Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

Alfa Spider Diesel

za mar 26, 2005 22:58

Voor sommigen is het vloeken in de kerk, voor anderen een mogelijkheid het nuttige met het aangename te verenigen.

Zal wel wennen zijn... Of het een serieus testmodel is of een experiment is onbekend.

Details op Italiaspeed.

LC
Member
Member

RE: Alfa Spider Diesel

zo mar 27, 2005 16:48

Het moet niet veel droeviger worden. Als je open rijdt word je echt ieder moment aan de vrachtwagen- cq. binnenschip-genen van je cabrio herinnerd. Maar ja als je moet kiezen tussen een benzinemotor van Opel cs. (al is het dan een 260 pk 3.2 V6) of een Alfa-diesel? :cry: Grote kans dat ik voor een andere cabrio zou kiezen , al weet ik nog niet welke. Nog snel een spider 3.2 V6 van nu reserveren? :idea:

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mar 27, 2005 17:46

@LC

Er wordt in de wandelgangen geroddeld over een 3.6 Uniair met 320 pk en ook een
Brera V8 met de Maserati V8. Gevoelsmatig is i.d. de GM link gewoon ruk.
Alsof je azijn toevoegt aan een goed vat wijn. Bedorven en kan je wegknikkeren maar
eerst eens proberen??? Concurrenten bouwen ook niet echt auto's die mij aanspreken.
Te zwaar, te groot, teveel luxe, aandrijving op de verkeerde wielen, plastic onder de kap,
isolatierommel, traction control etc. Mid negentig Corvette weegt waarschijnlijk minder dan toekomstige Brera Spider...
Maar als je het vergelijkt met wat anno 2005 de rest bouwt, is Alfa Romeo wel degelijk een zeer aantrekkelijke auto (zelfs met GM motoren die moet gezegd worden zeer krachtig zijn).

Alleen de TVR 350/Lotus staan hoog op wenslijstje als ware hardcore sportwagens maar
zijn uitzonderingen. Een Porsche Boxster is zelfs al een auto voor oudjes.
Helaas zijn TVR en Lotus echt duur.

LC
Member
Member

zo mar 27, 2005 20:29

@Bert, je hebt wel gelijk... Als opvolger voor mijn GTV (die ik veelal vooral voor de lol gebruik) heb ik op dit moment inderdaad een Lotus Elise 111R in gedachten. Een echte auto onder het motto minder=meer. Toch jammer dat Alfa Romeo die behoefte niet meer kan vervullen. Volgens mij zou dat tòch een mooie niche zijn, waarmee misschien niet veel wordt verdiend of waar zelfs geld bij moet, maar wat een mega-impuls voor het merk-imago is. Droom even mee: ca 800 kg, 200 pk JTS oid, scherp, ècht italiaans Bertone-koetsje en gaan!!!:driving: Desnoods ism. Lotus, Opel/Vauxhall deed het toch ook? Maar ja, zo lang de schatkist echt leeg is zal zoiets wel nooit gebeuren........ :(

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma mar 28, 2005 16:09

Of weer zoiets als de orig. SZ of de JZ??? Klein en compact i.c.m. een rev forever motor in
het vooronder. Zoiets wordt tegenwoordig niet meer gemaakt. Honda S2000 heeft er wel iets
van weg.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”