supermaarten

tomtom

zo jun 22, 2008 12:10

iemand meer ervaring dan ik met het downloaden van kaarten voor de tomtom?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: tomtom

zo jun 22, 2008 12:38

Ja, met een creditkaart op de tomtomsite gaat het best eenvoudig.

Markfa
Member
Member

zo jun 22, 2008 12:48

Ik heb wel ervaring met het downloaden en het installeren van nieuwe software/kaarten van tomtom. Alleen eerlijke gezegd niet via de tomtom home :roll:

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: tomtom

zo jun 22, 2008 20:21

Bij mij ging het helemaal fout.
Je moet een account aanmaken waarin je jouw TomTom hardware (Type e.d.) opgeeft.
Als je dan een kaart bestelt dan zou het programma de juiste kaart voor je moeten uitkiezen.
Bij mij ging het hier fout. Ik heb het beste van twee weekenden besteed om:
- 1. Er achter te komen dat ik een kaart voor een PDA had
- 2. De helpdesk van Tom Tom telefonische te overtuigen dat ik wel alles juist had ingevoerd
- 3. De juiste kaart en overige software te downloaden en op een 2 GB SD-kaart te plaatsen

Ik zou het dus niet één dag voor vertrek doen...

Nu nog krijg is steeds de foutmelding dat de instellingen niet worden opgeslagen. Ik merk hier verder niets van.
Wel raad ik je aan de gedetailleerde kaart van heel Europa te kopen. Echt fantastich.
Ik ben verleden weekend naar een SZ meeting in Tirol geweest en ik werd echt voor de deur van het hotel afgezet.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 22, 2008 21:56

Je moet een account aanmaken waarin je jouw TomTom hardware (Type e.d.) opgeeft.
Als je dan een kaart bestelt dan zou het programma de juiste kaart voor je moeten uitkiezen.
- 2. De helpdesk van Tom Tom telefonische te overtuigen dat ik wel alles juist had ingevoerd
- 3. De juiste kaart en overige software te downloaden en op een 2 GB SD-kaart te plaatsen

Nu nog krijg is steeds de foutmelding dat de instellingen niet worden opgeslagen. Ik merk hier verder niets van.
Wel raad ik je aan de gedetailleerde kaart van heel Europa te kopen. Echt fantastich.
Ik ben verleden weekend naar een SZ meeting in Tirol geweest en ik werd echt voor de deur van het hotel afgezet.
Wat voor tomtom-hardware heb je precies? Ik kan eens kijken of dat op te lossen is, heb wel wat contacten.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 22, 2008 22:31

Wat voor tomtom-hardware heb je precies? Ik kan eens kijken of dat op te lossen is, heb wel wat contacten.
Ik heb een TomTom go 710.
Die doet het nu dus blijf ik er maar vanaf. Met de foutmelding "kan instellingen niet opslaan" leer ik wel mee te leven.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 07:59

Die doet het nu dus blijf ik er maar vanaf. Met de foutmelding "kan instellingen niet opslaan" leer ik wel mee te leven.
Ik beloof niets, maar ik zal eens vragen. :)

Roeltje 164

di jun 24, 2008 01:28

Vertel Roy, .......................................................................................................................
Ik zou graag eens weer op een subtiele manier met je in aanraking willen komen, hoe we zijn verwijderd uit mekaar is echt een sof, sorry dat ik het zeg;.....

k wil graag eens koken en bijpraten met je famiilie en jouw, en eigenlijks heb ik dat ook wel verdiend..
No spang en super shasimi en heerlijk eten.laat het verleden eens los en kom naar Zoetermeer, ik heb het er erg moeilijk mee.

Met vriendelijke groeten Roel, Lorraine & Dion......

Ciaooo :wink:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 24, 2008 07:33

Als jij het niet stuk vindt moet je het vooral niet repareren natuurlijk. Ik heb even nagevraagd, het advies is een "factory reset" te doen via tomtom-home en dan (met de laatste versie) van tomtom home alle updates die worden voorgesteld te installeren. Je kan eventuele stemmen die je worden aangeboden wel negeren, maar de rest heeft wel zin. Maak voor de zekerheid wel even een backup, mocht het stuk gaan heb je in ieder geval je kaarten en de activatie daarvan en dergelijke nog staan.

Markfa
Member
Member

di jun 24, 2008 09:41

Aangezien mijn kaartje was gecrasht toen ik tomtom-home draaide gebruik ik dat programma niet meer. Ik kan dus 'helaas' ook geen kaarten via tomtom downloaden. Maar koop een tweede kaartje en ga gewoon via de cardreader van je pc werken. Dan kan je op vele manieren tomtom downloaden, of zelfs de nieuwe software en dat er netjes opzetten aan de hand van de readme. Wij hebben nu op een tomtom one de software 8.0... en ook de kaarten 8.0... terwijl die alleen nog maar geleverd worden (toen ik het erop zette) bij een tomtom go ('en dan de nieuwste). En alles werkt gewoon, behalve natuurlijk de mp3 speler etc.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 24, 2008 13:37

Ik sprak vandaag een 2e persoon met een 710go die exact hetzelfde probleem had na upgraden. dikke kans dat het bij een volgende upgrade opgelost wordt.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”