Alereerst even voorstellen: Ben een 24 jarige (italiaanse) auto liefhebber en ben zojuist de trotse bezitter van een donkergrijze Alfa 75 1.8IE IMOLA uit '91 geworden.
M'n eerste autotootje was een Mini Cooper, die me een gods vermogen aan onderhoud heeft gekost. Enerzijds altijd met een glimlach rijden, anderzijds een enorme desillusie. Nu dus eindelijk een italiaans raspaardje. Waarschijnlijk wederom niet de meest verstandige aankoop maar ja het hart heeft gesproken.
Ze is niet in fantastische staat maar ik heb ze slechter gezien. Spatbord linksachter (onder de wielkast verbreder) is verrot, verder ze heeft een plekje naast het rechter achterlicht en zit er een scheurtje in de voorbumper. Ze is altijd dealer onderhouden geweest en heeft dus ook een volledige onderhoudshistorie. De kop is een keer gereviseerd en ze is verlaagd met Koni geel. Het interieur is als nieuw, alleen zit er zo'n verschrikkelijk houtsetje in, die gaat er dus ook zo snel mogelijk uit.
Ben een beetje aan het twijfelen wat ik ga doen. Nog 2/3 jaar met plezier rijden en daarna verkopen of naar de sloop (ja ik weet het) of langzaam aan zaken vernieuwen en er uiteindelijk een droom 75 van maken. Mijn gevoel zegt het laatste, maar besef ook dat ik een zeer beperkt budget heb en ik heb erg slechte ervaringen met m'n vorige auto. Wat denken jullie? en hebben jullie eventuele nog goede tips/adresjes voor onderdelen.
Alvast bedankt
Groet, E.