ze leken mij een beetje emotie loze auto's die je niet echt plezier konden geven tijdens het rijden....
ik had het FOUT! ik heb dikke schik met de 155

geen snelheidsmonster, maar dat maakt niet uit.
ik rij ongeveer 50.000 de jaar dus dan moet de 33 het veld ruimen als dagelijkse auto.
ik heb dus een 2.0 Turbo Diesel. redelijk langzaam tot je de turbo in laat komen.
dan komt ie wel redelijk mee met het hedendaagse verkeer.
in het boekje staat een 0-100 sprint in 13,5 sec..
echter doet ie voor mijn gevoel niet onder voor een 33 1.4 imola, hij lijkt zelfs sneller

en ik doe nog wel rustig aan, mijn koppeling is slecht,
deze begint al te slippen bij stevig gas geven dus die is aan vervanging toe.
wel voor net een 10tje van groningen naar nijmegen gereden, vond ik wel apart

grootste reden dat ik de auto ook heb gekocht is het leer wat erin zit, dit is helemaal gaaf en supermooi

ik zal eens fatsoenlijke foto's van de auto schieten,
ik heb nu alleen foto's van de auto toen deze nog niet gewassen was, en er nog geen uitlaat onder hing enz.
overigens was de einddemper eronder vandaan gereden door de vorige eigenaar, dit omdat de auto ook behoorlijk laag is.
De vorige eigenaar heeft mij verteld dat de auto zo'n 6 a 7 cm is gezakt... ik vind het allemaal wel best

er zijn natuurlijk wel wat mankementen aan de auto, maar daar was de prijs ook naar.
heb de auto voor niet zo veel geld gekocht, dus dat valt mee.
lijstje van de mankementen die ik tot nu toe heb gevonden:
- kachelradiateur waarschijnlijk lek
- koppeling begint te slippen
- homokinetische koppelingen in aandrijfassen zijn gammel
- remmen doen niet zo goed hun werk (redelijk hard trappen)
- piept ergens op een rollertje of snaartje na de koude start, moet ik nog uitpluizen..
ze braakt nog wel zo'n ouderwetse diesel pluim uit als ze tot leven komt

maar goed : enkele plaatjes bij het verhaal:


later meer
