In 2001 kreeg ik autopech in Duitsland en de wagen moest afgesleept worden. Vanuit Frankfurt is ie toen later naar mij toe gebracht en de Frankfurter afsleper heeft mijn papieren, die ik persé moest achterlaten, zoek gemaakt. Ik heb toen een nieuw kentekenbewijs aangevraagd en gekregen, een lelijk groen ipv het mooie originele gele met patina uit 1981, en met de gehate duplicaat code. Gehaat omdat je dan zo'n 1'tje op je plaat moet hebben waardoor iedereen kan zien dat er "iets" is/geweest met de auto. Nu zie ik echter dit op de rdw site:
http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/d ... platen.htm
Als het vervangend kenteken na 1 feb 2003 is afgegeven moet de duplicaat code op de plaat vermeld worden. Wil dit zeggen andersom het dan niet hoeft? Lijkt me onlogisch, logisch was dat alle kentekens met een duplicaatcode dit ook op de plaat moeten hebben, gewoon sinds dit is ingevoerd. In elk geval print ik dit uit en stop ik bij m'n papieren want ik wil eigenlijk niet met zo'n gebrandmerkte plaat rondrijden. Als ie het weer doet, het is de Lancia trouwens, die ik tijdens mijn vakantie weer rijklaar en mooi wil maken, off topic inderdaad.
Iemand praktijkervaring?