jouel

Alfetta GTV tussenmodel?

wo mei 31, 2006 10:47

Zo af en toe kom ik foto's tegen van alfetta GTV modellen van rond '79 die niet 100% op het oude (chromen bumper) model lijken maar toch ook niet op de GTV 2.0's vanaf 1980 met de plastic bumpers en grote achterlicht units.

Deze modellen hebben nl. wel plastic ipv chromen lijsten om de ramen. Verder zijn ze voorzien van de gedeelde achterlampen en smalle bumpers (als de Amerikaanse uitvoeringen maar dan korter) en de toerenteller zit in het apart in het midden recht voor de bestuurder. Het is dus duidelijk het oude model, maar dan zitten er ook weer zwarte (waarschijnlijk plastic) spatbordranden op. Deze modellen zijn voorzien van het grote Alfa hart in de grille, maar wel weer van plastic spiegels. :?

Mijn vraag dus, gaat het hier nu om een of andere tussenuitvoering of betreft het gewoon toevallige niet-originele modellen?

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: Alfetta GTV tussenmodel?

wo mei 31, 2006 13:01

Kun je een foto hier plaatsen? Ik ben wel benieuwd naar die versie.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo mei 31, 2006 18:46

Toerenteller in het midden, nieuw type dashboard?

USA modellen of europesche? Ben ook wel benieuwd naar fotó's :shock:

jouel

do jun 01, 2006 11:26

Ok ik zal mijn best doen een foto erbij te zetten!

En nee, het zijn duidelijk niet de Amerikaanse bumpers. De grootte en vorm lijkt overeen te komen met de gewone 1e serie bumpers.

jouel

do jun 01, 2006 15:37

Dit is bijv. een 1.6 uit '81 volgens de italiaanse verkoper, ik hoop dat de link werkt. :oops:

Het is overigens niet zo'n duidelijke foto dus als ik nog een betere tegenkom...

Afbeelding

rboudewijns

Re: RE: Alfetta GTV tussenmodel?

do jun 01, 2006 16:11

Dit is bijv. een 1.6 uit '81 volgens de italiaanse verkoper, ik hoop dat de link werkt. :oops:

Het is overigens niet zo'n duidelijke foto dus als ik nog een betere tegenkom...

http://www.autoscout24.de/home/index/de ... j2cruqzzik
Afbeelding

:wink:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 01, 2006 19:29

Dat is niet het model dat hier bedoeld wordt. Dit is een Alfetta Gt met zwart gespoten chroombumpers.
Het onderwerp van deze topic is een GtV 6 met smalle bumpers en een Alfetta GT dashboard. Ik had er een fotooken van maar kan die momenteel niet weer vinden. :? Deze stond een jaar terug te koop op Marktplaats.

rboudewijns

vr jun 02, 2006 00:50

Dat is niet het model dat hier bedoeld wordt. Dit is een Alfetta Gt met zwart gespoten chroombumpers.
Ik ken het model niet, ik heb alleen de link met foto opnieuw gepost.

jouel

vr jun 02, 2006 12:51

Wie had het over een GTV6?

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar aan de hand van de foto zal ik uitleggen wat ik bedoel.

Op het eerste oog is dit duidelijk een alfetta gt 1e serie. Maar dan de afwijkingen, zoals gezegd zijn de bumpers zwart gespoten (ik kan overigens geen enkele reden bedenken waarom iemand dat zou doen en vandaar dat ik dacht dat het misschien origineel zou zijn). Daarnaast zijn de raamlijsten niet van chroom maar zwart plastic als van de latere types (of zijn deze dan ook gespoten). Dan zijn er nog de spiegels die ook van plastic lijken en niet de chromen vierkante of ronde spiegelsdie erop horen. Op deze foto zie ik echter geen zwarte spatbordranden die ik ook nog weleens ben tegengekomen. Daarnaast beweert de verkoper dat het model uit '81 komt.

Mijn vraag dus is dit een soort tussenmodel (dat misschien alleen in Italië verkocht is) of is het gewoon een verkrachte 1e serie alfetta gt/v? :roll:

GTVke
Full Member
Full Member

vr jun 02, 2006 21:09

Volgens mij bedoel je deze

Alfetta GTV 2000 Delta

Afbeelding

Tot op heden heb ik over dit model nog niks terug gevonden , geen produktieaantallen , produktiejaren of chassisnummering .
Vermoedelijk een speciale serie .

Kas , wat betreft de GTV6 met GT dash , ik weet dat de rechts gestuurde versie van de GTV en GTV6 van ' 80 tot eind ' 82 voorzien was van het Alfetta GT dashboard .

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr jun 02, 2006 23:12

Afbeelding

móóói! =P~ hebbe-hebbe-hebbe!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

jouel

zo jun 04, 2006 11:37

Yes, die bedoel ik. Alleen heeft deze dan weer geen zwarte raamlijsten.

Maar goed, dus toch een apart model! :D

Ik zal toch eens kijken of er niet meer over te vinden is.

GTVke
Full Member
Full Member

zo jun 11, 2006 09:49

De raamlijsten zullen gespoten zijn .
Heb tijdens de restauratie van mijn GTV de raambagetten ook terug moeten spuiten omdat her en der de oude lak was beschadigd , daaronder was duidelijk dat het om chroombagetten ging die voorzien waren van een laklaag .

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jun 11, 2006 13:11

De raamlijsten zullen gespoten zijn .
Heb tijdens de restauratie van mijn GTV de raambagetten ook terug moeten spuiten omdat her en der de oude lak was beschadigd , daaronder was duidelijk dat het om chroombagetten ging die voorzien waren van een laklaag .
Heb de indruk dat dit bij mn gtv6 ook het geval is Wim; op enkele plaatsen laat de laklaag wat los waar chroom onder vandaan komt...
Ik dacht dat in het verleden wellicht de originele lijsten van de gtv6 slecht waren geweest en dat deze vervangen waren door 'oud model' lijsten die ze zwart hadden gelakt.>toch niet dus..?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

GTVke
Full Member
Full Member

ma jun 12, 2006 18:58

Deze serie van slechts 500 exemplaren is niet fabrieksorigineel maar werd gebouwd van ' 78 - ' 80 door Delta Autotechniek ( duitsland ) in opdracht van Alfa Romeo Duitsland .
De reeks had een rubber voor-en achterbumper , rubber voor-en achter spoiler , Ronal A1 velgen , ASS sportstoelen ( al dan niet in zwart leder ) en de motor was iets gekietelt tot 140 PK .

Met dank aan de Duitse Gt & GTV liefhebbers :wink:

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”