Pagina 1 van 1
Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: ma dec 04, 2006 20:20
door michael
Nummer 5: Alfa Romeo Tipo B: € 4,2 miljoen
Ooit ontwikkeld en gemaakt voor het formule 1-seizoen van 1932. Deze Alfa, officieel bekend als de P3 of Monoposto, was de eerste eenzitter raceauto in het circuit. En het exemplaar behaalde resultaat: Alfa domineerde de internationale races in 1932, de vijf belangrijkste titels werden in de wacht gesleept. Van dit exemplaar zijn er in totaal maar zes gemaakt. De prijs is er ook naar: onlangs ging er een model voor het vriendenprijsje van 4.2 miljoen euro van de hand.
Nummer 4: Ferrari 330 TRI/LM: € 4,9 miljoen
Nummer 3: Type 41 Bugatti Royale: € 6,6 miljoen
Nummer 2: Ferrari 250 GTO: € 12,5 miljoen
Nummer 1: Mercedes W 196: € 18,1 miljoen
RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: ma dec 04, 2006 20:28
door Giulia555
Prijs van de W 196 klopt niet......
Experts verwachten dat deze richting de € 25-27 miljoen zal gaan indien deze op de markt komt (wat dus noooooooit gaat gebeuren daar hij zijn laatste rustplaats in het museum heeft gevonden.
RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: ma dec 04, 2006 21:32
door diele
Goh.. ik vond 200K al veel voor een Lancia 037..

RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: ma dec 04, 2006 23:00
door Maxtor
Wat ik vreemd vind.... waarom is een 250GTO duurder dan een 250 Testarossa? Zijn er meer Testarossa's gemaakt dan GTO's? De Testarossa is toch ook ouder?
Zo'n schitterende auto!

RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:08
door Harry_zagato
Er zijn gewoon meer mensen die een 250GTO willen dan dat er mensen zjn die een Testa Rossa willen.
Tevens is een 250 GTO mooier en spreekt hij nog iets meer tot de verbeelding, vind ik.
Dus puur vraag en aanbod. En daar komen die mega-prijzen ook vandaan.
RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:43
door bert
1947 was het eerste officiele Formule-1 seizoen.
Ik begrijp niet wat de W196 zo bijzonder maakt. Het model was niet bepaald revolutionair ondanks de injectie en Mercedes kon domineren dankzij het failissement van Lancia en de wanorde bij de andere Italiaanse teams etc. Winst dankzij de beste organisatie, betrouwbaarheid en Fangio...
De vooroorloge MB's/Auto Union's zijn mega en absurd snelle pk raketten. Absoluut interessanter en een mijlpaal.
Re: RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: wo dec 06, 2006 12:56
door Kurp
Wat ik vreemd vind.... waarom is een 250GTO duurder dan een 250 Testarossa? Zijn er meer Testarossa's gemaakt dan GTO's? De Testarossa is toch ook ouder?
Zo'n schitterende auto!
Kroymans kon zijn 250 GTO ooit aan een japanner verkopen voor 37 miljoen dollar

Hij heeft het toen niet gedaan, hij vond het ook teveel geld.
Heb ik persoonlijk van Kroymans gehoord.

RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: wo dec 06, 2006 13:12
door Giulia Bianca
Dat verhaal van Giulia 555 heb ik ook wel eens gelezen
De vermelde prijzen zijn gebaseerd op op veilingen betaalde prijzen en geschatte waarden
Heb weet van auto's die meer hebben opgebracht maar niet verkocht zijn via veilingen
Een paar jaar geleden is er een Alfetta 159 verhandeld voor 10 000 000 GBP, das volgens mij 15 milj. Euro toch ?
Wat zou b.v. die 8C2900 B lungo of die Le Mans waard zijn die in Arese staan ?
Re: RE: Top 5 Duurste Classic Cars
Geplaatst: wo dec 06, 2006 13:36
door Maxtor
Kroymans kon zijn 250 GTO ooit aan een japanner verkopen voor 37 miljoen dollar

Hij heeft het toen niet gedaan, hij vond het ook teveel geld.
Heb ik persoonlijk van Kroymans gehoord.
Gaaf hoe Krooymans ook gaat met dat ding, die schroomt er niet om als er even een wieltje wordt opgetild in de bocht, erg stoer!