Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: De officiele prestaties Alfa Romeo 159

vr apr 08, 2005 14:18

wegligging,comfort en handling op BMW/Audi heeft gebracht. Men heeft BMW's en Audi's uitvoerig getest en gekeken hoe deze auto's zijn gebouwd.
Ik heb ergens gelezen dat de het in ieder geval de beste voorwielaangedreven in zijn klasse zou moeten worden qua wegligging en BMW zeer dicht zou naderen of voorbij steken.
Heb je wel eens in een A6 of A4 gereden geef mij dan snel een Alfa want de wegligging van de 156 is een stuk beter dan die van deze auto's, persoonlijk vindt ik dan de BMW nog beter dan de Audi maar de gemiddelde BMW 3 serie is ook nog altijd minder dan de 156, of je moet gaan vergelijken met een 330 of m3, maar ja die moet je ook tegenover de GTA zetten en laat ik nu nog niet het genoegen te hebben gehad om hiermee een toertje te doen.

Gtz. Martin

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: De officiele prestaties Alfa Romeo 159

vr apr 08, 2005 14:25

Een BMW stuurt snaarstrak met lekkere achterwielaandrijving !!!

MAAR:

De nieuwe(ste) 3 heeft een beetje te veel pret ingebouwd gekregen naar het zich nu laat aanzien, die schijnt echt behoorlijk snel (Te Snel) overstuurd te raken zonder duidelijke vooraankondiging. :shock:

Die Audi's zijn zijn gewoon veel te weinig communicatief. De besturing is te doods. Te veel op safe gespeeld en daardoor niet spannend.!! (net als mij eigen 850 trouwens..voordat ik commentaar krijg. :wink: )

Ik ben ook bang dat de 159 de scherpte mist, gezien de massa en de voorwielaandrijving, maar we zullen zien......................................
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: De officiele prestaties Alfa Romeo 159

vr apr 08, 2005 15:03

Erg benieuwd naar de wegligging en dynamiek van een Q4. Met biturbo en 4wielaandrijving stuur je de Alfa direct in Audi S4/RS4 land en vele mega rappe Japanse auto's als de Subaru/Mistubishi en deze auto's hebben zo ontzettend veel grip en tractie.
Ook de M3 moet in het zicht blijven. Er wordt gebruik gemaakt van het Cadillac systeem v40/60a dus benieuwd wat men daarvan heeft gebakken.

GTA heeft fantastisch interieur en motor is een beauty maar het is een 147/156 met een
snelle motor. Geen concurrentie voor een Subaru.

PEPPERoncino

RE: De officiele prestaties Alfa Romeo 159

vr apr 08, 2005 15:35

'k was toevallig wat tijden op de Nordschleife aan het vergelijken en dat geeft een aardig beeld van M3 tegen GTA:

BMW M3 E 46, 343 PS, 1584 kg 8:22
Alfa Romeo 156 GTA, 231 PS, 1350 kg 8:51

De nieuwe 130i doet daar een rondje in 8:35, ook niet onaardig.....

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”