ik denk er ook over om een g3 installatie in mijn tweede auto te laten bouwen (een 16v peugeot) nu ging ik er van uit dat dat alleen voordelen heeft tov brandstofkosten en schonere motor, maar een collega vertelde me dat het verbruik wel goedkoper, maar wel veel hoger is, en dat je op moet passen dat je je motor niet oververhit. Nu ziet die collega al snel beren op de weg, dus ik vroeg me af wat de voors en tegens van LPG zijn.
Je collega ziet inderdaad een hoop beren die er wat mij betreft niet zijn.
Heb ook een 156 op gas G3, een 1.8 namelijk. Echt een superauto.
Gekocht bij 140.000, staat nu op 194.000. Echt 0,0 problemen mee gehad en ik rijdt niet zo zachtjes ermee.
Motor nóóit warmer als 90 graden gezien, loopt 1:9 op gas, scheelt mij € 200,- per maand tov benzine ondanks de hogere wegenbelasting.
Motor loopt geweldig, totaal geen olieverbruik, ongeveer 1 liter bijgegooid op 54.000km
Alleen de standaard draagarmen-drama ben ik niet zo blij mee, ieder jaar minstens 1 draagarm kaduuk...
Maarja, dat heeft niks met de lpg te maken, het blijft ook een enorm mooie bak...