wat verbruikt dat dan?Dit weekend mag ik van de baas de nieuwe Demo inrijdenHet gaat om een Spider 3.2 V6 Q4
Ik heb vandaag mijn eerste rit erin gedaan en het rijd heerlijk. Het enige wat mij tot nu tegenvalt is het brandstof verbruik (maar gelukkig komen die niet voor mijn rekening) ik zal morgen ff wat fototjes schieten (Wat een Moord bak)
een kwart tankHet stukje van mijn werk naar mijn huis 44 kilometer was volgens de meter 1/4 tank, maar het is italiaanse electronica, dus dat kan nog wel eens afwijken
Ik heb 2 maanden geleden ook met de Brera gereden. En álles wat je zegt kan ik volledig "confirmeren". Ik vond daarnaast ook het weggedrag en comfort véél te braaf. Leek gewoon afgestemd voor een standaard personenwagen i.p.v. een sportieve coupé. Koppeling was ook erg gevoelloos en stuurbekrachteigng mocht wat zwaarder. Afwerking is wel een vooruitgang i.t.t. de oudere GTV (en andere modellen).Remco, ik heb de spider nog niet gereden, maar de brera 3,2 vond ik een grote teleurstelling, remt hard, maar gaat alle kanten op bij max remmen, achteras voelt alsof overberemd, zelfs een beetje angstig.
Motor klinkt stationair mooi, maar hierna is het geen vergelijk met de oude V6, laat staan de gta.
Q4 vind ik ook tegenvallen, aandrijfas naar achter diff slaat heel; erg, als een 75 met kapotte baksteunen en je merkt dat de aandrijflijn vermogen vreet. Wegligging is ok, maar niet meer dan dat en prestaties vallen ronduit tegen.
Stoplicht sprintje tegen E 430 mercedes was alsof brera stil stond, bij het volgende stoplicht maar net gedaan of ik het rustig aan deed.![]()
Versnellingsbak is vreselijk, selespeed en automaat zullen ene stuk prettiger zijn, schakelen is alsof de versnelling niet gesynchroniseerd zijn, zo hakerig en half krakend gaat dat, Koppeling trekt voluit wegtrekken niet.
Verder vind ik het een aardige auto wat looks betreft, maar het zijaanzicht vind ik een mislukking.
Auto verkoopt helaas ook voor geen meter, misschien dat de Q2 prettiger is of een tweewiel aangedreven automaat, maar ik kan er helaas nog steeds niet aan wennen, verbruik van 1 op 5 is normaal, deze auto kan de concurentie absoluut niet aan, gelukkig hebben we de GT 3.2 nog, leukste alfa van dit moment
Ik denk dat jij - en met jou vele anderen, dus neem het niet persoonlijk - moeten stoppen met roepen "als je kijkt naar de verkoopcijfers". Ik heb het al in meerdere topics gezegd, maar KIJK DAAR DAN OOK EENS DAADWERKELIJK NAAR !!! Dan zal je zien dat Alfa Romeo een van de sterkst groeiende merken is, in een totale markt waar nauwelijks groei in zit. Als je naar de verkoopcijfers kijkt, kan je niet anders dan concluderen dat Alfa weer op de juiste weg terug is. Niet alleen in Nederland, maar overal in Europa. Zelfs in Duitsland, het land waar de meest directe concurrenten "thuis spelen". (zie hieronder)... hoop dat er binnenkort wat aangedaan wordt door alfa, zal wel moeten denk ik, als je kijkt naar de verkoopcijfers. ...