Pagina 1 van 2

autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 16:09
door japio
Hallo,
Toevaliggerwijze kwam ik op deze site. Reuze interessant voor de restaurateurs onder ons. Ik woon hier niet zo verschrikkelijk ver vandaan, ga er maar eens een kijkje nemen met de Juul. Ben vooral benieuwd naar de prijzen. Iemand ervaring met deze vorm van restauratie?
Ik heb een link toegevoegd. Hoop dat deze werkt. 8)

http://www.autobeitserij.nl/index.htm

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 20:20
door frankalfa
Ik meen me te herinneren dat t beitsen zelf niet in NL gebeurt om milieu redenen maar dat de body naar een minder nauw speurend land wordt gebracht om m daar legaal kaal te laten knagen.... :?
Grtz,fRank

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 21:17
door japio
Ik heb de hele site doorgespit en volgens mij doen ze het toch echt allemaal in ons eigen kikkerlandje.

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 21:35
door paulsteeman
Even volledig off-topic:

Hoe kan het dat wij uit dezelfde plaats komen en ik jou niet ken????
(geboren en getogen wijker, nu wonend te Heemskerk)

on topic: heb ook wel eens de naam horen vallen en daarbij niet gehoord dat de body`s naar het buitenland gaan

greetz

Paul

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 21:43
door japio
Mwoah, ben toch best wel berucht in de wijk 8) Tijd voor een mini meeting? Stuur anders even een PBtje

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 21:48
door paulsteeman
check PB :wink:

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 21:51
door giulia-tom
Als je van je juul zoveel houdt dat je het geld voor beitsen wilt uitgeven dan doe je dat dus JUIST NIET.... :twisted:

Die rommel krijg je dus niet uit alle naden en daar (Daar waar jij er niet bijkunt) gaat ie vrolijk verder met roesten... of nee beter: daar gaat ie JUIST roesten (alwaar ie dat voorheen NIET deed)

restaureren en conserveren doe je dus anders.
een vlak stuk metaal: soit....maar naden en kieren niet [-(

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 22:04
door japio
Ik geef toe dat het inderdaad misschien wat drastisch is maar alles gaat toch ook nog door een neutraliseerbad? Daar komt nog bij dat de recensies niet echt slecht zijn :roll: Ik ga er nu vanuit dat je wel de hele site hebt doorgenomen.
Ik heb ooit eens een filmpje mogen aanschouwen waarbij het werd uitgevoerd op een VW busje, ik dach dat het op discovery was en het eindresultaat was echt geweldig. Ik wist alleen niet dat er ook zoiets was in ons eigen land.

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: do jul 26, 2007 22:29
door giulia-tom
En ik heb de restultaten ook gezien - sterker nog : mogen lassen....!
(dat was wel het resultaat na 2 jaar ) Heb je toch even plezier gehad van je totale opbouw. 8)

Bij het woord neutraliseerbad had eigenlijk al een lampje moeten gaan branden Japio! (komt dat op precies dezelfde plekken als de agressievere bijtende beits??? - de vraag wordt beantwoord na een tijdje, evenals hechting van afgekitte naden enz enz enz)

Re: RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 00:21
door wilco
En ik heb de restultaten ook gezien - sterker nog : mogen lassen....!
(dat was wel het resultaat na 2 jaar ) Heb je toch even plezier gehad van je totale opbouw. 8)

Bij het woord neutraliseerbad had eigenlijk al een lampje moeten gaan branden Japio! (komt dat op precies dezelfde plekken als de agressievere bijtende beits??? - de vraag wordt beantwoord na een tijdje, evenals hechting van afgekitte naden enz enz enz)
daar zat ik ook al aan te denken.. al je gekitte naden moet je ook weer opnieuw kitten dan toch ?

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 00:39
door giulia-tom
en omdat naden vol met ondefiniëerbaar spul zitten kunnen de afgekitte naden (verse kit) wel weer eens loslaten...

Ow ja - vervorming van materiaal door de reactie van de beits (hitte) ....Vergeet niet dat je geen dikke amerikaan met 2mm plaat erin laat dompelen....

Dus Japio - ga gerust je gang! :lol: Toegegeven: het kllinkt aantrekkelijk, maar er zitten meer haken en ogen aan... Waren die er niet dan had ik al mijn 7 klassieke bella's erin drijven....

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 10:24
door Alfons
Bij het dompelen blijven er luchtbellen in de koets achter. Als er ergens in het beitsbad géén- en in het neutraliseerbad wel een luchtbel achterblijft heb je daar later een probleem.

Het probleem van de luchtbellen wordt normaal gesproken opgelost door het boren van veel uitstroomgaten, zul je niet willen in je Giulia

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 10:38
door giuliettaevo
De vervorming door hitte zal wel meevallen.
De gehele koets wordt gedompeld, de verwarming vindt dus plaats over het gehele oppervlakte. bij mijn vader op het werk worden carrosserien kaal gemaakt door ze te bakken in een oven... heel geleidelijk. dit werkt perfect tegen lak en plamuur , dat valt er zo af. roest is een ander verhaal, dat blijft natuurlijk zitten. de enige goede oplossing hiervoor is alle roestige plaatdelen eruit te boren/slijpen/zagen, te zandstralen en nieuwe stukken in te lassen. zo doen ze het bij mijn vader op het werk tenminste, en die restaureren voornamelijk dure auto's zoals Mercedes SL'en.

Als je hem nou laat dompelen, neutraliseren en daarna verzinken?? :? zou hij dan ook opnieuw kunnen gaan roesten?

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 10:52
door giuliettaevo
Heb er even een mailtje aan gewaagd wat het zou kosten voor een Giulietta... :oops:
Zal het daarna als de prijs goed is ook eens over garantie hebben...

RE: autobeitserij Holland

Geplaatst: vr jul 27, 2007 13:18
door japio
IK ben benieuwd naar het antwoord wat je krijgt van desbetreffende firma. Ga er toch eens stiekum een kijkje nemen met al jullie goede raad in het achterhoofd natuurlijk 8)