ik (de trotse eigenaar van een goed rijdende en in goede staat verkerende zwarte 33 1.4) wou 't toch even melden. Voordat ik deze auto had (dit is mn tweede) reed ik in een suzuki swift (1.3 GS).
die heb ik weggedaan vanwege allerlei ellende met t ding. (lekke kat, laten lassen, allerlei elekrtische dingen die niet werkten, scheeftrekken zelfs na uitlijnen en balanceren, scheef afslijten vd banden, enorm trillen in t stuur, aanzuigen valse lucht, lekkende benzine, enorm olieverbruik). Oke, kan gebeuren, t ding kostte ook weinig, maar ik had t er wel moeilijk mee (1e auto he). En dan ga je uitzoeken wat t is, en praat je met andere eigenaren van swiftjes. En dan hoor je de gekste dingen. Een kat van een swift (kosten voor een nieuwe : 450 euro

en wat koop je dan, als verstandig burger, die een betrouwbare doch leuke auto wil ?
ahum, een alfa, juist ja. (jullie kennen t allemaal, vrienden en vriendinnen die je voor gek verklaren en buren die toch echt dachten dat dit wel weer 'nog zo'n ramp op wielen' zou worden, puur omdat t een alfa was. Gelukkig heb ik een verstandige vader (kennelijk

en nu, na een half jaar alfa rijden, ben ik tot de conclusie dat - ondanks hoger opgegeven verbruik en ondanks hoger gewicht - mn 33 gewoon veel goedkoper rijden is dan mn swift.

Moraal van t verhaal : F*ck de alfa-haters, t rijdt lekker en is betrouwbaar

(ik weet t, lekker nutteloos topic...)