Pagina 1 van 1
3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: vr nov 02, 2007 20:04
door matra sports
hoi,
ik had een link naar een alfa 75 fervent met een 3.0 met turbo of kompressor maar de link werkt niemeer.
zijn er mensen die me meer info/links/tips kunnen geven over de mogelijkheden van kompressor / turbo op een drieliter.
groetjes
Jos
RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: vr nov 02, 2007 22:37
door Furrikain
Voor een kant en klaar kitje zou ik even hier kijken:
KLIK
Intussen al een vrij beproefde setup op het Alfa GTV6 forum:
KLIK
Daar zou je overigens ook wel verscheidene single en twin turbo 3.0 projecten tegen het lijf moeten kunnen lopen, als je nog wat meer geld in het rond wil strooien.

RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: vr nov 02, 2007 23:09
door yuri 75 V6
Geniaal stukje tekst uit de eerste link. De schrijver daagt lezers uit om de mythe dat een turbo geen vermogen kost te bewijzen. Vooral het cursieve stukje is schitterend:
"Here are the conditions. First we KNOW exhaust backpressure causes a loss of horsepower. That's just not debatable and it's been proven over and over by NACA. We also know that NACA has shown it's possible to have exhaust pressure equal to atmospheric pressure on an engine equiped with a belt driven supercharger. So to win the cash you have to prove that a turbocharger does not cause additional exhaust backpressure (that's the pressure between the exhaust valve and the turbine) when the throttle is fully open and the exhaust driven turbocharger is delivering at least 10 pounds of boost to the intake valves. So, we have to see 10 psi at the intake valve and at the same time see atmospheric pressure between the exhaust valve and the turbine. The throttle has to be fully open, I don't want to hear some half baked argument about what happens when the throttle is closed. When the throttle is closed boost doesn't reach the intake valves. I also don't want to hear some weird manipulation of the test conditions. Atmospheric pressure means the pressure of the atmopshere where the engine and the intake system are located. Don't give me some scenario where the engine's exhaust ports are at 20,000 feet and the turbo's inlet is somehow at sea level. Obviously we are talking about conventional pistons engines with a turbocharger and running on gasoline in the Earth's atmosphere. In short I reserve the right to refuse to pay for any reason So don't send me evidence based on some weird technicality that only occurs when Pluto is aligned with Venus and Mars or some other non realistic nonsense. Lets have a review of the condtions we need to see here"
Re: RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: vr nov 02, 2007 23:16
door Andretti Molletti
Geniaal stukje tekst uit de eerste link. De schrijver daagt lezers uit om de mythe dat een turbo geen vermogen kost te bewijzen. Vooral het cursieve stukje is schitterend:
"...........We also know that NACA has shown it's possible to have exhaust pressure equal to atmospheric pressure on an engine equiped with a belt driven supercharger. ..........."
Praatjesmaker zeg

RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: vr nov 02, 2007 23:17
door Andretti Molletti
Maar eeuh, on topic: bedoelde je niet de site van Jeroen Boer met zijn V6 biturbo project?
De huidige 75V6 van Michelvd Grinten?
Cmosracing heette dat, die site bestaat idd niet meer.
Re: RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: di nov 06, 2007 09:35
door GiuliaCorse
Cmosracing heette dat, die site bestaat idd niet meer.
Alle inhoud was volgens mij verplaatst, heb thuis de link nog ergens.
Re: RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: di nov 06, 2007 19:21
door Michel vd Grinten
Cmosracing heette dat, die site bestaat idd niet meer.
Alle inhoud was volgens mij verplaatst, heb thuis de link nog ergens.
Heb de inhoud van de site in het eggie hier staan, TE KOOP
3.0 V6 12V twinturbo te kooooooooooooop!
RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: di nov 06, 2007 20:29
door matra sports
dank je wel zover jongens !
Re: RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: di nov 06, 2007 21:29
door WhizzMan
Cmosracing heette dat, die site bestaat idd niet meer.
Alle inhoud was volgens mij verplaatst, heb thuis de link nog ergens.
Heb de inhoud van de site in het eggie hier staan, TE KOOP
3.0 V6 12V twinturbo te kooooooooooooop!
Was dat niet de meneer die heeeel veel moeite heeft besteed aan het uitzoeken welke bobines ook al weer de bom waren voor turbo-aangedreven wagens? Wil je nog verklappen wat wel en niet werkt?
RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: wo nov 07, 2007 10:20
door Michel vd Grinten
Uit eindelijk heeft ie 6 bobines (!) gebruikt. Het schijnt dat ze allemaal van 164 zijn.
Maar dan dus 6 op een rijtje.
Ziet er wel indrukwekkend uit, alsmede de rest van de motor. Ligt nu bij JSRacing in Moerkapelle.
Als je fotootje nodig hebt, geef maar een gil.
RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: wo nov 07, 2007 11:28
door matra sports
Te koop ? sorry

we komen er zo ook wel uit. heeft geen haast.
eerst eens een 4age20v met rotrex opbouwen volgend jaar, hopelijk in een raw striker
( als de verhuizing achter de rug is

)
http://nl.youtube.com/watch?v=sPIaXDlExaE
succes ermee natuurlijk !
Re: RE: 3 liter 12v kompressor / turbi
Geplaatst: wo nov 07, 2007 12:31
door Michel vd Grinten
Te koop ? sorry

we komen er zo ook wel uit. heeft geen haast.
eerst eens een 4age20v met rotrex opbouwen volgend jaar, hopelijk in een raw striker
( als de verhuizing achter de rug is

)
http://nl.youtube.com/watch?v=sPIaXDlExaE
succes ermee natuurlijk !
Crap als ik die vid zie wil ik mijn twinturbo gaan heropbouwen!
Coole shit man!
Even offtopic, maar zo heb ik eens camaro Z28 zien loskomen van een vermogensbank. De riemen waren niet voldoende, daar brak ie doorheen.....de ravage achteraf moge duidelijk geweest zijn
