RG

75 in autovisie

do jun 08, 2006 11:34

Ik zit net de nieuwe Autovisie door te bladeren die zojuist op de deurmat viel, zie ik ineens 3 pagina's lang een artikel over de 75 staan!!! :D

Ik ga dus even lekker in de zon met een bakkie zitten lezen 8). Ben benieuwd of het een beetje klopt wat ze erover zeggen...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 14:20

Ow, dan zal ik de folie er ook maar eens vanaf halen. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1371
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 14:24

Ow, dan zal ik de folie er ook maar eens vanaf halen. :D
Tsja, voor het eerst in tijden is daar weer een goede reden voor.
Oo==v==oO

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 14:31

misschien toch maar even naar de boekhandel dan :)
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2799
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 01:04

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 16:39

En gelezen :wink:

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 18:51

Vertel! :shock:
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Ruud33 16V

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 19:10

ja jullie maken me nieuwsgierig!!!!!

vertel vertel..

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 19:35

Ow, een sumiere beschrijving/ aankooptips. Maar met wel heel optimistische prijzen (of pessimistisch, tis maar hoe je het bekijkt) en het advies om een TS met twee ton op de teller maar te laten staan, ook auto's onder de 2000 euro! Dat ik het daar niet mee eens ben moge duidelijk zijn. :wink:

Verder wel aardig

@ronald: dan zie ook gelijk dat de typeaanduiding op mijn 75 klopt. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

RG

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 20:03

Voor "ons" kenners staat er weinig nieuws in, en ik zou hem er niet speciaal voor kopen.
Daarentegen is het natuurlijk altijd leuk als er weer eens wat over een echte Alfa in de bladen staat!

@Alessandro: Straks gaan ze me ook nog vertellen om een GTV6 van 1000E te laten staan... :whistle: (naast mijn vroegere 75TS van 500E)

Gebruikersavatar
TiTaTo
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 655
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:08
Locatie: Wilp

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 21:43

Inderdaad wel een geinig stukje met leuke foto's.
Ik begrijp alleen niet wat ze bedoelen met de roestgevoeligheid van de keienvangers onder de voorbumper.
En de (achterwiel aangedreven) GTV was toch niet meer leverbaar toen de 75 verdween?
Alfa75 1.8 ‘86 -- 1750 Berlina ‘71 -- 159 SW 2.0jtdm '11

Gebruikersavatar
ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2235
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:25
Locatie: Nieuwerkerk zld.
Contacteer: Website

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 21:47

Als we dat geweten hadden dat ze weer iets over de 75 zouden schrijven dan hadden we graag hun oude testauto ter beschikking gesteld! :D
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Gebruikersavatar
Floor
Guru
Guru
Berichten: 1371
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 14:37
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 21:53

Als we dat geweten hadden dat ze weer iets over de 75 zouden schrijven dan hadden we graag hun oude testauto ter beschikking gesteld! :D
Ze zijn wel aardig in de buurt gebleven met een zwarte V6 :wink:
Oo==v==oO

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 23:00

bwa twee ton op de teller, ik heb er al 3 en hij bolt nog altijd goed.

binnenkort mss de motor eens reviseren als ik tijd heb...

Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 23:00

Het artikel is leuk (aandacht voor de 75 is terecht en te waarderen), maar staat wel bol van de feitelijke onjuistheden. Een Turbo QV met 188 pk af fabriek? If only. Zoals al aangehaald was de achterwielaangedreven GTV al lang verdwenen toen de 75 uit productie ging (de schrijver van het stukje ging er kennelijk van uit dat de Spider/GTV vóór de 916 ook al neefjes waren :roll: ). Verder worden de America en de QV een beetje door elkaar gehaald Men claimt dat de 2.5 V6 -die bij mijn weten niet officieel in NL geleverd is, overigens- werd opgevolgd door de 192 pk 3.0, maar dat was de 188 pk America. Vervolgens wordt beweerd dat de latere V6-en betere elektronische injectie en meer vermogen hadden. Dat is op zich waar, maar een paar regels terug had de 3.0 van meet af aan al 192 pk :? De Evo wordt nergens genoemd, maar de Evo-bodykit wordt wel aangehaald.

En ook hier het fabeltje dat latere 75's minder zouden roesten dan eerdere, in mijn ervaring maakt het geen drol uit. Vraag maar aan Ram6, het verschil tussen zijn rees-V6-project en de V6 die ik van hem gekocht heb. Zelfde jaar, wereld van verschil.

De richtprijzen in zijn inderdaad pittig, maar hey, zo gaat de marktwaarde van mijn wagenpark hard omhoog :P ... o nee, want auto's met meer dan 2 ton op de teller en onder de 2000 euro moet je laten staan. Mijn zwarte QV van '91 heeft inmiddels bijna 325k op de teller en heeft me precies dat bedrag gekost.... ik mag blij zijn dat-ie niet onder mijn kont desintegreert!

Bij de aandachtspunten missen ze de achterwielranden, paravan en kriksteunen, net de punten waar een 75 onchristelijk kan roesten :shock: Zo kun je met het AutoVisie aankoopadvies nog mooi een slechte koop doen voor 5000 euro. Misschien is het tijd dat wij als SCARB een paar gebakjes weg gaan doen, die op de AV-punten nog wél goed zijn :wink:

Ben ik een mierencopulerende azijnplassert? een beetje wel natuurlijk, maar een beetje redactiewerk had een aantal foutjes kunnen voorkomen. Want dat de diesel regelmatig voorkwam zal wel wezen, maar niet in Nederland....
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 75 in autovisie

do jun 08, 2006 23:22

Het artikel is leuk (aandacht voor de 75 is terecht en te waarderen), maar staat wel bol van de feitelijke onjuistheden. Een Turbo QV met 188 pk af fabriek? If only. Zoals al aangehaald was de achterwielaangedreven GTV al lang verdwenen toen de 75 uit productie ging (de schrijver van het stukje ging er kennelijk van uit dat de Spider/GTV vóór de 916 ook al neefjes waren :roll: ). Verder worden de America en de QV een beetje door elkaar gehaald Men claimt dat de 2.5 V6 -die bij mijn weten niet officieel in NL geleverd is, overigens- werd opgevolgd door de 192 pk 3.0, maar dat was de 188 pk America. Vervolgens wordt beweerd dat de latere V6-en betere elektronische injectie en meer vermogen hadden. Dat is op zich waar, maar een paar regels terug had de 3.0 van meet af aan al 192 pk :? De Evo wordt nergens genoemd, maar de Evo-bodykit wordt wel aangehaald.

En ook hier het fabeltje dat latere 75's minder zouden roesten dan eerdere, in mijn ervaring maakt het geen drol uit. Vraag maar aan Ram6, het verschil tussen zijn rees-V6-project en de V6 die ik van hem gekocht heb. Zelfde jaar, wereld van verschil.

De richtprijzen in zijn inderdaad pittig, maar hey, zo gaat de marktwaarde van mijn wagenpark hard omhoog :P ... o nee, want auto's met meer dan 2 ton op de teller en onder de 2000 euro moet je laten staan. Mijn zwarte QV van '91 heeft inmiddels bijna 325k op de teller en heeft me precies dat bedrag gekost.... ik mag blij zijn dat-ie niet onder mijn kont desintegreert!

Bij de aandachtspunten missen ze de achterwielranden, paravan en kriksteunen, net de punten waar een 75 onchristelijk kan roesten :shock: Zo kun je met het AutoVisie aankoopadvies nog mooi een slechte koop doen voor 5000 euro. Misschien is het tijd dat wij als SCARB een paar gebakjes weg gaan doen, die op de AV-punten nog wél goed zijn :wink:

Ben ik een mierencopulerende azijnplassert? een beetje wel natuurlijk, maar een beetje redactiewerk had een aantal foutjes kunnen voorkomen. Want dat de diesel regelmatig voorkwam zal wel wezen, maar niet in Nederland....

=D> Eens!!
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”