Pagina 1 van 3

Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 11:00
door bert
It’s Good To Talk, Nanjing Tells MG Enthusiasts

Only days after Nanjing Automotive Corporation (NAC) confirmed that MG car production was set to resume at Longbridge, enthusiasts of the legendary British marque, are being given the opportunity to speak directly with NAC representatives in the UK and in China.  The discussion will commence at 1100hrs on Thursday 8th February 2007 on www.MG-Rover.org.

Dit zou Alfa Romeo ook kunnen overwegen? Alfa Romeo is een liefhebbersmerk pur sang en het is zelfs moeilijk in te schatten hoeveel Alfa Romeo clubs
er wel niet bestaan en de enige vraag voor Alfa Romeo is eigenlijk; waarom niet? Of is het beter een of andere schaatser te sponsoren of een zeilbootje?

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 13:32
door figlio del commesso
Liefhebberclubs zijn geen doelgroep voor Alfa Romeo (meer). De redenatie zal wel zijn dat we toch wel een nieuwe Alfa kopen (ik niet) als we hem zouden kunnen betalen. Ik denk echter dat het merendeel van de clubleden geen nieuw gekochte Alfa bezit (grosso modo) De gemiddelde 159/147 bezitter is ook geen lid van onze club. Ons merk kan ook heel wat leren van bv de engelsen of duitsers met hun ondersteuning en onderdelenvoorziening van de 'oudjes' en het commerciel benutten van je eigen historie.

Adios, JR

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 18:36
door MightyMarcel
de alfa-dealer in Drachten wist niet eens wat een 33 voor een auto was. Dat zegt me genoeg, en mij zien ze daar niet weer terug.

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 19:29
door Dinky Boy
Het idee is erg leuk. Maar dat de liefhebber/potentiële klant invloed kan uitoefenen op de 'volgende generatie modellen' lijkt me sterk. Waarschijnlijk hebben de heren aan de andere kant van de lijn een paar goed doordachte antwoorden van de marketeers voor hun neus liggen waarmee ze vragen en opmerkingen te lijf kunnen gaan. Ik heb het idee dat het een beetje een farce zou zijn.

Mogelijk heeft het commentaar op de veel langere termijn wel invloed. Maar ach, men zou ook de diverse fora en blogs eens kunnen volgen en daar een schat aan info uit kunnen halen. Wat verwacht de klant, wat vindt jij of zij van het product in de praktijk? Neem die topic over psillen's 159 SW. Die is toch goud waard? Veel meer toch dan de oooh's en aaaah's bij de introductie op een show, ver weg van de alledaagse werkelijkheid?

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 22:45
door berlinista
Serieus, ik denk dat ze bij AR heel best weten dat ze wat ons echte liefhebbers betreft helemaal op de verkeerde weg zitten.
Maar ze doen of hun neus bloedt. Er is vanuit Fiat een plan bedacht, en vanwege hun baan, en vanwege hun bonus doen ze fijn mee. De jongere garde weet heel niet dat Alfa jaren lang synoniem was met overwinningen in de toerwagenracerij. Een Tipo 33 zegt ze niets, de 'gewone'33, daar zijn ze zelf in begonnen, 20 jaar terug, en dat stadium zijn ze gepasserd.
Een giulia? Ouwe meuk! een Alfetta? moeilijke troep waar niks op verdiend werd! Een Bertone? O, ja die zien ze wel eens staan in het museum, mooi spul. Beetje de Brera van 40 jaar terug. Met die link houdt het op.
Nee, als morgen het geldboompje in bloei staat komt er echt geen nieuwe alfa.
Wel een audi of een BMW.
En als er een bos geldboompjes in bloei staan een Porsche. Ok, misschien een Masar QP, maar dat komt omdat ik niet rationeel wil denken aangaande auto's.
Anders had ik wel een Gollufje 4 TDI ipv 6 verschillende moeilijke Alfa's. (en dan had ik heel wat meer vrije tijd)
Dan had ik ook geen HD maar een Suzuki of Honda motor.
Als Alfa echt zou gaan praten, bijvoorbeeld door iemand van marketing op dit forum, of op AlfaBB te zetten, en de resultaten daarvan mee te nemen in hun styling, ideeen, marketing enz, dan zou Alfa er heel anders uitzien
En heel wel mogelijk in no time failliet zijn.
Ik geef EEN voorbeeld: Waarom denken jullie dat AR van de alu motorblokken af is? Ik weet wel waarom!

Re: RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 22:49
door Kurp
Ik geef EEN voorbeeld: Waarom denken jullie dat AR van de alu motorblokken af is? Ik weet wel waarom!
Volgens mij zijn de GM blokken van aluminium.... Maar ik kan me vergissen.

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: vr feb 09, 2007 23:17
door berlinista
nou ik bedoel de blokken in de 145/147/156... 16v motoren...

En ik DACHT dat de holden V6 gietijzer was...


:oops:

don't really know!

Maar evengoed.
Waarom?

Re: RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: zo feb 11, 2007 19:19
door @lfa@lgra
Serieus, ik denk dat ze bij AR heel best weten dat ze wat ons echte liefhebbers betreft helemaal op de verkeerde weg zitten.
Maar ze doen of hun neus bloedt. Er is vanuit Fiat een plan bedacht, en vanwege hun baan, en vanwege hun bonus doen ze fijn mee. De jongere garde weet heel niet dat Alfa jaren lang synoniem was met overwinningen in de toerwagenracerij. Een Tipo 33 zegt ze niets, de 'gewone'33, daar zijn ze zelf in begonnen, 20 jaar terug, en dat stadium zijn ze gepasserd.
Een giulia? Ouwe meuk! een Alfetta? moeilijke troep waar niks op verdiend werd! Een Bertone? O, ja die zien ze wel eens staan in het museum, mooi spul. Beetje de Brera van 40 jaar terug. Met die link houdt het op.
Nee, als morgen het geldboompje in bloei staat komt er echt geen nieuwe alfa.
Wel een audi of een BMW.
En als er een bos geldboompjes in bloei staan een Porsche. Ok, misschien een Masar QP, maar dat komt omdat ik niet rationeel wil denken aangaande auto's.
Anders had ik wel een Gollufje 4 TDI ipv 6 verschillende moeilijke Alfa's. (en dan had ik heel wat meer vrije tijd)
Dan had ik ook geen HD maar een Suzuki of Honda motor.
Als Alfa echt zou gaan praten, bijvoorbeeld door iemand van marketing op dit forum, of op AlfaBB te zetten, en de resultaten daarvan mee te nemen in hun styling, ideeen, marketing enz, dan zou Alfa er heel anders uitzien
En heel wel mogelijk in no time failliet zijn.
Ik geef EEN voorbeeld: Waarom denken jullie dat AR van de alu motorblokken af is? Ik weet wel waarom!
Hahahaha mooi gezegd. Ik ben het overigens ( op die motor na :lol: ) van harte met je eens.

Honda heeft wel fijne-rijijzers en laten we de karaktervolle Duc's, de nieuwe Guzzi's en de Laverda's zeker niet vergeten. Dan wil je toch niet op zo'n rampestap ding met wat voor head en/of tail dan ook rijden?? :jumping:


Sorry. Ik liet me even gaan :wink:

Re: RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: zo feb 11, 2007 19:26
door Richard75
nou ik bedoel de blokken in de 145/147/156... 16v motoren...

Maar evengoed.
Waarom?
ik denk omdat de meeste klanten die een nieuwe alfa bestellen lease rijders zijn die denken dat de koelwatertemp. meter een barometer is ofzo.

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: zo feb 11, 2007 22:38
door berlinista
Vetkaai!
Helemaal gelijk.
6.5 liter olie warmstoken in een geheel alu motortje is aan de moderne anti techneut leaseridder niet besteed. Dus gaat het stuk, dus heeft alfa een garantieprobleem. Ergo: We doen het net als elk ander torretje, gietijzeren blokkie, litertje of vier, max vijf, olie erin.
KISS motortje zogezegd, en als dat fraaie alu, waar wij allemaal gek mee zijn, EXIT.

Honda maakt fraaie brommers, zeker, en aangezien ik jaaaaaren honda viertakt brommers gereden heb, zeg ik: Honda rules!
Alleen maakt een moderne Honda niks wakker in me.
Lack of character!
Wat van mijn HD niet gezegd kan worden...
en van mijn oude Alfaatjes al zeker niet!
:wink:

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: zo feb 11, 2007 22:41
door berlinista
O, en @@, ik heb heel bewust een motor gekocht die niet harder kan dan 150.
Ik ken mezelf veel te goed, en koop uit zelfbescherming geen Duc 996, 916 of laverda jota, of Guzzi Le Mans.
Ik vind het allemaal echt geweldig maar voor mij levensgevaarlijk!
Heel lang over nagedacht.

Hoewel ik nu ook al de afrit a12 waterlinieweg met meterslang vonkenspoor van de forward controls doe......


:twisted:

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: ma feb 12, 2007 09:24
door bert
Een Harley is best leuk maar eeuh...... je bent toch niet lid van MC Zeist? Europese fietsen hebben meer stijl.

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: ma feb 12, 2007 10:47
door berlinista
ik ben wat in de bikerwereld genoemd wordt een 'Lone Wolf' .....
8)


Motorrijden is individuele vrijheid voor mij. En dan met zn allen achter elkaar gaan tuffen ? Anathema volgens mij......
Nogmaals, doet U mij zo'n nieuwe doch klassiek uitgevoerde Duc, ik weet het type niet eens, machtig mooi maar ik rijd mezelf een keer dood...
De gashendel heeft voor mij maar twee standen. Min, en Max.... en dat gaat dan niet goed komen op een scheurijzer!
Daarbij is HD rijden, hoe je het wendt of keert, ECHT een belevenis. Ik ben inmiddels ook een 30 motoren verder, heb VAN ALLES gehad, en zo'n beetje overal op gereden, en HD rijden is echt een kick! Tril, schud, stamp, de hele gave stationairloop.
Geweldig gewoon, en je hebt ook niet meer echt de behoefte altijd te scheuren! Wat overigens geen doen is omdat ik er een stuur van 1,05 meter op heb zitten, langer dan vijf min. op topsnelheid hou je toch niet vol!

:wink:

Re: RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: ma feb 12, 2007 11:03
door @lfa@lgra
O, en @@, ik heb heel bewust een motor gekocht die niet harder kan dan 150.
Ik ken mezelf veel te goed, en koop uit zelfbescherming geen Duc 996, 916 of laverda jota, of Guzzi Le Mans.
Ik vind het allemaal echt geweldig maar voor mij levensgevaarlijk!
Heel lang over nagedacht.

:twisted:
Misschien zeg ik dit alles wel uit jaloezie :oops: Ik heb het motorrijden nl gedag gezegd omdat mijn gaskraan in principe maar 1 stand kende en ik veel leed heb meegemaaktonder vrienden en bekenden.
Jij hebt er tenminste nog een. Ik verlang stiekum nog wel eens verlang naar een supermotard (a like)... 8) Maar das ook slechter voor de gezondheid dan roken.... :wink:

Oh ja: en voor 150 mijl op een Harley hoef je je niet te schamen hoor. :mrgreen:

RE: Een tip...ja of nee?

Geplaatst: ma feb 12, 2007 12:07
door bert
@Berlinista

Ik denk niet dat een moderne motorrijder je mening deelt. Die wil een gebruiksvriendelijke en vooral betrouwbare motor. Motorrijden van nu, betekent ook gezien worden. En bij gezien worden, wordt bedoeld rijdend en niet zwetend en zwoegend naast of op de motorfiets en willen een Kawasaki etc. Weinig motorrijders van nu houden niet van dat primitieve, het geschud en geschok, het keiharde trillen, enkel zadelvering, zware bediening en willen oliespatvrij rijden met zo min mogelijk onderhoud. Wat ik juist zo aardig vind, is dat machines gemaakt zijn in een periode dat er waarschijnlijk meer tijd voor de nukken van de fiets en het minder belangrijk was hoe laat men op plaats van bestemming aankomt. Je bent klassiekofiel of niet; niks tegen moderne fietsen maar zulks moois zou mij toch ontgaan op een machtige,prachtige, sublieme, kogelsnelle R1.