Pagina 1 van 5
					
				Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:05
				door Emilio
				Ik heb vandaag even een 164 3.0 24V onder mijn kont.
Ik ben totaal van mijn sokken gebalzen van het vermogen.
Heb nog nooit een alfa V6 onder mijn kont gehad, dus dit is even een ervaring.
Zo'n 3.0 24V blokje... Waar past dat (mechanische gezien) allemaal in?
75, 90?
Want ik zie al een 90 met een 3.0 24V voor me. Op gas natuurlijk.....
Lijkt of ik eindelijk weer een richting heb gevonden...
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:07
				door ciclista
				Past in een 82 Alfetta 2.0 GTV....
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:10
				door Emilio
				Mechanische gezien een 1 on 1 fit?
Nee toch?
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:16
				door yuri 75 V6
				Oliepomp moet anders. Intake plenum transaxle V6 zul je pas moeten maken of zelf iets fabrieken met het plenum van de 24V (krap bochtje, geloof ik). Hoofdremcilinder kan in de weg zitten omdat de kop groter is. Heb auto's gezein waar het blok enigszins schuin inlag (cilinderbank bijrijderszijde ongeveer iets meer rechtop dan die aan bestuurderskant) zodat cilinderkop niet in de knoei komt met hoofdremcilinder. Olievuldop zit ook niet fijn (wederom hoofdremcilinder). Is al wel eerder gedaan, maar is zeker geen 1 op 1 wissel!
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:32
				door Emilio
				O.k. ik blijf van mijn gtv af.
Wellicht iets om in een 90 te stoppen?
Meer 1 on 1 swap?
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 21:36
				door yuri 75 V6
				Nee, helaas... bovenstaande verhaaltje was gebaseerd op een 12v transaxla (zoals de 90) naar 24v. Vanaf een 4-cilinder is het nog wat meer werk (motorsteunen en zo). 
ooit zal ik er wel aan beginnen, maar niet nu  

 
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: ma mei 01, 2006 22:40
				door marc7eleven
				LENZ weet er alles van.
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 03:19
				door berlinista
				Jah, das  toch die  vreselijk fraaie  75?
Joh  je  moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat  enz, op gas LPi G3 in een Sei.
En die  moet natuurlijk zwart  zijn, met 17  inch Azev A met zwarte spaken en gepolijste  randen. Donker glas. Verlaagd. Veel camber.
en met bordje  Mafia  Staff Car. 
Automaat, leer  airco, schuifdak. 
Trekhaak om je  reeser naar  t  Circuit  te slepen.
Vette Shizzle.....
			 
			
					
				Re: RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 07:02
				door ronald
				Jah, das  toch die  vreselijk fraaie  75?
Joh  je  moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat  enz, op gas LPi G3 in een Sei.
En die  moet natuurlijk zwart  zijn, met 17  inch Azev A met zwarte spaken en gepolijste  randen. Donker glas. Verlaagd. Veel camber.
en met bordje  Mafia  Staff Car. 
Automaat, leer  airco, schuifdak. 
Trekhaak om je  reeser naar  t  Circuit  te slepen.
Vette Shizzle.....
 
  
 
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 08:18
				door Maurizio
				Joh je moet dat in een belastingvrije Sei plakken. Een 3.5 V6 24V zonder kat enz, op gas LPi G3 in een Sei. 
Nu alleen nog een pot geld en een bak vrije tijd, zat ook over een dergelijk projektje te dagdromen  

 
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 09:37
				door berlinista
				Die  pot  geld  die  je  nodig  hebt  valt  wel mee. 
Ik weet her en der  wat Sei's  te  staan, Emilio ook. Je  zal wat moeten scharrelen met die  sei's  zodat je  alle  spullen van bovenstaande  opties  hebt, en natuurlijk ergens  een 164 24 V zien te  scoren als  donor. Evt  ook voor  het leer  en elektrisch bediende alles. 
Wat  je  vooral nodig  zal hebben voor  zo een project is  TIJD!!!!!!
Laat  ik DAT nou nooit  hebben.
Maar  dat zou  dan dus  wel de  UBER Alfa  worden denk ik zo.
The  one  they should  have  made......
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 10:31
				door Maurizio
				
 jammer genoeg heb ik een chronisch gebrek aan beide
 
			 
			
					
				Re: RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 11:09
				door Soulfly
				Die  pot  geld  die  je  nodig  hebt  valt  wel mee. 
Ik weet her en der  wat Sei's  te  staan, Emilio ook. Je  zal wat moeten scharrelen met die  sei's  zodat je  alle  spullen van bovenstaande  opties  hebt, en natuurlijk ergens  een 164 24 V zien te  scoren als  donor. Evt  ook voor  het leer  en elektrisch bediende alles. 
Wat  je  vooral nodig  zal hebben voor  zo een project is  TIJD!!!!!!
Laat  ik DAT nou nooit  hebben.
Maar  dat zou  dan dus  wel de  UBER Alfa  worden denk ik zo.
The  one  they should  have  made......
Gewoon een 164 3.0 V6 24v gaan rijden dus... scheelt tijd, zeker als je 't niet hebt en je kan nog goed hoeken met zo'n limo ook 

 
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 11:59
				door Dennis de Rooy
				psst, soulfly..... voor velen van ons zit de bak aan de verkeerde kant van de auto  
 
Gewoon een 3.2 24V in een GTV6 hangen, HC zuigers, 6 ITB's en een sidepipe........... (had ik maar tijd, en kon ik maar afscheid nemen van mijn fantastische 12V).
 
			 
			
					
				RE: Tja...24v geweld
				Geplaatst: di mei 02, 2006 12:16
				door Emilio
				Dus ongeacht of het een 90, 75 of gtv6 is, het is exact dezelfde hoeveelheid werk.
Heb op gtv6.com een manual gevonden.
Overigs wil ik dat vermogen op m'n achterwielen. met idd de bak achterin.