Alfa Sei
Geplaatst: ma jun 16, 2008 19:27
Ik was vandaag bij de Alfa garage in Ruinerwold: Garage Jonkers. En toen kwam ik aan de praat met de eigenaar, Jonkers himself. Veel Alfateut en hij had leuke verhalen over vroegere modellen. Toen kwamen we aan de praat over de Alfa 6. Ik vroeg of hij er ooit eentje had gehad, en hij zei van wel. Een man uit Genemuiden zou het gekocht moeten hebben en heeft haar uiteindelijk tegen een vangrail geparkeerd.
Nu het grote vraagstuk van vandaag. De Alfa 6 is altijd al een apart ding geweest. In techniek zowiezo. Wel een deDion maar weer geen transaxle enzo. Maar hij had het er over dat hij een Sei verkocht met een 6 cilinder in lijn. Maar dat kan toch niet. Ik weet dat er 6 carburateurs bovenop zaten, en het een feest is om die allemaal te synchroniseren. Dat zei hij ook al. Maar de Alfa 6 is toch juist gemaakt als extra luxe Alfetta met die nieuwe V6 die ze toen op de markt brachten?
Ik dacht niet dat er ooit een 6 cilinder lijnmotor in die auto is geweest. Ze zaten volgens mij alleen in de Sprint 2600 en die 2600 SZ Zagato...
Mijn kennis hield hier wel zo'n beetje op.
Nu het grote vraagstuk van vandaag. De Alfa 6 is altijd al een apart ding geweest. In techniek zowiezo. Wel een deDion maar weer geen transaxle enzo. Maar hij had het er over dat hij een Sei verkocht met een 6 cilinder in lijn. Maar dat kan toch niet. Ik weet dat er 6 carburateurs bovenop zaten, en het een feest is om die allemaal te synchroniseren. Dat zei hij ook al. Maar de Alfa 6 is toch juist gemaakt als extra luxe Alfetta met die nieuwe V6 die ze toen op de markt brachten?
Ik dacht niet dat er ooit een 6 cilinder lijnmotor in die auto is geweest. Ze zaten volgens mij alleen in de Sprint 2600 en die 2600 SZ Zagato...
Mijn kennis hield hier wel zo'n beetje op.