Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

ma okt 30, 2006 16:38

TURIJN, 30 oktober 2006

Fiat heeft opnieuw een kwartaal met winst afgesloten. Het was de vierde op rij.

Het derde kwartaal van 2006 heeft voor de Fiat Groep opnieuw een stijging van het bedrijfsresultaat laten zien. Er was een positief bedrijfsresultaat van ruim vierhonderd miljoen euro op een omzet van 11,8 miljard.

Fiat Auto heeft daarbij voor een belangrijk deel bijgedragen aan het positieve resultaat want de omzet van de autopoot steeg met 28 procent tot 5,5 miljard euro. Het succes van de nieuwe modellen zorgde ervoor dat in het derde kwartaal bijna 460 duizend voertuigen werden afgeleverd (een stijging van ruim twintig procent t.o.v. 2005). Hiermee boekte Fiat Auto voor het vierde achtereenvolgende kwartaal winst. Dat is lange tijd anders geweest.

Ook bedrijfswagendochter Iveco presteerde goed: in het derde kwartaal werd een omzet van 2,1 miljard euro gerealiseerd, een stijging van veertien procent. CNH (landbouw- en constructiemachines) is stabiel gebleven. Fiat Powertrain Technologies en Magneti Marelli zagen hun omzet groeien, Comau bleef iets achter.

Cumulatief over de eerste negen maanden van 2006 steeg de omzet van de Fiat Groep met veertien procent tot 38 miljard. De nettowinst bedroeg 681 miljoen.

Bron automobielmanagement
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12111
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

ma okt 30, 2006 17:43

Klinkt goed. En dan maar hopen dat de rest ook zo positief is. Het artikeltje zegt verder niets over eventuele schulden en de waarde van de fabrieken e.d. Of valt dan onder 'bedrijfsresultaat'? Ik heb geen formaggio gegeten van boekhouden namelijk.
In het hoofdartikel in KB115 wordt beschreven hoe creatief men vroeger bij Alfa daarin was...

Misschien zijn er nu dan wel voldoende middelen om weer zelfstandig een platform te ontwikkelen, zoals Fiat dat destijds met de Tipo-Dedra-155-etc-etc deed. En uiteraard een échte Alfa 6-cilinder... Dat GM-geval is een 'blok' aan het been, daar moet Alfa maar weer gauw vanaf.

rboudewijns

RE: Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

ma okt 30, 2006 18:41

Weet iemand wat de huidige schuld van Fiat is?

Gebruikersavatar
ChickenBoy
Member
Member
Berichten: 101
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:41
Locatie: Heerhugowaard

Re: RE: Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

vr nov 03, 2006 17:13

Weet iemand wat de huidige schuld van Fiat is?
Volgens mij op dit moment nog ruim 2 miljard euro. Klinkt veel, maar is nog niet de helft van het verlies dat Ford in het 3e kwartaal heeft geleden :shock:
1995 Alfa 155, 2011 Fiat 500, 2010 Mitsubishi ASX
(Ooit: 1976 X-1/9, 1985 Uno, 1988 Celica, 1990 Uno, 1994 MR2, 1996 Bravo, 1997 V70, 2001 Cherokee, 2001 barchetta, 2003 Alfa 147, 2006 Panda, 2007 Colt, 2008 Grande Punto, 2008 Mazda 5)

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

vr nov 03, 2006 18:32

..... Het artikeltje zegt verder niets over eventuele schulden en de waarde van de fabrieken e.d. Of valt dan onder 'bedrijfsresultaat'? Ik heb geen formaggio gegeten van boekhouden namelijk.....
Dat is nu juist het probleem met boekhouding: cijfers zijn zo zacht als maar kan... De mensen die ook een MBA oid gevolgd hebben weten dat als geen ander.
Het grappige is dat er dan toch zo veel mensen zijn die 'hangen' aan de illusie van 'doorzichtig' cijferwerk. Al de nieuwe regels ten spijt valt er nog steeds veel met creativiteit te doen.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Rees-Cees

RE: Fiat sluit derde kwartaal weer met winst af

vr nov 03, 2006 18:54

nou dan ga ik toch maar bij fiat werken #-o

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”