Ik ga dus even lekker in de zon met een bakkie zitten lezen

Tsja, voor het eerst in tijden is daar weer een goede reden voor.Ow, dan zal ik de folie er ook maar eens vanaf halen.
Ze zijn wel aardig in de buurt gebleven met een zwarte V6Als we dat geweten hadden dat ze weer iets over de 75 zouden schrijven dan hadden we graag hun oude testauto ter beschikking gesteld!
Het artikel is leuk (aandacht voor de 75 is terecht en te waarderen), maar staat wel bol van de feitelijke onjuistheden. Een Turbo QV met 188 pk af fabriek? If only. Zoals al aangehaald was de achterwielaangedreven GTV al lang verdwenen toen de 75 uit productie ging (de schrijver van het stukje ging er kennelijk van uit dat de Spider/GTV vóór de 916 ook al neefjes waren). Verder worden de America en de QV een beetje door elkaar gehaald Men claimt dat de 2.5 V6 -die bij mijn weten niet officieel in NL geleverd is, overigens- werd opgevolgd door de 192 pk 3.0, maar dat was de 188 pk America. Vervolgens wordt beweerd dat de latere V6-en betere elektronische injectie en meer vermogen hadden. Dat is op zich waar, maar een paar regels terug had de 3.0 van meet af aan al 192 pk
De Evo wordt nergens genoemd, maar de Evo-bodykit wordt wel aangehaald.
En ook hier het fabeltje dat latere 75's minder zouden roesten dan eerdere, in mijn ervaring maakt het geen drol uit. Vraag maar aan Ram6, het verschil tussen zijn rees-V6-project en de V6 die ik van hem gekocht heb. Zelfde jaar, wereld van verschil.
De richtprijzen in zijn inderdaad pittig, maar hey, zo gaat de marktwaarde van mijn wagenpark hard omhoog... o nee, want auto's met meer dan 2 ton op de teller en onder de 2000 euro moet je laten staan. Mijn zwarte QV van '91 heeft inmiddels bijna 325k op de teller en heeft me precies dat bedrag gekost.... ik mag blij zijn dat-ie niet onder mijn kont desintegreert!
Bij de aandachtspunten missen ze de achterwielranden, paravan en kriksteunen, net de punten waar een 75 onchristelijk kan roestenZo kun je met het AutoVisie aankoopadvies nog mooi een slechte koop doen voor 5000 euro. Misschien is het tijd dat wij als SCARB een paar gebakjes weg gaan doen, die op de AV-punten nog wél goed zijn
![]()
Ben ik een mierencopulerende azijnplassert? een beetje wel natuurlijk, maar een beetje redactiewerk had een aantal foutjes kunnen voorkomen. Want dat de diesel regelmatig voorkwam zal wel wezen, maar niet in Nederland....