Zie je de voorgestelde herindeling binnen 'Algemeen' zitten?

Ja
43%
15
Nee, laten zoals het is
34%
12
Liever anders (verwoord in reactie)
9%
3
Geen mening
14%
5

Totaal aantal stemmen: 35
Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Andere indeling 'Algemeen' op het Forum?

do okt 11, 2007 18:42

Ik vind de indeling van het deel 'Algemeen' van het forum niet echt helder. Er is bijna geen verschil meer tussen de subfora 'Algemene onderwerpen' en 'Forum Café'. De ene keer stelt iemand z'n Alfa voor in het Café, de andere keer wordt er flauw kul gepost in 'Algemene onderwerpen'. De naam 'Algemene' wekt dan ook de suggestie dat je er álles kwijt kan.

Ik stel voor 'Algemene' op te splitsen in 'Alfa Romeo' en 'Practisch'. Het wordt daardoor ook makkelijker te bepalen wat er in 'Café' thuishoort.

Suggestie:
Afbeelding

In 'Alfa Romeo' hoort dan bijvoorbeeld:
  • * nieuwe Junior gespot
    * 6c 2500 op veiling
    * mijn nieuwe 146
    * Baravalle stapt op
    * weer meer Alfa's verkocht
    * etc.
In 'Practisch' komt dan:
  • * Goedkope verzekering gezocht
    * APK-vraagje
    * Zelf auto importeren uit Italië
    * geflitst in auto schoonmoeder, wat nu?
    * etc.

'Evenementen' spreekt voor zich, 'Café' is de plek waar alles terecht komt wat niet in enig ander subforum thuishoort.

Vraag is dan wat er moet gebeuren met de topics die nu in 'Algemene onderwerpen' staan. Het lijkt mij redelijk de recente vijf pagina's te verdelen over de andere subfora en het subforum vervolgens op slot te doen. Wil een gebruiker dan toch weer iets aanslingeren, dan moet hij even een berichtje naar de mods sturen.

Andere suggesties zijn uiteraard welkom, maar beperk je wel tot het onderwerp. Als je bijvoorbeeld wilt voorstellen 'Technisch' op te splitsen in subfora per type, start daar dan een separaat topic voor op.

Is er nog één ding waarvoor ik nog geen plek heb bedacht en dat is 'SCARB-aangelegenheden' ('Kan ik toetreden tot de EC?', 'Ik heb een suggestie voor een rit', 'Ik heb nog geen pasje', etc.). Lijkt logisch dat in 'Practisch' op te nemen, aan de andere kant vormt de club net als Alfa Romeo de kern van de hobby, dus misschien daarom er mee samenvoegen? Ik weet 't nog niet.

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Andere indeling 'Algemeen' op het Forum?

do okt 11, 2007 18:46

Ik vind het persoonlijk totaal niet boeiend waar wat in staat... Gaat om de inhoud toch?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 11, 2007 18:46

Goed idee. Maar alles staat en valt met de medewerking van de forummers. De moddereters zullen het druk gaan krijgen. In principe kunnen ze nu ook op eigen inzicht topics verplaatsen naar het café. Wordt bijna nooit gedaan.

Andretti Molletti

do okt 11, 2007 19:13

a)statistisch komt hier altijd ja uit omdat de niet "ja-ers" 3 mogelijkehden hebben.
b) als je wat veranderd dan het gehele forum in dezelfde stijl houden... nee ik start geen poll in technisch op dat hoort hier nl wel bij.
c) hoe meer onderverdeling hoe lastiger zoeken.
d) een Alfacafe en een nonalfacafe zou ik prima vinden.
e) Techniek bovenaan zou ook een verademing zijn want ik moet telkens scrollen en Alfa is meer techniek dan cafe 8)

Mijn voorstel:
1) Techniek...opgesplits na het klikken op die kop
2) commercieel (tekoopverkochtengespettert)
3) Algemene bitterballen en nootjes topics ;)
4) moderator deel :lol:

(en inmiddels geleerd weg te klikken wat slecht is voor mijn hart ;) )

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 11, 2007 21:32

Moeilijk, moeilijk, moeilijk. :-k Er zijn altijd zaken/ onderwerpen die òf niet duidelijk ergens te plaatsen zijn, òf in de loop van het topic van aard/ importantie veranderen. Eenduidig zal het nooit worden. Eigenlijk is het veel duidelijker en overzichtelijker als er minder subfora zijn.
En tja, laatst stond er ook een -vanuit het forum georganiseerd- evenement in het café. :roll:

Als het dan toch moet:

1. Algemeen:
- Alfa klets
- Andere klets/ café
- Evenementen klets

2. Sleutelhoek:
- Technische vragen
- Projecten
- Racecorner

3. Vraag en aanbod:
- Te koop aangeboden
- Gezocht
- Gespot

Wat mij betreft meer dan voldoende subforums! De overige subfora hebben wat mij betreft gebleken geen meerwaarde te hebben.
(bijv. nu: technisch vragen onder racecorner kunnen natuurlijk gewoon in de sleutelhoek bij technische vragen staan, niet dan?) :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Floor
Guru
Guru

do okt 11, 2007 21:46

Geen antwoord op de vraag, maar:

Ik kijk altijd onder "Berichten sinds laatste bezoek" onder welke rubriek e.e.a. staat is dan niet meer relevant.
Oo==v==oO

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Andere indeling 'Algemeen' op het Forum?

do okt 11, 2007 22:34

('Kan ik toetreden tot de EC?', , 'Ik heb nog geen pasje', etc.).
Persoonlijk ben ik van mening dat niet half forummend Nederland en Belgie daar boodschap aan heeft....DIt lijken me eerder prive-aangelegenheden.

Even mijn eigen mening:

[mod-off]

Ik denk dat de huidige rubrieken toereikend zijn, we hoeven niet breder te gaan omdat ook onze gebruikers breder (trachten te) gaan. Het forum dient niet aangepast te worden om VW topics bestaansredenen te geven...ALGEMENE ONDERWERPEN: alles wat algemeen met AR te maken heeft. Cafe: alle AR related toogpraat (althans als het aan mij ligt).

[mod-on]

Bovenstaande om even mijn *** persoonlijke *** mening te ventileren, los van mijn functie. Moet ook kunnen :wink: :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista

do okt 11, 2007 23:07

('Kan ik toetreden tot de EC?', , 'Ik heb nog geen pasje', etc.).
Persoonlijk ben ik van mening dat niet half forummend Nederland en Belgie daar boodschap aan heeft....DIt lijken me eerder prive-aangelegenheden.
Het zijn maar voorbeelden... er ís een topic (poll) geweest over het oprichten van 145/146 register, nietwaar?

ALGEMENE ONDERWERPEN: alles wat algemeen met AR te maken heeft.
In dat geval heb je nog een flinke inhaalslag te maken met verplaatsen. Op de eerste pagina staan al heel wat onderwerpen die op zich niets met Alfa te maken hebben... APK-regels/kapotte voorruit/schuur bouwen/sleutelhok/Nurburgring/Polyester... En dat is precies wat ik bedoel, het is op dit moment onduidelijk wat waar thuishoort.

diele
Guru Duplice
Guru Duplice

do okt 11, 2007 23:09

Wat ik vreemd vind ,is het Sticky maken van een topic.... Als iets belangrijk of leuk is blijft het vanzelf bovenaan staan...

Voorbeeld: bij Evenementen staan er zoveel Topics sticky,dat je eerst moet scrollen voor je het laten we zeggen "Kalmthout" topic ziet staan.. :-k
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 11, 2007 23:23

ALGEMENE ONDERWERPEN: alles wat algemeen met AR te maken heeft.
In dat geval heb je nog een flinke inhaalslag te maken met verplaatsen. Op de eerste pagina staan al heel wat onderwerpen die op zich niets met Alfa te maken hebben... APK-regels/kapotte voorruit/schuur bouwen/sleutelhok/Nurburgring/Polyester... En dat is precies wat ik bedoel, het is op dit moment onduidelijk wat waar thuishoort.
Tja, maar als je wilt is alles wel op AR te betrekken.........schuur,sleutelhok is toch echt voor Alfaprojecten, Nürburgring doe je niet per fiets en polyester/ SZ? (zal wel iets ander materiaal zij, maar voor het idee) :roll:

Ik wil niet terugvallen op oude tijden, maar minder rubrieken geeft minder twijfel, discussiepunten/ randgevallen, dus meer duidelijkheid?

Ow ja, als het over duidelijkheid gaat.......de rubriek gespot onder advertentiees is toch bedoeld voor links naar advertenties, toch niet voor filpjes enzo, wat ook zo vaak voorkomt.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

do okt 11, 2007 23:40

Met het (wederom) met Alessandro eens, hoe minder subcategoriën hoe duidelijker.

Wat mij betreft zouden Alfa Forum Café en Algemene onderwerpen prima kunnen worden samengevoegd. Maar goed, prima zoals het is. Blijven die twee genoemde categoriën wel allebei dan een duidelijkere scheiding. Alfa Romeo Algemeen en Forum café bijvoorbeeld, de eerste voor nieuws etcetera, de tweede voor de rest.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 11, 2007 23:41

Als iedereen eens wat beter zou lezen wat er in de diverse rubrieken thuishoort... Dat doet "men" niet en dus ontstaat er wat Dinky Boy zegt. Of iets wel of niet AR-gerelateerd is, is vaak "in the eye of the beholder" imho en dus een schaduw-gebied.... Wie bepaalt dat?
Ikzelf kijk net als Floor altijd "berichten sinds laatste bezoek" en zie dus alles, inclusief de fout geplaatste berichten. De enige manier om dit tegen te gaan, is 24/24 uur moderatie en dat is onhaalbaar.

Doe wat Andretti doet: klik weg wat je niet wil lezen 8)
It's not easy, being green (kermit)

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do okt 11, 2007 23:43

Ik denk dat een beetje strenger moderatoren ook geen kwaad kan. !!

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 12, 2007 08:31

Voor mijn part gooi je in algemeen alles van je gespotte non-alfacontent filmpje tot een homecinemaset die je toevallig nog hebt staan en vanaf wil.
En hou het Alfa forum cafe ook voor alleen Alfa gerelateerde spots nieuws ect idd een beetje groter verschil tussen Algemeen en Alfa Cafe maar maak er geen extra rubrieken bij want dat maakt het alleen onoverzichtelijker.
Lees ook wel eens wat op een ander forum maar daar ben ik na een half jaar nog steeds niet uit waar ik bepaalde berichten kan vinden.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Andere indeling 'Algemeen' op het Forum?

vr okt 12, 2007 09:09

Lees ook wel eens wat op een ander forum maar daar ben ik na een half jaar nog steeds niet uit waar ik bepaalde berichten kan vinden.
Je bedoelt toch niet....... :wink:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”