jan 75
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

onrechtvaardig

zo jun 17, 2007 14:46

oke, ik ga met de billen bloot :oops:
voor 3 jaar terug ben ik mijn rijbewijs kwijtgeraakt voor de duur van 1 jaar en mocht 60 uur gaan schoffelen.
waarom ??

ik zal het in het kort doen, ik had 3 alfa's doorverkocht aan de buurman. deze auto's stonden in een schuur, er werd dus niet mee gereden.
deze neemt de eigendomsbewijzen mee, en komt niet meer terug (zijn vrouw ging ervandoor met een ander en hij ging erachteraan)
na verschillende keren contact met de rdw, moet ik alsnog voorkomen bij de rechter, en deze legt mij deze straf op.

volgende verhaal.

iemand die ik ken rijd 165km/u waar je 80 mag.
zijn rijbewijs word ter plekke ingenomen.
na 5 dagen heeft hij zijn rijbewijs terug, ondanks het feit dat hij al verschillende keren net geen 50km/u boetes heeft gehad, en een keer 80km/u te hard en er met een smoesje af kwam,

waarom $#@^&%$@# krijgt hij zijn rijbewijs terug. :schrik:
hij is er @#*&^%$ nog trots op ook. :evil:
deze imbeciel is een gevaar op de weg, en hij krijgt zij rijbewijs gewoon terug.
ik rij niet eens onverzekerd, die dingen stonden gewoon in een schuur, en ben hem een jaar kwijt.

sorry jongens, ik moest dit even kwijt.
ik voel me ongelofelijke domme lul, en ongelofelijk hard genaaid, :oops:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Salquenen
Advanced Member
Advanced Member

RE: onrechtvaardig

zo jun 17, 2007 15:07

Maar waarom was jij je rijbewijs kwijt dan ? Onverzekerd rondrijden ? :roll:

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo MiTo
Landrovert Discovery
Buell Brommert...

Speeder

zo jun 17, 2007 15:38

Ik begrijp het verhaal niet helemaal. Jij hebt 3 auto's verkocht en daarvan eigendomspapieren weg gegeven...en toen?

Roeltje 164

zo jun 17, 2007 15:42

De buurman zal ze niet overgeschreven hebben.... vaag verhaal , maar goed.

jan 75
Full Member
Full Member

zo jun 17, 2007 16:04

toch de lange versie dan. :roll:

ik had 3 alfa's gekocht die ik doorverkocht had aan de buurman.
de buurman neemt de papieren mee om ze over te schrijven.
de vrouw van de buurman gaat er kort daarna vandoor met een ander, en vertrekt met die man naar het buitenland.
mijn buurman gaat er achteraan zonder mij de papieren terug te geven.
ik blijf achter met 3 auto's die op mijn naam staan, zonder eigendoms bewijs.
rdw wil niets doen, of ik moet de eigendomsbewijzen overleggen.
die heb ik dus niet, en na een lang heen en weer ge bel en geschrijf, moet ik naar de rechter.
de rechter veroordeelt mij tot 1 jaar rijontzegging en 60 uur dienstverlening.
de auto's stonden bij mij in de schuur, er werd niet mee gereden.
de rechter had waarschijnlijk slecht geslapen of zo, want hij wou nergens naar luisteren.

het feit blijft dat ik door een rare regel in de wet ik mijn rijbewijs kwijt raak, terwijl er een duidelijke regel is dat, als je meer dan 50km te hard rijd je rijbewijs kwijt raakt.
hoelang word daarna door de rechter bepaald, en ze trekken je verleden na.
daar zijn verleden niet al te best is qua overtredingen, snap ik niet waarom hij zijn rijbewijs zo weer terug krijgt.
die gozer rijd ongeveer elk jaar een auto totall loss, dat bewijst zijn idiote rijgedrag.
dit zou ook bekent bij justitie moeten zijn, en helemaal de vele overtredingen.
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Roeltje 164

zo jun 17, 2007 16:09

Maar als je geen papieren hebt dan kan je daar toch aan komen...als ze op jou naam stonden, had je gewoon gezegd dat je de papieren kwijt bent...
De buurman was toch al pleite, had je in elk geval wel een jaar je rijbewijs gescheeld, de buurman was een ander probleem geweest, maar die was ook in gebreke, zo zie je maar weer verkopen en boter bij de vis, overschrijven die zooi!!!!

jan 75
Full Member
Full Member

Re: RE: onrechtvaardig

zo jun 17, 2007 16:25

Maar als je geen papieren hebt dan kan je daar toch aan komen...als ze op jou naam stonden, had je gewoon gezegd dat je de papieren kwijt bent...
De buurman was toch al pleite, had je in elk geval wel een jaar je rijbewijs gescheeld, de buurman was een ander probleem geweest, maar die was ook in gebreke, zo zie je maar weer verkopen en boter bij de vis, overschrijven die zooi!!!!
de rdw moest een eigendomsbewijs zien, een aankoopbewijs of kenteken.
die had ik dus beide niet.
voortaan is het nu bij mij altijd meteen overschrijven en betalen.
dat overkomt mij nooit meer :!: :!: :!:

Dinky Boy
Miniaturista

zo jun 17, 2007 16:51

Toch begrijp ik er nog steeds niets van. Als de auto's niet de weg op zijn geweest heb je dus geen verkeersmisdrijf begaan. Hoe kan een rechter dan het rijbewijs invorderen :?:

Je had overigens aangifte moeten doen bij de politie vanwege het feit dat je buurman de kentekenbewijzenhad verduisterd.

ikke
Advanced Member
Advanced Member

zo jun 17, 2007 16:52

Ik zou gewoon weer eventjes contact met de rdw opnemen, en vertellen dat je drie auto's hebt waarvan je de papieren kwijt bent, en deze in eigen beheer wilt slopen, daarna de kentekens zelf opsturen, en slopen die hap, dan heb je tenminste nog iets, wat een hufter die buurman zeg. :evil: , sterkte

Jorix

zo jun 17, 2007 17:01

Begrijp ik nou goed uit je verhaal dat het niet kunnen overhandigen van de kentekenbewijzen van de drie auto's reden genoeg was om een jaar lang je rijbewijs in te vorderen en 60 uur dienstverlening te moeten uitvoeren? Of waren die auto's in de tussentijd betrokken geweest bij ongevallen en/of overtredingen?

Matje 4

zo jun 17, 2007 17:20

Als ik goed ben geinformeerd, moet je auto verzekerd zijn zolang hij 'in het verkeer gebracht is'. Als je een auto (of motor) niet gebruikt en er niet mee op de weg wil komen, moet je hem schorsen.

Nu lijkt de boete en straf op zich overdreven, en ik geloof ook wel dat je verhaal klopt, maar iedereen komt bij de rechter met een 'smoesje'.

Dit maakt natuurlijk het uitblijven van straf voor je 'vriend' niet goed

jan 75
Full Member
Full Member

zo jun 17, 2007 18:34

Dinkey Boy / Jorix

de auto's zijn niet de weg op geweest, ook niet betrokken geweest bij iets.
ik ben ook niet van de weg gehaald ofzo. dus gewoon het feit dat ik 3 auto's onverzekerd op mijn naam had staan was voldoende.
ik vind het zelf ook een raar verhaal, maar ik heb het met een advocaat besproken, en die zij dat ik weinig kans had om het alsnog ongedaan te maken.

Ikke,

de papieren kreeg ik terug toen het verhaal niet meer terug gedraaid kon worden.
de auto's heb ik inmiddels allang weer verkocht.
de buurman wou er toen niks meer mee te maken hebben, en ik heb hem daarna nooit meer gezien. (ik was inmiddels verhuisd)

Matje 4

voor het schorsen van een auto moet je wel de papieren van de desbtreffende auto hebben.

als het me nog eens gebeurd weet ik nu ook wat ik allemaal moet doen om dat te voorkomen, maar toen dacht ik nog dat de rechters in nederland verstand hadden en luisterden.

het gaat mij erom dat je mijn misdrijf niet met dat van hem kan vergelijken.
dat ik mijn rijbewijs kwijt raakte was mijn eigen schuld.
was toen naief genoeg om te geloven dat je mensen en het rechtssysteem kunt vertrouwen.
mijn bloed begint te koken als ik hoor dat er mensen zijn die overal gewoon mee wegkomen.
leuk voor hun, maar het blijft gewoon niet eerlijk.
we hebben toch iets van de wet gelijke behandeling

Erwin
Member
Member

zo jun 17, 2007 22:25

T'is eigenlijk heel simpel als je geen wegenbelasting betaald wordt er op den duur(en dat duurd echt een tijd!) beslag gelegd op je rijbewijs als pressiemiddel. Die dien je dan aangetekend op te sturen naar Leeuwarden en als je daar ook geen gehoor aan geeft zijn dit de gevolgen!
Waarschijnlijk heb je de mogelijkheid gehad om het openstaande bedrag te voldoen op het politiebureau. Ik denk toch dat je het bij jezelf moet zoeken.
Ik denk dat je aangifte had moeten doen! Desalniettemin toch een k....e situatie. Sterkte!!!
33 SW 1.7IE 1993 - R.I.P
RRclassic 3.9 EFI
Alles is relatief......absoluut!!

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jun 17, 2007 22:40

bij 'vermissing' van de autopapieren, om WELKE reden ook, kan degene op WIENS NAAM de auto's staan, heel eenvoudig nieuwe papieren opvragen, via internet, of via postkantoor.
Zo simpel als wat. Deze worden dan naar het adres van de tenaamgestelde gestuurd. Kost geloof ik ongeveer 60,- per voertuig.

Echt medelijden kan ik niet met je hebben. Dit was makkelijk uit te zoeken geweest.
En dat je in de 'rechterlijke macht' gelooft: Gij naieveling, we wonen hier in nederland, lees de kranten en je staat keer op keer verbaasd.....

Evengoed, flink ... voor je. De grootste straf is een jaar OVen.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Speeder

Re: RE: onrechtvaardig

zo jun 17, 2007 22:56

De grootste straf is een jaar OVen.....
Of natuurlijk gewoon zonder rijbewijs rijden :twisted:

Oeee, dat zou heel crimineel zijn.. :lol:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”