Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Verzekeringen

wo sep 13, 2006 16:12

Ik met mijn 19 jaartjes schoon aan de haak mocht van ohra niet een 16v op eigen naam verzekeren.
Ik daar van uit gaande dat het bij elke maatschappij zo is, kocht een donor en had snode plannetjes :twisted:
Bel nu net met mijn verzekeringmaatschappij op om schade aan mijn auto geregeld te krijgen.
Vroeg tussen neus en lippen door wat het kostte om die 16v op mijn naam te krijgen.
Volgens het vrouwtje was dat geen enkel probleem enz. enz.
Mijn vraag: waarom bij de een wel en de ander niet :-k

en zit nu dus in dubio : donor weg, imola weg en een 16v aanschaffen.
of door gaan met project :roll: zal wel een paar haren uit het hoofd gaan trekken odertussen en er over nadenken...

arthurvdstoel

RE: Verzekeringen

wo sep 13, 2006 16:50

Hoi

je vraag is niet zo moeilijk te beantwoorden aangezien ik zelf een assurantiekantoor heb kan ik je wel uitleg geven

diverse verzekeringsmaatschappijen hebben ook diverse acceptatiemethoden

dit heeft te maken met het risico wat ze in hun portefeuille willen toelaten

Het verzekeren van een snelle auto hoeft dus geen probleem te zijn als het maar geen exotische auto`s zijn

Sommige tussenpersonen hebben nou eenmaal beter contact met sommige maatschappijen waardoor ze jou makkelijker aan een mooie polis met een nette premie kunnen helpen.

Mocht je nog meer willen weten stuur me dan gerust een pb

En jongens let op Ohrah Fbto ed zijn niet altijd de goedkoopste ook al zeggen ze van wel!

groeten
arthur van der Stoel

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

wo sep 13, 2006 17:21

Mijn ouders zitten mij ook elke keer te zeggen, dat ik helemaal niet zo goedkoop kan gaan rijden...

Ben een Giulia aant bouwen op gas, dus das niet duur. Geen wegenbelasting enz enz, maar wel een oldtimer verzekering. Ik zie vaak dat mensen maar 120 euro oid betalen voor hun oldtimer, maar waren bljven mijn ouders erbij dat het duur is??? Het zal wel iets duurder zijn voor mij ivm mijn leeftijd (18 jaar als ik mijn auto klaar heb)... Weet je dan ook wat ik ongeveer moet gaan betalen? 150 euro of 300 euro is namelijk een groot verschil he :wink:

Sorrie voor de topickaping!! :oops:

Richard75
Guru
Guru

wo sep 13, 2006 17:44

@ arthur, ik heb geen tussenpersoon ofzo, zit bij een grote maatschappij (polisdirect).
maar een lagere premie zou uiteraard prettig zijn.
Voor mijn 33 1.4 ie betaal ik bijna 1000€ in het jaar :schrik:
allemaal van dat risicogroep geneuzel. en ja het zal wel goed zijn dat dat zo is maar nu ben ik er de dupe van :wink:

@ sieger, topickaping? :blue_lol:

Peterke
Full Member
Full Member

wo sep 13, 2006 17:56

Het is idd ook slecht geregeld.
Ik kon mijn 75 ts niet verzekeren, elke maatschappij gebeld maar nee hoor.
Toen naar de dealer gegaan en die wist me te vertellen dat kroymans het waarschijnlijk wel deed :)
Dus heb nu mijn 75 ts voor 85 euro in de maand verzekerd :).

MVG, Peter
Alfa Romeo 75 TS Rosso Numerata 2999
Alfa Romeo Spider Type 4 Nero
Alfa Romeo 147 1,6 TS Nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
BMW X6 M50D Carbon Black

alfaromeo155

wo sep 13, 2006 18:04

ik had toen ik twintig was de 155 2.0 16v en kreeg ik zonder moeite op mijn naam verzekerd bij centraal beheer. misschien omdat ik daar ook al twee jaar klant was. maar het is niet de goedkoopste.

arthurvdstoel

wo sep 13, 2006 18:31

ik ben ooit weleens bezig geweest met een collectief contract voor de Scarb maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan daar het bestuur geen interesse had

maar een 33 voor 1000 eur per jaar is wel heel erg veel

laat me via een pb even weten hoe je nu verzekerd bent

zoals ik al zei een tussenpersoon kan meer regelen dan de directe verzekeraars

ik denk dat je voor een all risk polis voor 5 a 600 eur wel klaar moet zijn

maar voor een definitieve premieopgave moet ik eea even weten

stuur me anders even pb

ik maak graag wat offertes

groeten

Arthur van der Stoel

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Verzekeringen

do sep 14, 2006 00:25

Ben een Giulia aant bouwen op gas, dus das niet duur. Geen wegenbelasting enz enz, maar wel een oldtimer verzekering. Ik zie vaak dat mensen maar 120 euro oid betalen voor hun oldtimer, maar waren bljven mijn ouders erbij dat het duur is??? Het zal wel iets duurder zijn voor mij ivm mijn leeftijd (18 jaar als ik mijn auto klaar heb)... Weet je dan ook wat ik ongeveer moet gaan betalen? 150 euro of 300 euro is namelijk een groot verschil he :wink:
Een oldtimerverzekering geldt vaak, zo niet altijd (kijk ik met een schuin oog weer even naar Arthur ;)) alleen als je er nog een dagelijkse "eerste" auto bij hebt.

Nu we toch bezig zijn, kan die 75 uit 1991 van mij ook in een oldtimerverzekering, Arthur? M'n huidige tussenpersoon beweerde dat dat pas vanaf 20 jaar kon...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Rees-Cees

do sep 14, 2006 00:26

187 euro per jaar voor een 33 p4

Rees-Cees

do sep 14, 2006 00:27

187 euro per jaar voor een 33 p4

Owkee ik ben geen 20 (al voel ik me nog steeds wel zo) en rij weinig schade op de openbare weg.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do sep 14, 2006 00:32

Ik ben 26 en val dus intussen ook buiten de risicogroep, heb 75% no-claim, maar volgens mij ben ik voor de 75 nog meer kwijt (en die is alleen WA verzekerd voor <7500 km/jaar) :?
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice

do sep 14, 2006 07:26

Een oldtimerverzekering geldt vaak, zo niet altijd (kijk ik met een schuin oog weer even naar Arthur ;)) alleen als je er nog een dagelijkse "eerste" auto bij hebt.

Nu we toch bezig zijn, kan die 75 uit 1991 van mij ook in een oldtimerverzekering, Arthur? M'n huidige tussenpersoon beweerde dat dat pas vanaf 20 jaar kon...
hmmm...... betekent dit dat ik dan volle pot moet betalen??? Heb natuurlijk geen andere auto, want de Juul wordt mijn dagelijks voortuig 8) :D

mslik

do sep 14, 2006 08:34

Hoi,

Ik zit bij delta loyd geloof ik en ben met mijn 147 1.9jtd voor 1800,- euro All Risk verzekerd. Ben meteen
begonnen in trap 4. Ik ben 27 maar mijn tussenpersoon vertelde dat Delta Loyd dit altijd doet voor iedereen.

En wat bedoel je met een 16v. Als je een 2.0 16v bedoelt snap ik die criteria niet dat ze een 16v niet zouden
verzekeren en een 8v wel. Koop dan een Renault 5 GT Turbo (is een 8v :) )

Groetjes,

Michiel

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do sep 14, 2006 09:31

ik ben ooit weleens bezig geweest met een collectief contract voor de Scarb maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan daar het bestuur geen interesse had

Arthur van der Stoel
Ik had destijds wel eens opgevangen dat iemand daar mee bezig was, maar hoezo geen interesse? Is er geen andere mogelijkheid om collectief zoiets op te zetten? Ik denk dat er op zich interesse genoeg zou zijn bij de leden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Richard75
Guru
Guru

do sep 14, 2006 11:43

En wat bedoel je met een 16v. Als je een 2.0 16v bedoelt snap ik die criteria niet dat ze een 16v niet zouden
verzekeren en een 8v wel. Koop dan een Renault 5 GT Turbo (is een 8v :) )

Groetjes,

Michiel
een 33 16v. Hier op het forum toch wel een redelijk begrip.
ennu mij een renault aanpraten [-X Franse roestbarrels =; :mrgreen:

en ik denk ook wel dat een scarb-verzekering wel aanslaat.
mits het op zijn hollands scheelt in de maand 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”