Pagina 1 van 1

Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 13:19
door tommaso
In de laatste dec/jan uitgave van GTO staat een interview met Antonio Baravalle de algemeen directeur van Alfa Romeo.

Een paar zaken die opvallen.

Om echt goed te draaien moet Alfa 220.000 auto's verkopen terwijl dat er over 2006 zo'n 180.000 zijn geworden.

Nu heeft Alfa twee volume modellen , de 147 en de 159 dus er moet een derde volume model bijkomen.

Een nieuwe Alfasud is de vraag.
Antwoord ik weet niet wat dat is , een nieuwe Alfasud.
We werken vooral aan een auto boven aan het gamma en eentje die in het C-segment een alternatief vormt voor mensen die meer
ruimte willen en dan verwijst hij naar de Toyota Rav4 .

Vraag krijgt Alfa een rol in het zogenaamde Mini segment?
Alfa zou best een mooie concurrent kunnen bouwen voor de Mini maar daar zijn we niet mee bezig.
Bla bla terugkeer Amerika en spider.
En dan zegt hij nog iets over een BMW X-3 achtig alternatief.

Verder nog dat Alfa als topmodel net onder Maserati wil zitten en Maserati een iets goedkopere auto net boven Alfa in de markt wil zetten.

Nou van deze verhalen wordt je niet vrolijk.
Hier spreekt niet echt een bevlogen directeur die klanten wil binden.
Een gemiste kans.

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 14:43
door tommaso
Als back-up bij het interview een presentatie van begin november 2006:

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/fil ... XKINC0YG1L

Daar staat dus duidelijk de Junior op maar dus ook de Crossover waar het interview over gaat.

Re: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 15:17
door Rob75
Nou van deze verhalen wordt je niet vrolijk.
Hier spreekt niet echt een bevlogen directeur die klanten wil binden.
Een gemiste kans.
Ik heb het hele artikel niet gelezen, maar uit de aangehaalde quotes haal ik deze onclusie niet.
Overigens denk ik dat de strekking juist is door niet te gaan werken aan exoten (a la Mini) maar duidelijk gekeken wordt naar de markt en de vraag die daar is.

Als je nu bij Alfa binnen loopt voor een gezinsauto a la Focus, Astra etc. kom je niet verder dan een 147 (te klein) of 159 (te groot en te duur). Waarom niet een model er tussen a la A3 Sportback? En wellicht een consistente reeks die naar boven toe aftopt. Bijvoorbeeld een 166 ook als Sportwagon zoals een BMW 5-serie?

Ik denk dat ze na de kwaliteitsproblemen nu ook het gamma eens moeten aanpassen. En waarom niet een RAV4-achtige? Nu pakken de Koreanen daar een enorm deel van. En even een linkje naar het Lancia topic: waarom niet een aantal modellen daarmee samen ontwikkelen? Bijvoorbeeld de Phedra als Alfa model erbij.... Vraag is er, maar vraag kan ook gecreeƫrd worden!

Groet,

Rob

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 16:00
door AlfaNewB
^^^^

=D>

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 17:04
door BugAlfa
Phedra is wel 'n PSA product... made in France .

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 23:03
door berlinista
Ze zijn absoluut stapelgek bij Alfa, er moet naar mijn idee juist naar beneden gekeken worden.
Wagen formaat mini, huidige polo, kek uiterlijk, lekker rap, voor oa de leaserijder die nog net geen 147 kan behappen, maar niet in een Fiat wil.
Beetje statusbakkie, mag kosten wat een eenvoudige golf kost, iets kleiner wel sportiever, met 1.3 JTD of kleinere TS motor.
Noem het idd een nieuwe Sud. Later evt daarvan een coupeetje, noem het een nieuwe Sprint.
Ik zie nog een gat in de marktopzet tussen Fiat, Alfa, Maserati, Ferrari. Lancia is anders, das meer luxe.
Tussen AR en Maser, dat klopt wel een beetje, tussen maser en Ferrari ook. Maar tussen Fiat en AR?
Volg mij even: HBOer, 22 jaar, mag leasebakkie uitzoeken en wil italiaanse flair en geen duits/japans. (want een smaakvolle HBOer)
Begint met een Punto. Dan kan ie een stilo, maar A niet echt kick ass, en B net wat meer dan heeft ie een instap AR. een grande punto is wat te onsportief, en meneer is een snelle jongen , dus een nieuwe Sud. Dan een 147 of opvolger ervan, dan een 159. Het gaat goed, de zaken lopen lekker. Na de 159 een QP.
Vervolgens dan maar met de knallende bonus een gran Sport, en vervolgens een F430.
enzovoorts.

:roll:

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: di dec 12, 2006 23:34
door Aernoudt
Om winst te maken met een fatsoenlijke marge, is het veel interessanter om in het hogere segment aktief te zijn. Concurentie aan de onderkant is moordend. Dat hebben ze bij BMW al een heleboel jaar geleden begrepen en consistent beleid van gemaakt, en: doorgezet. (en niet zonder succes...)
Door auto's te maken die aanspreken en begeerlijk zijn (zoals vroeger ;) ) hebben ze veel meer kans op succes, en dat zal tijd worden.
Concureren met de KIA's etc van deze wereld trek je niet met produktie in Europa :!:

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: wo dec 13, 2006 13:29
door Rob75
@Aernoudt:

Wat dacht je van Q7, X3 en 5, R rn M klasse, de hele Land Rover reeks etc.?
Er is m.i. wel degelijk een markt en vraag naar europese equivalenten van Koreaanse producten. Alleen moet je ze dan wel aanbieden.

Groet,

Rob

RE: Interview Baravalle in GTO

Geplaatst: wo dec 13, 2006 16:34
door tommaso
Als Alfa eens plannen in de richting van een SUV heeft dat duurt het weer jaren voordat die op de markt komt.
De Kamal was best te verkopen maar toen had Alfa geen geld en inmiddels is de markt aan het verschuiven naar crossovers.
Die heeft Alfa ook weer in de planning maar dan voor 2010.

Vindt de eerdere redenatie van een hele productlijn voor gebruikers die met de auto range kunnen meegroeien een hele logische.

Een stap naar een model onder de 149 zou al een hele mooie zijn.