Pagina 1 van 1
Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 08:37
door tommaso
Op de website van autointernationaal.nl staat een uitgebreid verhaal over het platform van de 169.
Er werden diverse fabrikanten genoemd die het platform zouden gaan leveren en hier het verhaal .
Klik hier
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 09:26
door Dinky Boy
Interessant! Dank voor de link.
Vraag me alleen af of dit helemaal waar is:
BMW en Mercedes-Benz bewijzen dat aldaar geproduceerde modellen beslist niet schadelijk zijn voor je premiumstatus
Als ik me goed herinner werd de M-klasse van Mercedes helemaal niet zo goed ontvangen en waren er in het begin nogal wat kwaliteitsproblemen. Misschien dat het verhaal door de tijd achterhaald is, maar destijds werd aangegeven dat het 'made in the USA' enigzins ten koste ging van de exclusieve status van Europese producten. In de VS kleeft er namelijk nog altijd een vleugje snobisme aan het rijden van een Europeaan. Om diezelfde reden zou Heineken overal ter wereld brouwerijen hebben opgezet, behalve in de VS omdat het predikaat 'imported' een belangrijk verkoopargument was.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 09:43
door tommaso
Inderdaad was er toen sprake van kwaliteitsproblemen kan ik me ook herinneren.Lijkt Alfa wel
Denk dat het tegenwoordig wel een goede move is om in de US te produceren.
Zeker nu de Amerikaanse fabrikanten het heel erg moeilijk hebben krijg je zowiezo een goed imago als je je auto daar laat bouwen.
Ben benieuwd wat Alfa gaat doen.
Fiat topman Macchionne doet er alles aan om een Amerikaans avontuur haalbaar te maken.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 09:58
door Performa
Hoe dan ook goed dat ze terug naar achterwielaandrijving willen,
na de 8C dan maar das een "specialleke" hé.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 13:39
door alfaqv75
terwijl vorig jaar nog ergens anders over werd gesproken:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/ ... nuit-india
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 13:56
door ARGTV3V6TB
deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 14:08
door Pericoloso
Lijkt me een goed plan. Zal je alleen zien dat op het moment dat de produktie loopt de Dollar stijgt en de export weer niet wil, zou typisch Alfa zijn.... Net als met de SUV en andere gevallen moeten ze sneller inspelen op de ternt en niet aanhaken als de trend al over zijn hoogtepunt is.... Of ben ik nu zwartgallig?
Re: RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: vr jan 25, 2008 17:22
door alfaromeocars
deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

Da's een SLR met een Alfasnoetje

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: za jan 26, 2008 10:41
door ARGTV3V6TB
deze foto had ik nog niet gezien eigelijk...

Da's een SLR met een Alfasnoetje

ja goed maar ik bedoelde de sjop dan he
maar ik moet zeggen dat die ferrari 612/599 oogies best leuk staan.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: za jan 26, 2008 17:42
door JeeJee
Een eventuele samenwerking met Mercedes is niet uitgesloten.
Men zoekt bij ons naar een mogelijke partner voor de nieuwe A-Klasse. (Platform en evt. motoren)
Hierover is men naar verluidt met o.a. Fiat in gesprek. Het geopperde idee zou wellicht tot de mogelijkheden kunnen behoren.
P.S. Alfaromeocars, niet alleen het snoetje, een SLR heeft maar twee portieren!

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: za jan 26, 2008 18:51
door alfaromeocars
P.S. Alfaromeocars, niet alleen het snoetje, een SLR heeft maar twee portieren!

Scherp gezien

RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: ma feb 04, 2008 12:47
door bert
Compiled by CLIVE GOLDTHORP
1) TATA and Jaguar/Land Rover
Fiat boss hopes Tata will share Jaguar’s secrets
Ray Hutton, Sunday Times, 3rd February, 2008
FIAT has its eyes on technology developed by Jaguar and Land Rover and hopes to use it in Alfa Romeos and Maseratis. Ford, which owns the two British marques, is in talks to sell them to Tata, the Indian conglomerate. Tata collaborates extensively with Fiat, with several joint ventures in India including vehicle and engine production, and a shared dealer network.
Sergio Marchionne, Fiat’s chief executive, told The Sunday Times last week he hoped Tata would be successful in acquiring Jaguar and Land Rover. Marchionne said Fiat’s close association with Tata would make it possible to share Jaguar’s rear-wheel drive chassis platforms and Land Rover’s four-wheel drive systems. The first application would be a new flagship model for Alfa Romeo.
Fiat evaluated the two British premium car brands when Ford put them up for sale last year, but decided not to bid. Marchionne said Fiat was open to expanding its relationship with Tata into Europe, where Tata sells cars in only a few countries, and that it would 'look at the possibilities' for European distribution of the recently launched Tata Nano, which will sell for £1225 in India.
The Fiat chief has presided over a remarkable turnround at Fiat. Last week he received the Car of the Year trophy for the new Fiat 500. He announced that production of this model, for which 140,000 orders have been received, will be increased from the planned volume of 120,000 a year to 190,000. From the end of this year, the new Ford Ka will be built alongside the 500 at the Fiat plant in Tychy, Poland. Marchionne is adamant that although they will be the same technically, the 500 and Ka will present an entirely different image to the public.
The possibility of Tata sharing some of its newly acquired technology could answer analysts’ concerns about how it will handle Jaguar. Land Rover’s SUVs look a good fit with Tata’s existing range but the Indians have no experience with luxury saloons and sports cars.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: do feb 07, 2008 15:02
door bert
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8231
Alfa Romeo keert terug naar achterwielaandrijving. Even gingen geruchten dat de Italianen daarvoor techniek willen lenen van Jaguar. Maar dat wordt ontkend.
RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: do feb 07, 2008 15:55
door ARGTV3V6TB
ik zat het net te lezen op nu.nl
maar zoiezo hebben ze nog altijd maserati, dus ik snap eigelijk heel de comotie niet. gewoon samen met masarati en knallen met die hap

Re: RE: Verhaal over platform voor de 169
Geplaatst: do feb 07, 2008 16:36
door MarcoAzzurro
ik zat het net te lezen op nu.nl
maar zoiezo hebben ze nog altijd maserati, dus ik snap eigelijk heel de comotie niet. gewoon samen met masarati en knallen met die hap

Een interne optie zou het inkorten van het onderstel van de Maserati Quattroporte kunnen zijn, maar dat platform is te duur en complex en daardoor niet geschikt voor grote productieaantallen. Ook het onderstel van de eigen 8C Competizione valt om deze reden af.
Dat gaat dus niet zo makkelijk, men moet wel winst blijven maken he
