Roeltje 164

Tipo4 164 Meeting 4-2-2007

zo apr 15, 2007 18:09

Das waar ook, ik zou wat pic's plaatsen van de Tipo 4 meeting van 4 Februari 2007 op uitnodiging van de Saabclub Nederland, leuk om deze mensen eens te ontmoeten, samen met de Lanciaclub Nederland en het Fiat Tipo register, helaas was het een besloten meeting en waren we daar puur op uitnodiging..
Het was een soort retro meeting van de 4 gebouwde auto's genaamd het Tipo4 project van Lancia, Fiat, Saab en Alfa Romeo, die 4 auto's hebben dezelfde voorwielophanging, bodemplaat en middensectie, iets wat nu heel gewoon is maar bijna 25 jaar geleden bij het ontwerpen van de auto's niet. De eerste ideeën stonden in 1981 al op schetspapier..
Het had nogal wat voeten in de aarde bij Alfa Romeo wat leide tot de introductie van de 164 in 1987.
Eigenlijk is de Alfa 164 dit jaar 20 jaar gefeliciteerd allemaal!!! \:D/
Heel dit verhaal staat in het KB 99, die helaas niet meer is na te bestellen, maar ik ga kijken of ie op de 164 registersite gezet kan worden...

Aanwezig waren;

-Saab 9000 2.3 TB CSE 16v automaat
-Lancia Thema LX 3.0 V6 12v
-Fiat Croma 2.0 TB 8v
En Michel had zijn Q4 meegenomen, niet helemaal eerlijk maar wel leuk om even te laten zien wat de Q4 allemaal in petto had, en dat is gelukt moet ik zeggen :lol: :lol:

Na ontvangst met koffie in Rhenen, gingen we ( Gerben, Michel en ondergetekende ) de 3 andere auto's beoordelen op een heleboel punten, o.a. beenruimte, ontwerp, kofferbakruimte en nog veel meer, je mocht alleen niet je eigen meegebrachte merk beoordelen, daarna werd er gereden en stopten we onderweg 3 keer zodat je ruimschoots alle 4 de modellen kon beoordelen vanaf de achterbank, erg leuk.
Er werd geluncht en s'middags foto's gemaakt in de omgeving van de Grebbeberg.
Het weer was ons goed gestemd daar er een pril februari zonnetje op onze bol scheen..

De Saab won het op beenruimte en algemeen, de Q4 won het met styling natuurlijk en rijeigenschappen was de Q4 de koning, maar goed dat kwam door de 4 wielaandrijving, de Lancia LX was een heerlijke auto met het interieur van een 8.32 ( nogal uniek zegt men ) met de 3.0 V6 12v van Alfa voorin ook een heerlijke reiswagen en een ruimte werkelijk geweldig, de Fiat Croma was te stug afgeveerd en iets over the top kwa bling bling helaas en krap bemeten, wel een beest van een TB erin opgechroefd tot rond de 230 pk, de Saab was een andere belevenis, veel power maar iets anders,ook door de automaat een ander segment, ook kwa mensen, met respect maar de pijp ontbrak niet bij de Saab mensen :lol:
uiteraard nogmaals dank aan de SaabClubNederland voor de gastvrijheid en de uitnodiging van de leuke dag!!!

Ik heb van deze dag 280 foto's, mochten er mensen belangstelling hebben in in de CD met de foto's van deze dag, dan bak ik en verstuur ik de CD met doosje en foto's, tegen de minimale vergoeding van € 5,-
Stuur me maar een PB..

Al met al een kostelijke dag en een verslag staat in KB 117, deze krijg je als je nu lid van de SCARBwordt, hij wordt je dan toegestuurd, ook in het buitenland...
Een sneak Previeuw, ik ga hierover en de 164 schrijven in La Strada no.2 van dit jaar, ik mag vier pagina''s schrijven en 10 foto's inleveren, Verwachte uitkomstdata 1 juni/juli 2007 en te koop bij benzinepomp en de betere vakbladenhandel.....

Ciaooo

gr Roel

Hier wat pic's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Tipo4 164 Meeting 4-2-2007

zo apr 15, 2007 18:37

Leuke meeting lijkt me. Leuk intiatief. Ben benieuwd naar het verslag.

Gr,
DJ

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Tipo4 164 Meeting 4-2-2007

zo apr 15, 2007 21:43

Ïs dat 18" onder de Q4 van Michel? Echt een plaatje om te zien. Zo hoort een Q4 er gewoon uit te zien! (of zwart met rood of camelkleurig leer...) Bij zulke plaatjes krijg ik toch gelijk weer heimwee naar de 164's die ik gehad heb... :roll:

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”