Pagina 1 van 2

Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 17:04
door figlio del commesso
Het zal wel weer aan mij liggen, maar mijn broek zakt er van af dat het 100 jaar heeft moeten duren voordat er een ABA gedragscodekomt, waarin autobedrijven ons toezeggen ons niet te zullen belazeren. En er nog trots op zijn ook !!

Leesze maar eens na...

# Onderdelen worden niet onnodig vervangen.

Ahhhhh.. dus alleen als ie stuk is mag ik hem maken ??

# Vervangen onderdelen worden als bewijs bewaard tot de dag van aflevering van de auto.

Jeetje, kan dus niet meer doen alsof ??

# Er wordt alleen uitgevoerd waarvoor vooraf en/of tussentijds toestemming is gegeven.

Hè?? Niet meer vanalles uitspoken en de klant om 5 uur laten schrikken ??

# Wat gefactureerd wordt, is geleverd (zowel materialen als uren).

Wat ??? Ook leveren wat we factureren...????

# Alle werkzaamheden worden duidelijk gespecificeerd op de factuur.

Wrom ? Verzin altijd gewoon een bedrag....

Ze moeten zich de b*llen uit hun broek schamen !

Adios, JR

Re: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 17:09
door Remco S
Het zal wel weer aan mij liggen, maar mijn broek zakt er van af dat het 100 jaar heeft moeten duren voordat er een ABA gedragscodekomt, waarin autobedrijven ons toezeggen ons niet te zullen belazeren. En er nog trots op zijn ook !!

Leesze maar eens na...

# Onderdelen worden niet onnodig vervangen.

Ahhhhh.. dus alleen als ie stuk is mag ik hem maken ??

# Vervangen onderdelen worden als bewijs bewaard tot de dag van aflevering van de auto.

Jeetje, kan dus niet meer doen alsof ??

# Er wordt alleen uitgevoerd waarvoor vooraf en/of tussentijds toestemming is gegeven.

Hè?? Niet meer vanalles uitspoken en de klant om 5 uur laten schrikken ??

# Wat gefactureerd wordt, is geleverd (zowel materialen als uren).

Wat ??? Ook leveren wat we factureren...????

# Alle werkzaamheden worden duidelijk gespecificeerd op de factuur.

Wrom ? Verzin altijd gewoon een bedrag....

Ze moeten zich de b*llen uit hun broek schamen !

Adios, JR
Als je deze antwoorden geeft ben jij volgens mij bij het verkeerde autobedrijf beland :biggrin: :biggrin: :biggrin:

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 17:18
door roberto
Ja, jammer dat hier een gedragscode voor moet komen. Indien er onderdelen worden vervangen die niet defect zijn, is dit toch gewoon oplichterij en dat valt toch gewoon onder het strafrecht. Daar is toch geen gedragscode voor nodig...... :?

Gelukkig komen mijn Alfa's alleen voor een APK bij de dealert en als ie wat vervangt, moet ie met een heel goed verhaal komen.

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 18:05
door 164 Q4
Garage bedrijf Rijks in Winschoten ging hier al op 4 van de 5 punten de mist in. Bij de 5e (punt 4) kan ik het aantal uren niet controleren dus geef ik ze de voordeel van de twijfel. Dus overbodig is deze gedragscode schijnbaar niet.

PS Rijks is ook al lang geen dealer meer hoor. Ook maar beter zo.

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 18:06
door pepijn
Dan gaan ze het gewoon "preventief vervangen" noemen

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 19:44
door Alessandro
Een leek ziet toch niet of die 'oude' onderdelen aan vervanging toe waren/ zijn. :o Trouwens weet hij/ zij wel dat dat uit zijn/ haar auto komt? :?
Wat zal er daadwekelijk veranderen? Ik denk bar weinig! :-$ [-(

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 19:48
door @lfa@lgra
De volgende ongeschreven regel wordt al jaren bij (vele)garagebedrijven gehanteerd:

Onderdelen die na vervanging niet tot oplossing van de storing hebben bijgedragen, blijven gewoon zitten en worden ook gewoon doorberekend........ :evil:

Re: RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: di apr 19, 2005 20:26
door AlfettaOwner
De volgende ongeschreven regel wordt al jaren bij (vele)garagebedrijven gehanteerd:

Onderdelen die na vervanging niet tot oplossing van de storing hebben bijgedragen, blijven gewoon zitten en worden ook gewoon doorberekend........ :evil:
:jumping:

Eingelijk heeeel erg triest allemaal :evil:

Re: RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 14:04
door AlfaBert
Garage bedrijf Rijks in Winschoten ging hier al op 4 van de 5 punten de mist in. Bij de 5e (punt 4) kan ik het aantal uren niet controleren dus geef ik ze de voordeel van de twijfel. Dus overbodig is deze gedragscode schijnbaar niet.

PS Rijks is ook al lang geen dealer meer hoor. Ook maar beter zo.
Das erg goed nieuws....die piraat heeft mij ook heel wat geld gekost. Ging er naar toe om de aandrijfasrubbers en bakrubbers te laten vervangen. Heeft meneer de monteur maar meteen een veer rechtsachter vervangen (want die was gebroken ??? :roll: ) en nog een aantal andere zaken die volgens hun vanwege "de veiligheid" vervangen moesten worden. Dit zag ik dus pas toen ik de auto kwam ophalen. Er was niet gebeld voor toestemming en de rekening bedroeg 4000 florijnen. Onder protest betaald en door de Bovag geschillencommissie laten uitzoeken. Moet nu nog mijn gelijk krijgen... :evil:

Re: RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 14:51
door AlfettaOwner
Garage bedrijf Rijks in Winschoten ging hier al op 4 van de 5 punten de mist in. Bij de 5e (punt 4) kan ik het aantal uren niet controleren dus geef ik ze de voordeel van de twijfel. Dus overbodig is deze gedragscode schijnbaar niet.

PS Rijks is ook al lang geen dealer meer hoor. Ook maar beter zo.
Das erg goed nieuws....die piraat heeft mij ook heel wat geld gekost. Ging er naar toe om de aandrijfasrubbers en bakrubbers te laten vervangen. Heeft meneer de monteur maar meteen een veer rechtsachter vervangen (want die was gebroken ??? :roll: ) en nog een aantal andere zaken die volgens hun vanwege "de veiligheid" vervangen moesten worden. Dit zag ik dus pas toen ik de auto kwam ophalen. Er was niet gebeld voor toestemming en de rekening bedroeg 4000 florijnen. Onder protest betaald en door de Bovag geschillencommissie laten uitzoeken. Moet nu nog mijn gelijk krijgen... :evil:
Erop nieuw onderuit laten halen was géén optie :?:
Je hebt er immers niet voor gevraagd waarbij tussentijds ook geen contact is geweest over wel dan niet repareren :!:

Ben misschien te radicaal daarin, maar betaald had ik zeker niet :?

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 15:00
door AlfaBert
Natuurlijk had dat wel gekund, maar dan? De onderdelen die vervangen waren, lagen natuurlijk allang op de stort. :roll:

Ik heb er daarom maar voor gekozen om te betalen. Met mijn hoop op de Bovag gericht. :cry:

Was een wijze les. Nu doe ik voornamelijk het onderhoud zelf en wat ik echt niet zelf kan, wordt alleen gerepareerd met mij aanwezig.... :biggrin:

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 15:05
door Michel
Tja, voorlegging van oude, defecte onderdelen.... :?

oude rommel genoeg in de garage om mee te geven, hoor ! :roll: :?

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 15:14
door 164 Shark
wat ik al lange tijd doe............................... :lol:

ik laat mijn dealer de oude onderdelen die van mijn auto komen, altijd keurig netjes
in de kofferbak leggen. Ligt er niets in de kofferbak wordt er dus ook geen onderdeel betaald! :shock:
Mocht het zo zijn , dat de onderdelen niet van mijn auto afkomstig zijn (in de kofferbak)
heb je genoeg bewijs om tot andere stappen over te gaan! :twisted:

Gelukkig weet mijn dealer dit, maar zal het ook alleen doen als je er opdracht toe geeft.
Anders verdwijnen de onderdelen ( die van jou zijn) op mysterieuze wijze ergens in
een vuilcontainer :cry:

Tja, voorlegging van oude, defecte onderdelen....

oude rommel genoeg in de garage om mee te geven, hoor !


Het is altijd wel na te zien of de onderdelen van jouw auto afkomstig zijn :!:


Misschien dat jullie iets aan deze tip hebben :?: :?: :?:

Arie

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 15:20
door AlfaBert
Tja, voorlegging van oude, defecte onderdelen....

oude rommel genoeg in de garage om mee te geven, hoor !


Het is altijd wel na te zien of de onderdelen van jouw auto afkomstig zijn
Hoe wil je dat aantonen dan?

RE: Nou nou, tis zover hoor: Gedragscode autobedrijven

Geplaatst: wo apr 20, 2005 16:19
door bert
Als je echt goochem wil zijn, vraag of de vervangen onderdelen in het originele doosje(!)
van de nieuwe onderdelen in de kofferbak worden gelegd. De doosjes zijn goud voor
de louche dealer waar men oude onderdelen als nieuw kan verkopen. Een achterdochtig type vertrouwt geen geopende of beschadigde onderdelendoosjes.


Of ga op zoek naar een fatsoenlijke garage met vakmensen. Ben ook geript door een
Alfa-specialist die de koppeling zou vervangen en versnellingsbak zou revisiseren van mijn
Alfetta. Het woord revisie voor hem is een oude transaxle-bak aan de buitenkant schoonmaken en verwisselen voor de huidige. Helaas had deze ruilbak een versleten 3de synchro. Verwisselen kan ikzelf ook wel maar ik betaal voor een revisie.