Pagina 1 van 1
BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 08:51
door bert
BMW onderhandelt met zowel Fiat als General Motors over de levering van motoren
http://www.autointernationaal.nl/artike ... d=6206&n=9
RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 09:56
door Dinky Boy
Het schijnt dat Nissan ook
interesse heeft.
Dit soort ontwikkelingen zetten hoe dan ook door. Waarom zou je de krachten niet bundelen als je er veel geld mee kunt uitsparen? Als dat geld enerzijds kan worden geïnvesteerd in nog efficiëntere en schonere motoren en anderzijds verdisconteerd kan worden in de prijs van de auto, wat is er dan op tegen?
Ondertussen voel ik al weer wat karakter- en identiteitsdiscussies aankomen

RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 11:36
door bert
Als het is ingegeven door de noodzaak om uit kostenoverwegingen de benodigde componenten te standaardiseren en het wordt consequent doorgevoerd, maar als het aantal onderlinge verschillen groot blijft met behoorlijk omslachtige productieprocessen?? De idenditeit van Alfa Romeo blijft mijn inziens beter behouden wanneer FIAT samenwerkingsverbanden onderzoekt want het resultaat
van het gedwongen uitwisselingsverband van o.a. motoren staat nu in de showroom.
RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 12:10
door Erwinn
Fiat heeft niet zozeer behoefte aan motoren voor zijn eigen modellen, maar wellicht wel voor de dochtermerken Alfa Romeo en Maserati. Mocht het eerste merk alsnog met een opvolger voor de 166 willen komen, dan is een 6 cilinder dieselvariant en/of een V8 benzineversie onontbeerlijk. Op papier kan Maserati de laatste krachtbron leveren, maar die V8 is te duur voor een model dat uit het oogpunt van verkoopbaarheid maar half zo duur als een Quattroporte mag zijn. Bovendien is het de vraag of Maserati in zijn eentje de kosten voor het up-to-date houden van zijn V8 kan opbrengen. Zo stoot de GranTurismo elke kilometer 345 gram CO2 de atmosfeer in om met 405 pk een tijd van 5,2 seconden neer te zetten voor de sprint naar 100 km/u. De BMW 650i (367 pk) kan dit in 5,1 seconden en belast het milieu ‘slechts’ met 279 gram. Gekoppeld aan het door de Europese Unie geplande boetesysteem betekent dit 6.270 euro extra prijsverschil.
Ik mag toch *random insert vloek/scheldwoorden*

niet hopen dat er Alfa's met BMW motoren gaan rondrijden! Ook al zouden ze beter, sneller, efficienter zijn! Vreselijk...
RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 12:44
door Andretti Molletti
Goede reden om dan maar meteen een BMW te kopen, krijg je er tenminste een betere service organisatie bij en...RWD!!
RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 12:45
door Hylke
Als het de keuze (zoals in het artikel gesteld wordt) is tussen ruim 6k extra neertellen voor een dikke V8 die vies is, of die 6k niet te hoeven betalen voor een snellere V8 die ook nog eens minder vies is, mwoah, overweging waard.
Die identiteit heeft Kroymans toch al vakkundig om zeep geholpen.
RE: BMW zoekt kopers voor motoren
Geplaatst: vr feb 29, 2008 15:51
door Performa
Eerlijk gezegd denk ik dat bmw klanten en alfa klanten toch de zelfde vereisten stellen aan hun motoren.
Door een rauwer uitlaatdempertje kan ook nog een eigen "identiteit" gecreeërd worden.