sud 1972 suv 2009 Alfa weer in de fout
Geplaatst: do mei 22, 2008 07:45
http://static.autoblog.nl/images/wp2008 ... amal-1.jpg
Het scheelt maar 1 letter. Het noodlot wordt getart. Daarom gaat Alfa weer in de fout. De geschiedenis herhaalt zich. De overeenkomsten.
1972 Sud. 2009 Suv.
Oiliecrisis 72. Oliecrisis 2008. Amerika expansie, bedenkelijke markt. Nieuw model in nog niet vertegenwoordigd marktsegement.
Gevolgen: weinig winstgevend resultaat (hoog risico), imago vertroebelend, hardcore alfa rijders keren merk de rug toe, ontbreekt aan identificatie met nieuwe alfa rijders. zij trekken zich terug in historische modellen of zoeken heil bij one-model brands.
Ongetwijfeld zal de "Matta" uit de kast gehaald worden om te verdedigen dat Alfa blabla. Wat men bedoelt is: In navolging van BMW, Mercedes, Toyota/Lexus zien wij ons genoodzaakt ons modellengamma uit te breiden met een SUV om als volwassen/concurrerend merk over te komen en een goede start te kunnen maken in de USA markt. BMW blijft onze belangrijkste benchmark en zonder SUV zal er weinig spin off zijn voor onze andere modellen. Daarom zijn wij ook genoodzaakt een nieuwe spider uit te brengen. Over de SUV kunnen wij nog melden dat dit model toch vooral bedoeld is voor een groter publiek dat wordt gehinderd door een buitensporig overgewicht. Het ideale instapmodel voor deze doelgroep
Het scheelt maar 1 letter. Het noodlot wordt getart. Daarom gaat Alfa weer in de fout. De geschiedenis herhaalt zich. De overeenkomsten.
1972 Sud. 2009 Suv.
Oiliecrisis 72. Oliecrisis 2008. Amerika expansie, bedenkelijke markt. Nieuw model in nog niet vertegenwoordigd marktsegement.
Gevolgen: weinig winstgevend resultaat (hoog risico), imago vertroebelend, hardcore alfa rijders keren merk de rug toe, ontbreekt aan identificatie met nieuwe alfa rijders. zij trekken zich terug in historische modellen of zoeken heil bij one-model brands.
Ongetwijfeld zal de "Matta" uit de kast gehaald worden om te verdedigen dat Alfa blabla. Wat men bedoelt is: In navolging van BMW, Mercedes, Toyota/Lexus zien wij ons genoodzaakt ons modellengamma uit te breiden met een SUV om als volwassen/concurrerend merk over te komen en een goede start te kunnen maken in de USA markt. BMW blijft onze belangrijkste benchmark en zonder SUV zal er weinig spin off zijn voor onze andere modellen. Daarom zijn wij ook genoodzaakt een nieuwe spider uit te brengen. Over de SUV kunnen wij nog melden dat dit model toch vooral bedoeld is voor een groter publiek dat wordt gehinderd door een buitensporig overgewicht. Het ideale instapmodel voor deze doelgroep
