef je volgens mij niet te doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen zelf geen lid van ben maar als ik hulp nodig zou hebben is er maar eentje die ik zou bellen en dat is de ANWB. Zij hebben expertise en service opgebouwd waar je op kan rekenen. Als het zo door gaat zit je straks met twee partijen die halve service verlenen omdat ze concurerend moeten werken. Goed gedaan !
Bron Telegraaf.
DEN HAAG - De ANWB heeft vorig jaar 114.000 leden verloren. Niet eerder zegden zoveel mensen hun lidmaatschap op. "De ANWB is in zwaar weer terecht gekomen. Echt zwaar weer", zei directeur G. van Woerkom dinsdag in zijn nieuwjaarsboodschap tegen zijn medewerkers.
Foto: Anko Stoffels
Sinds de oprichting bleef de toeristenbond groeien, met enkele uitzonderingen daargelaten. In 1899 raakte de bond duizend leden kwijt. In 1983 liepen 45.000 mensen weg. Volgens Van Woerkom lag dat aan de economische recessie die de jaren 80 trof.
De directeur verklaart het recente verlies met de vergrijzing en hij stelt dat automobilisten op een andere manier naar pech kijken. Zij denken dat auto's tegenwoordig zo goed zijn, dat de Wegenwacht overbodig is. Bovendien vertrokken vorig jaar 65.605 mensen met een ANWB-lidmaatschap naar concurrent Route Mobiel.
"We houden er rekening mee dat we in 2005 opnieuw leden verliezen. In de begroting gaan we uit van 90.000. We mogen ons dus gerust zorgen maken, ook over de werkgelegenheid", schetste hij een somber beeld. " Inmiddels is het zwaar weer: harde tot stormachtige wind. De stormbal is gehesen. Hier en daar loopt het water over de dijk.