BinnemaTS
Member
Member

importeren uit duitsland ("groot import topic")

zo jul 15, 2007 14:43

Aangezien er nogal wat forumleden auto's importeren of dat willen doen denk ik dat het makkelijk is om daar een topic aan te wijden.Ik ben van plan een auto te kopen in duitsland. Ik ben eigenlijk van plan de auto zelf terug te rijden. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Wat dient er allemaal geregeld te worden? Misschien is dit topic ook interessant voor andere forumleden die een auto uit het buitenland willen halen, bijv. "het grote import topic"...

Ik rij de auto zelf het liefst terug maar ervaringen met transport en andere mogelijkheden zijn meer dan welkom.

Ik ben al zover gekomen dat je in duitsland een soort exportkenteken kunt aanvragen. Op de ene site lees ik dat je daarmee naar nederland kunt rijden en op de andere site dat dit slechts tot de grens kan... lekker onduidelijk allemaal.

Dus indien er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan en ervaringen willen delen dan graag. Volgens mij zitten er nog wel enkele haken en ogen aan.
Afbeelding

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: importeren uit duitsland ("groot import topic"

zo jul 15, 2007 14:51

Via de zoekfunctie zijn meerdere topics over dit onderwerp te vinden, o.a. deze.

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 15, 2007 17:13

Gewoon laten ophalen door van Zandwijk, voor die centen heb je de verzekering etc nog niet eens betaald

gino
Member
Member

Re: RE: importeren uit duitsland ("groot import topic&q

zo jul 15, 2007 17:51

Gewoon laten ophalen door van Zandwijk, voor die centen heb je de verzekering etc nog niet eens betaald
Is dit de site?
http://www.lvanzandwijk.nl/

Weet je zo wat die vragen voor het ophalen van een auto?
164 Super 3.0 V6

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: importeren uit duitsland ("groot import topic&q

zo jul 15, 2007 17:53

Wat word er per kilometer gerekent? De gebruikelijk 70 cent? Ik zoek tzt ook transport namelijk ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 15, 2007 18:05

Nee is veel goedkoper, had een MGF verkocht aan Iemand in Leeuwarden , werd opgehaald door transportbedrijf met oprijwagen voor 55 euro :shock: Westdorpe Leeuwarden, zal t nr eens opzoeken, bedrijf uit Amsterdam
CMVA

elio
Guru
Guru

Re: RE: importeren uit duitsland ("groot import topic&a

zo jul 15, 2007 19:14

Is dit de site?

Ik heb eens prijs gevraagd voor het ophalen van een Berlina in Pescara (midden Italia), tot Antwerpen (1600 km) zou me dat 800 euro gekost hebben.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

bralfa
Guru
Guru

zo jul 15, 2007 19:25

In Duitsland kun je idd een zg kurzzeitzulassung aanvragen. Dit moet volgens mij dan wel de verkopende partij regelen. Anders moeilijk ivm nederlander. Bij een kzz is verzekering inbegrepen. Dit kenteken is 48 uur geldig en idd alleen te gebruiken binnen Dld. Gelukkig woon ik een steenworp van de grenz :lol: Als het allemaal loopt zoals ik denk dan ga ik deze week voor t eerst van deze regeling gebruik maken.
Shut up and ride!

cmva
Advanced Member
Advanced Member

zo jul 15, 2007 19:49

Is dit de site?

Ik heb eens prijs gevraagd voor het ophalen van een Berlina in Pescara (midden Italia), tot Antwerpen (1600 km) zou me dat 800 euro gekost hebben.[/quote

Als jij de volgende dag die Berlina wilt hebben , kost t geld, als jij zegt binnen 2 weken krijg je andere bedragen

elio
Guru
Guru

zo jul 15, 2007 21:18

Klopt, dit was een prijs om hem "eens" naar hier te brengen, datum maakte niet uit. Voor die prijs haal je hem zelf alleszins niet.
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jul 22, 2007 23:06

Enig idee te geven van kosten? Dit zou gaan om import van belgie. Bouwjaar 1999. Geen verdere bijzonderheden volgens mij... Wie weet meer... ?
Dirk - Giulia2000TS

Rob2000

di jul 24, 2007 06:53

In Duitsland kun je idd een zg kurzzeitzulassung aanvragen. Dit moet volgens mij dan wel de verkopende partij regelen. Anders moeilijk ivm nederlander. Bij een kzz is verzekering inbegrepen. Dit kenteken is 48 uur geldig en idd alleen te gebruiken binnen Dld. Gelukkig woon ik een steenworp van de grenz :lol: Als het allemaal loopt zoals ik denk dan ga ik deze week voor t eerst van deze regeling gebruik maken.
Zeker niet, dat moet je zelf regelen. Waarom zou dat moeilijk zijn als nederlander?
Kost ca. 30 euri voor de nummerplaten en 75 euri verzekering voor 5 dagen. Die platen kun je bij de "Stadt- oder Bezirksverwaltung" krijgen meen ik.

bralfa
Guru
Guru

di jul 24, 2007 11:15

Zeker niet, dat moet je zelf regelen. Waarom zou dat moeilijk zijn als nederlander?
Kost ca. 30 euri voor de nummerplaten en 75 euri verzekering voor 5 dagen. Die platen kun je bij de "Stadt- oder Bezirksverwaltung" krijgen meen ik.
Rob,

Ik heb t vorige week iig gewoon laten regelen door verkopende partij... Geen probleem.
Zojuist de K laten keuren en een vracht BPM afgetikt :oops:
Nu de bus in de gaten houden voor het kenteken dan kan ik weer lekker sturen!!!! :banana: :driving: :banana:
Shut up and ride!

Rob2000

di jul 24, 2007 11:26

Ja ok, als de verkoper zo vriendelijk is om het voor je te regelen... :wink:
Staat dan dat KZZ op zijn naam of op de jouwe? Normaal moet je je toch legitimeren als je die platen haalt.. :-k De goede man moet erg veel vertrouwen in jou hebben :thumbs:

bralfa
Guru
Guru

di jul 24, 2007 12:28

@Rob,

de KZZ stond op zijn naam. Heb er wel een formulier in moeten vullen dat ik chauffeur van het voertuig was. Dit icm. een kopie van mijn paspoort...

Bas
Shut up and ride!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”