Hoi Claudia,
Ongeveer een jaar geleden stond ik voor hetzelfde dilemma als jij
Mijn 2.0 GTV was aan vervanging toe. Wat nu? Weer een GTV, of toch maar
voor een GT gaan....
Ik had ontzettend veel plezier met de GTV, maar zou voor een nieuwe baan wat meer kilometers gaan rijden en dat ging gewoon niet meer
Zag de 'nieuwe' GTV qua kleur en interieur al helemaal voor me, maar ben toch een proefrit gaan maken in de GT. Omdat ik denk ik toch wel twijfelde.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat ruimte voor mij wel belangrijk was. In een GTV is het (bijna) onmogelijk achterin te zitten (alhoewel, zeg nooit nooit

).
In een GT is dat al niet zo'n probleem en ook de kofferruimte is zeer praktisch.
(integenstelling tot die in een GTV, waar ook het reservewiel nog in zit, maar dat hoef ik jou natuurlijk niet te vertellen).
Anyways... om een lang verhaal kort te houden: ik vond de GT fantastisch! Rijdt heerlijk en sportief en is ook erg comfortabel in vergelijking met de soms wat harde stoelen uit de GTV.
Het (achteruit)zicht in een GT vind ik eigenlijk beter dan in de GTV, wat andere mensen
ook beweren..
Ik heb tot nu toe geen spijt gehad van mijn beslissing, maar als ik een GTV zie rijden, doet me dat echt wel wat

Het hangt er gewoon van af wat je wilt: ben je helemaal verknocht aan de GTV, dan zou ik daar zeker voor gaan, ook omdat er toch een behoorlijk prijsverschil is tussen bijde auto's.
Maar ben je toe aan een nieuw model Alfa, tja....
Ik denk wel dat de GT wat minder zuinig is dan de GTV.
Veel succes met je 'luxeprobleem' !
Groetjes, Miranda