Aiai, das niet zo best. En 200 en 1500 tpm is een behoorlijk verschil zeg! En extreem laag en hoog ook!
Ik kan me herinneren dat je 'm nog niet zo lang hebt, dus zit er nog garantie bij het autibedrijf of iets dergelijks op?
Ik heb de auto particulier in Duitsland gekocht. Enige vorm van garantie is er dan ook niet bij...
Volgens mij had je geluk!!
Dat je al lid was van de ANWB
Zou het de nokkenasversteller kunnen zijn die vast staat?
Te rijk .. mogelijk een verstopte retourleiding?
lijkt me niet de moeilijkste storing om te diagnosticeren
suc6
Ik ben sinds 1997 lid van de ANWB. Sindsdien heeft er 3x (Alfa 33; door veerschotel gezakt, Alfa 145; bougie ontploft, en nu de Spider) op de auto-ambulance via de ANWB gestaan. Tussendoor zijn ze ook nog 2x thuis komen kijken naar een niet startende 164. Op zich ben ik dus zéér blij dat ik lid ben!
De nokkenasversteller is wel defect. Bij het starten klinkt er kortstondig een geratel. Ik was echter van mening dat dit -zolang de herrie beperkt blijft- geen probleem mag zijn. Blijkbaar kan dit dus leiden tot een vreemd stationair gedrag, en een overload aan benzine. Slechts 8.000km geleden is de distributie vervangen. Volgens mij is de nokkenasversteller toen niet meegenomen.