zo sep 23, 2007 12:10
De softwarebeveiliging werkt op datum, niet op de inhoud van de schijf zelf. Als je de datum van de pc stug elke dag een dagje terug zet in de bios voor je hem opstart zal het langer blijven werken. Het is wel sneu dat fiat dit doet, maar het voorkomt wel dat mensen oude onderdeelnummers die zijn vervangen, oude prijzen en niet meer leverbare onderdelen richting hun logistiek sturen. Wat minder grappig is, is dat het kennelijk een stuk duurder is geworden voor de legitieme gebruikers. Als je als amateur een kopietje wilt hebben om zelf beter je project voor te bereiden en de dealer waar je je onderdelen wilt bestellen wat tijd wilt besparen, voel je je natuurlijk behoorlijk in de kou gezet, maar ja, die DVDs maken ze nou eenmaal niet voor ons. Ik gebruik een oudere, voor mijn modelletje komt er toch bijna niets nieuws meer uit dus ik zit wel goed. Voor nog oudere modellen staat er niets of weinig op die DVD, dus voor je Alfetta of zo ben je beter af met microfiches, papieren werkplaatshandboeken of PDFs met gescanned materiaal. Betalen voor illegale kopieen zoals op marktplaats wordt aangeboden doe ik zelf nooit, zo'n kopie moet voor de hobbie zijn en niet voor geldelijk gewin naar mijn mening.