Als de auto afgemeld is bij de RDW en dat afgekeurd. Mag je er geen meter meer mee rijden, ongeacht de eigenlijke vervaldatum van de APK. Meestal wordt er in zo'n geval ook niet afgemeld. Dan geldt dus gewoon de einddatum van het APK bewijs.Iemand een idee als ik op APK ga en het is afkeur binnen welke termijn ik dan weer terug moet, met andere woorden hoe lang krijg je de tijd zonder tot schorsing over te gaan ?
Er staat geen termijn voor omdat herkeuring officieel niet bestaat. Meestal is het binnen 10 werkdagen. Beetje afhankelijk van het keuringstation. Duurt het een maand of langer dan bestaat de kans dat ie volledig gekeurtd gaat worden. Officieel mag je er niet mee meer rijden als de keuringsdatum verlopen is. Stilstaan mag wel voor de duur van 2 maanden.Iemand een idee als ik op APK ga en het is afkeur
Stil staan mag ook niet. Zodra de auto op de openbare weg staat, doet ie aan verkeersdeelname... De RDW draait af en toe gewoon uit het bestand de gegevens van auto's. Als daarin staat dat de auto niet gekeurd is, krijg je gewoon de boete aan huis. Ze zijn er wel een stuk strenger op geworden sinds vorig jaar... Dus bij verkeersdeelname gewoon zorgen voor een geldige APK keuring....Er staat geen termijn voor omdat herkeuring officieel niet bestaat. Meestal is het binnen 10 werkdagen. Beetje afhankelijk van het keuringstation. Duurt het een maand of langer dan bestaat de kans dat ie volledig gekeurtd gaat worden. Officieel mag je er niet mee meer rijden als de keuringsdatum verlopen is. Stilstaan mag wel voor de duur van 2 maanden.Iemand een idee als ik op APK ga en het is afkeur
Als je nog binnen de termijn zit tot de vervaldatum wel. Anders niet. Gewoon 2 maand voor afloop vervaldatum gaan keuren. Dan ben je ruimschoots op tijd om reparaties in de nog geldende APK periode te voldoen. Wacht je tot het laatste moment dan wordt het allemaal krap. Bovendien kun je bij verkoop een auto aanbieden met 14 maand APK. Erg prettig voor de koper.De Bij afkeur blijft de oude APK volgens mij geldig, dus ben je niet in overtreding v.w.b. het niet hebben van geldige APK (als iemand met bron-vermelding het tegendeel weet te vertellen hoor ik het graag).