Vandaag Marians eerste Alfa opgehaald, een 75 natuurlijk (ik weiger domweg om nog aan haar AX te sleutelen

Echt een hartstikke nette auto, goed onderhouden, rode Koni's, 16" vijfspaaksen (foto's volgen). Rijdt en schakelt super, geen kraakjes, piepjes, rammeltjes... gewoon goed!
Uiteraard is er wel 'wat' mee (het is een 75), maar het valt allemaal reuze mee. Startmotor dient vervangen te worden, er is links en rechts wat roest (jóh) maar vooral optisch, en de linker achterband is erg lek. Startmotor is door Marco_33 al van België naar Eindhoven gehaald (dank!) en die haal ik dit weekend op, en de 16"-ers gaan er onderuit, die ruil ik om voor 15"-ers met banden (ja, de auto wordt op een studentenbudget gereden

Uiteraard komt de auto er niet zó gemakkelijk af, ik ga er nog wel het 1 en ander mee uitspoken (V6 stabi erop gaat sowieso gebeuren, en ik heb verder nog van alles liggen natuurlijk). Er zal wel een project-topic van komen

Het ophalen was nog wel een heel gedoe. De startmotor moest er eventjes afgepulkt worden, want die gaat als generator werken. Nou, dus ik ga sleutelen... Gaat er een koelvloeistofleiding stuk (kon je met 2 vingers breken, ouderdom). Tijdelijk vervangen voor benzineslang. Eenmaal bij de startmotor bleek dat deze nog maar met 1 bout vastzat, de andere 2 waren losgelopen en hun moeren kwijt

Vervolgens weer alles terugzetten, en aanslepen met de 205. Diens sleepoog blijkt van karton te zijn en zit nu onder een zeer creatieve hoek aan de 205, en de achterbumper is ook gerestyled

Dus de komende avonden een beetje prutsen, en dan is het bye bye AX

@Roy van Gortel: Bedankt voor de hulp vanmorgen! En we gaan goed voor de auto zorgen!