Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

Laten zoals het nu is.
21%
52
Laten zoals het was.
28%
69
Laten zoals het was maar met de toegevoegde optie voor de topic-starter om te bepalen of er wel of niet op zijn post gereageerd mag worden,+ altijd de vraagprijs vermelden.
50%
123
 
Totaal aantal stemmen: 244
Gebruikersavatar
alfasud1972
Guru
Guru
Berichten: 1694
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:31
Locatie: Emmen
Contacteer: Website

Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 19:41

Laat even weten wat je er van vind. Let er op dat de eerste keuze, de keuze is voor de vernieuwde opzet. Mocht je daar nog niet van op de hoogte zijn bekijk dit dan eerst even.
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op zo mar 25, 2007 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Jorix

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 19:43

Gestemd op de meest logische keuze ;)

Met als toevoeging: we kunnen blijven discussiëren, maar dat werd ook gedaan toen we van het oude IkonBoard forum naar dit phpBB forum gingen. Elke verandering is moeilijk, voor de een wat meer dan voor de ander.

:!: Verder discussiëren is zinloos; het blijft toch zo. Opbouwende kritiek voor het nieuwe systeem blijft echter altijd welkom.

Gebruikersavatar
Duc
Guru
Guru
Berichten: 1009
Lid geworden op: do nov 02, 2006 13:04
Locatie: Barneveld

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 19:46

@ Jorix: Het is zeker niet mogelijk om, net zoals op het fourm, nieuwe berichten te markeren? oranje nog niet gezien, grijs al wel?

Geen dik issue ofzo maar mss handig....
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Gebruikersavatar
SQUADRA LEO
Guru
Guru
Berichten: 1314
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 19:53

3 !!!!!!


Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:12

3!

Ben van mening dat er naast veel zinlose reacties minstens zo veel nuttige waren met info, updates, meer foto's, antwoorden op vragen etcetera, de stap om gelijk een mail naar de eigenaar te sturen is veel groter. Just my 2 cents...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:20

de stap om gelijk een mail naar de eigenaar te sturen is veel groter. Just my 2 cents...
Mee eens maar.....Dat bespaart de verkoper misschien ook een boel nep-geinteresseerden ! :wink:
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:22

Dat klopt, maar die stuurden nu ook geen mail, die reageerden nu in het topic. Ik weet dat het lastig is maar nee, voor mij gaat dit hem niet worden. Ik snap echter voor de volle 100% dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken dus ik leer er wel mee leven. Of het mijn voorkeur heeft is wat anders... :wink:
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:24

Ik ben duidelijk voor keuze 3

Geen probleem met een beetje discussie rond eventueel aangeboden waar.

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:29

3

@Jorix: Zo'n opmerking van 'we veranderen het toch niet' vind ik echt niet kunnen. Ook een beetje jammer hoor. Als moderator moet je m.i. je oor te luister leggen bij de frequente gebruikers.

Nogmaals: dit is geen verbetering, maar een verandering. Voor de gebruiker zit er werkelijk niet 1 voordeel aan.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 20:58

3

Voor ik er erg in heb schrijf ik ook wel eens iets van "mooie auto" of "als ik toch eens geld had". Niet goed misschien, maar we zitten hier tussen de liefhebbers en daar moet dat kunnen.

Optie 3 vind ik goed bedacht, daar hadden we misschien eerder aan moeten denken. ](*,)
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
alfaromeocars
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4239
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 19:17
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 21:04

3

Voor ik er erg in heb schrijf ik ook wel eens iets van "mooie auto" of "als ik toch eens geld had". Niet goed misschien, maar we zitten hier tussen de liefhebbers en daar moet dat kunnen.

Optie 3 vind ik goed bedacht, daar hadden we misschien eerder aan moeten denken. ](*,)
Er is echt wel over nagedacht maar technisch niet zo makkelijk realiseerbaar
De oplossing voor het gezeur in de verkooptopics is al tijden geleden gegeven maar daar wordt blijkbaar niet naar geluisterd. Laat de topic plaatser nl. zelf bepalen of er op een bericht wel of niet mag worden ge-repleyed, daarnaast moet er altijd een (vraag)prijs worden opgegeven. Ben je van al het gezeur af. Deze nieuwe constructie is mijns inziens echt geen oplossing.
phpBB is een pakket dat geschreven is door derden, natuurlijk zijn er modificaties in te bouwen en kan ik zelf e.e.a. versleutelen, maar al die modificaties moeten bij elke update van phpBB opnieuw toegepast worden (of de update moet op codebasis gedaan worden en geloof mij: dat is een dagtaak als je een beetje veel modificaties hebt). Gehoord & Gelezen is een module die netjes is geïntegreerd in de SCARB website en die blijft onaangetast bij een phpBB update.
Verder is het zo dat elke verandering problemen geeft, mensen blijken namelijk een aversie te hebben van verandering.
Maar ook over deze nieuwe manier van werken is goed nagedacht en zo goed mogelijk gereageerd.
Alfa Romeo Spider 2000 '73
Alfa Romeo Giulia 1300 Ti ‘69

SCARB nr.:2385

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 21:12

Alfaromeocars schreef:
Verder is het zo dat elke verandering problemen geeft, mensen blijken namelijk een aversie te hebben van verandering.
Dit is een drogreden.

Een manier om elke vorm van kritiek aan de kant te schuiven.

Geef nu eens de voordelen aan van de nieuwe opzet.

Oftewel: overtuig ons.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5074
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:46
Locatie: Mijn paddestoel. IK HAAT EGELS

Re: RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 21:18


Geef nu eens de voordelen aan van de nieuwe opzet.
Gedaan met de opstootjes ? De herrieschoppers zijn voor x-aantal % de aanleiding tot deze verandering hoor, ongenoegen zou eigenlijk bij hen moeten geuit worden.
Ok, de laatste tijd ging het weer even wat beter, maar een zijn perioden geweest dat "te koop" een gigantische schandvlek over ons forum + de SCARB was....en dat kon zo niet verder .
OF het was boel over de prijs, OF over de staat van het voertuig, OF over niet nagekomen afspraken...Maar 't was altijd wat !
Laatst gewijzigd door Michel op zo mar 25, 2007 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1089
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 21:20

Ik had geen probleem met het oude systeem, dus optie 2 gestemd. Vaak waren de reacties nuttig voor iedereen, en ja, soms ook nutteloos en irritant, maar daar erger ik me zo min mogelijk aan.
Aangezien de knoop echter is doorgehakt, een opbouwende suggestie ivm het nieuwe systeem: is het niet mogelijk om een "datum van plaatsing" te vermelden? Zo weet je in één oogopslag hoe vers de advertentie is die je voor je hebt (reageren op een advertentie die al maanden online staat is tijdverlies voor iedereen).
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3916
Lid geworden op: di dec 28, 2004 16:38
Locatie: Leidschendam

RE: Poll i.v.m. wijziging Te Koop en Gezocht rubrieken.

zo mar 25, 2007 21:22

Zullen we eerst de nieuwe opzet eens proberen, na een maand of 2 evalueren en waar magelijk bijsturen :idea:
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”