Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

APK afkeur, moet ik naar dezelfde garage voor aanmeldig?

ma mar 20, 2006 16:56

Ciao!

Vorige week moest de 33 door de APK, en ik maakte me zorgen om van alles, behalve die rottige (bekrachtigde) stuurhuishoezen. Die had ik namelijk een tijdje terug nog gecheckd, in orde destijds. Vorige week bleken er toch 2 scheur(en)(tjes) in te zitten. ik kreeg van die beste baas 7 dagen de tijd het te fixen9 heel coulant dus), en wegens tijdgebrek heb ik ervoor gekozen nu de hoes te lappen, en later met andere grotere klussen nieuwe hoezen te monteren. Er zaten dus vandaag helaas nog steeds (weer?) scheuren in, met als gevolg dat de auto vandaag definitief is afgemeld. :cry:

Er zit dus nu niets anders op dan andere klussen naar voren te halen en die $%#-hoezen te vervangen, want rijden zonder APK doen we natuurlijk niet. Moet ik dan naar dezelfde garage terug voor een 'weder'-aanmelding? Hoe werkt zoiets? Ik hoorde van eventuele nieuwe wetgeving.

:D maar het is en blijft mijn bella!! :D

Soulfly
Member
Member
Contacteer: ICQ

RE: APK afkeur, moet ik naar dezelfde garage voor aanmeldig?

ma mar 20, 2006 17:07

Nee... APK keuring mag je bij elke garage / keurmeester doen.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 20, 2006 17:11

sekers :roll:

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: APK afkeur, moet ik naar dezelfde garage voor aanmeldig?

ma mar 20, 2006 19:00

Er zit dus nu niets anders op dan andere klussen naar voren te halen en die $%#-hoezen te vervangen, want rijden zonder APK doen we natuurlijk niet. Moet ik dan naar dezelfde garage terug voor een 'weder'-aanmelding? Hoe werkt zoiets? Ik hoorde van eventuele nieuwe wetgeving.
Je mag de auto opnieuw aanbieden voor een keuring bij een ander bedrijf, maar hou er wel rekening mee dat die keurmeester afkeurpunten kan vinden die de vorige keurmeester over het hoofd heeft gezien. De auto wordt weer helemaal opnieuw gekeurt nl. Dus er kunnen akelige verrassingen tevoorschijn komen. Andersom kan natuurlijk ook. Dus minder afkeurpunten ipv meer.

mafkees

ma mar 20, 2006 22:35

ik denk dat hij bedoeld of je naar een andere garage mag voor de herkeuring binnen 2 weken.....

dat mag, maar dat kost je wel weer geld.......

en anders is de herkeuring gratis :lol:

Canguro
Member
Member

do mar 23, 2006 10:53

gewoon herkeuren bij een loesje bedrijfje en komt ie er wel door. is zon scheurtje zo LEVENSBEDREIGEND dan?
met lekke schokdempers kom je wel door de APK. ik vind t dikke BULLSHIT.

maar dat is mijn mening.

groeten
Laatst gewijzigd door Canguro op do apr 06, 2006 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten
Patrizio

33 1.7IE 8v
33 1.7IE 16v

Afbeelding

Gerrets
Guru
Guru

ma mar 27, 2006 00:44

centen trekkerij!! als het kleine scheurtjes zijn is er niets aan de hand, hij heeft zeker niets kunnen vinden. dus dan maar microbenneuken dacht ie zeker.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”