Pagina 1 van 3

BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 15:56
door Dellorto
BP Ultimate 98 ongelood en BP Ultimate Diesel:

Beide brandstoffen leveren betere prestaties met minder vervuiling. Bovendien zorgt het gebruik voor een verbeterde efficiëntie en een schonere motor, doordat de brandstof de kleppen en brandstof injectoren reinigt. Dit zorgt er vervolgens voor dat er minder schadelijke uitlaatgassen worden uitgestoten.

bron: www.bpultimate.nl

Wat vinden jullie? Een slap aftreksel van Shell V-power (97 octaan) of een waardevolle aanvulling met 98 octaan? Het schijnt al de hele maand maart verkrijgbaar te zijn...
Op die site beweren ze 10% meer acceleratie.... lijkt mij persoonlijk vrij sterk :?

Wie heeft het al geprobeerd eigenlijk?

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 16:36
door Danny
Stond te twijfelen gister met tanken of ik het zou proberen.
Heb wel eens shell v power getankt maar merkte geen verschil en idd 10 procent meer acceleratie lijkt mij ook sterk.
Heb liever dat ze weer 98 met loodvervanger gaan verkopen,vindt me giulia lekkerder als ongelood :wink:

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 16:49
door 164 Q4
Weet je wat ze verkopen moeten??? BENZINE MET EEN HOOG OKTAAN! Al dat domme gel*l met toevoeging dit en speciaal dat..... Ze motten gewoon het oktaan flink verhogen dan slaan ze 'Nägel mit Köpfe' en heb je er ook echt wat aan. Dan kun je met veel meer turbodruk gaan rijden en dat leverd WEL meer pk's, acceleratie en al wat zij allemaal beloven op. Let wel, als je het gewoon zo in een auto gooit gebeurd er ook niks hoor, je auto moet er dan ook wel naar aangepast worden.

In Duitsland is V-power wel 100 oktaan, dus het kan wel.

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 17:01
door Dellorto
@164QV: Ik ben het met je eens... een echt pittige peut met minimaal 100 octaan zou inderdaad meer zoden aan de dijk zetten, echter de milieu-lobby heeft in Nederland een te sterke vuist vermoed ik! :x

Ik heb ook een keer V-power geprobeerd, een liter of 40... maar ik merkte praktisch niets! Nu heb ik maar een 33-je, dus das misschien logisch.
BP-ultimate zal voor mij ook geen/nauwelijks effect hebben.... Wel voor de turbo/gechipte jongens en meisjes? ?

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 18:22
door AlfettaOwner
Allemaal GEZWAM als je het mij vraagt.
Zelf ook al eens 2 tankbeurten V-POWER gereden (octaan100).
Nix meer kilometers, nix meer vermogen

Noppes van alles, wel meer lege beurs :evil:

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 19:38
door Doix
Tweemaal Shell V-power geprobeerd in mijn standaard 145 QV en geen verschil in verbruik en gebruik. Alleen had ik toen ik de tank bijna leeggereden had (lampje brandde nog niet) dat de motor moeilijker stationair begon te lopen. Is naderhand opgelost door gasklephuis te reinigen. Toeval? Ik houd het daar maar op.
Overigens heb ik van Shell zowel RON95, RON97 als RON97.5 gehoord als octaangetal voor V-power. Of ze weten het zelf niet of ze zeggen maar wat omdat de consument er meestal toch geen verstand van heeft?
En afgelopen week een tankje Ultimate weggereden. Geen verschil in verbruik en geen verschil in gebruik. 10% verschil in acceleratie zou ik namelijk als leek toch ook nog moeten voelen, nietwaar? Of moet ik meerdere tankjes wegrijden voordat het effect optreedt?

Grtz,

Aad

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 19:42
door Adriano33
Jah.....met een NOS-kitje die niet vol open staat zeker?

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 19:59
door Maxtor
Autovisie heeft ooit met een Smart een rollenbank test gedaan. Eerst een tijd op gewoon Ron95, toen op de rollenbank en daarna een tijdje getankt met V-Power en weer op de rollenbank. Er was zowel in koppel als in vermogen een stijgende lijn zichtbaar!

Re: RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 20:10
door Remco S
Autovisie heeft ooit met een Smart een rollenbank test gedaan. Eerst een tijd op gewoon Ron95, toen op de rollenbank en daarna een tijdje getankt met V-Power en weer op de rollenbank. Er was zowel in koppel als in vermogen een stijgende lijn zichtbaar!
Ja dat heb ik ook gezien/gehoord/gelezen

Die test deden ze met octaan 100. Een toename van 1,5 pk!!! :shock: :shock: :shock:

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 20:23
door Dellorto
Precies... daar ga je dus al, 100 octaan...t.o.v 97 (?) hier in NL :?

Re: RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: di mar 29, 2005 20:32
door AlfettaOwner
Autovisie heeft ooit met een Smart een rollenbank test gedaan. Eerst een tijd op gewoon Ron95, toen op de rollenbank en daarna een tijdje getankt met V-Power en weer op de rollenbank. Er was zowel in koppel als in vermogen een stijgende lijn zichtbaar!
Ja dat heb ik ook gezien/gehoord/gelezen

Die test deden ze met octaan 100. Een toename van 1,5 pk!!! :shock: :shock: :shock:
Kijk 1,5 PK snel ff octaan 100 tanken ](*,)
Zeker aandelen gehad bij shell :!:

Re: RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: wo mar 30, 2005 00:08
door 164 Q4
Autovisie heeft ooit met een Smart een rollenbank test gedaan. Eerst een tijd op gewoon Ron95, toen op de rollenbank en daarna een tijdje getankt met V-Power en weer op de rollenbank. Er was zowel in koppel als in vermogen een stijgende lijn zichtbaar!
Ja dat heb ik ook gezien/gehoord/gelezen

Die test deden ze met octaan 100. Een toename van 1,5 pk!!! :shock: :shock: :shock:
Lijkt me alsnog sterk. Dan zou er ook meer energie in moeten zitten en dat denk ik niet. Oktaan wil alleen maar zeggen dat het klopvaster is. Maw krijg je minder snel last van detoneren waardoor je bijv. met meer compressie, vroegere ontsteking, meer turbodruk en dat soort dingen kunt gaan rijden. En dat soort zaken leveren wel vermogenswinst op, de brandstof met een hoger oktaan op zich niet. Wil je brandstof met meer power dan had Shell d'r een flinke scheut nitro doorheen moeten mengen. Geeft bij m'n modelautootje ook wel een goed effect.

Re: RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: wo mar 30, 2005 00:43
door Daniel
Overigens heb ik van Shell zowel RON95, RON97 als RON97.5 gehoord als octaangetal voor V-power. Of ze weten het zelf niet of ze zeggen maar wat omdat de consument er meestal toch geen verstand van heeft?
Met een squadra chip kan je ipv euro 98 ook op v power rijden, quote van de squadra site :

Helaas is Shell gestopt met de verkoop van RON98 brandstof. Daarvoor in de plaats is er Shell V-Power gekomen. Aan de pomp staat vermeld dat dit een RON95 brandstof is. Maar in werkelijkheid is dit RON97. Bij de wet mag men een brandstof nooit een hoger octaangetal geven dan dat het in werkelijkheid is. En aangezien in Nederland alleen maar RON95 en RON98 mag worden verkocht. Deze Shell V-Power is daarom een prima alternatief voor RON98.

Dus het verschilt weldegelijk met euro 95, bij mijn 33 merkte ik wel dat de motor (vooral stationair) wat rustiger liep ,maar bij mn 146 merk ik er ook weinig van....

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: wo mar 30, 2005 08:58
door jan bert
octaan 100 getankt met de mijne een hele tijd, dacht dat het verschil maakte. nu de benzine echt giga duur is geworden, teruggegaan naar 95: geen verschil. :x

RE: BP Ultimate?!

Geplaatst: wo mar 30, 2005 09:16
door bert
Dit onderwerp is al zo vaak aan bod gekomen. Ben tevreden dat de situatie is zoals hij is en
geen Amerikaanse toestanden. Amerikaanse auto's worden nogal eens bekritiseerd voor
hun lage output maar op Ron 85 is natuurlijk weinig mogelijk en ook Premiumbrandstof 92
s niet zo prettig voor wie wat meer pit uit zijn turbo wil halen.