derien

Wat voor soort hout zit er in een Bertone dashboard?

ma mar 13, 2006 14:23

Ik wil mijn houten dashboarddelen opnieuw bekleden met fineer, maar ik weet niet van wat voor soort hout dit moet zijn. Iemand een idee?

Ik heb aardig wat keuze:
http://www.fijnhout.nl/fineer.htm

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wat voor soort hout zit er in een Bertone dashboard?

ma mar 13, 2006 14:28

Stuur eens een pb tje naar bertonebianco (komt wel niet zo vaak op het forum). Hij heeft die fineer vervangen, ik vond 't resultaat daarvan zeer mooi. En volgens mij vertelde ie me dat ie maar een of ander plaatje van de Gamma hiervoor gebruikt heeft.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Berlina addicted
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma mar 13, 2006 17:49

Bij Prins bredevoort zie www.classicalfaparts.com kun je het zo kant en klaar bestellen (ook voor het middenconsole)
Mvg.Richard
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

derien

ma mar 13, 2006 18:56

Bedankt voor de info en link, alleen vind ik 300 euro voor 4 stukjes hardboard met een laagje fineer veel geld (Als ik het goed heb begrepen en gezien is dat namelijk wat je krijgt) :shock: . Als je ze helemaal niet hebt is het een nachtmerrie om ze met de hand te maken, maar ik moet alleen het grote deel van mijn dashboard maken en bij de rest kan ik een nieuw laag fineer aanbrengen, met een mesje op maat snijden en dan in de lak. Fineer is maar 0,8mm dik. Ik weet niet of dit allemaal gaat lukken, maar ik wil het in ieder geval even proberen :roll: Heb via PB gehoord dat het Mahonie fineer is :D

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

ma mar 13, 2006 19:08

Plaatje gekocht bij de Gamma inderdaad.
BTW Heb nog wel wat over.
GTJ1600 uit klein Zundert is er nu ook mee aan de slag. Was zondag bij mij om een stukje mee te nemen.

Groet

Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

derien

di apr 25, 2006 21:23

Heb toch maar besloten ze helemaal opnieuw te maken. Het was heel veel werk, maar het begint ergens op te lijken:

Afbeelding

Ik moet alleen nog de gaten maken voor de lichtjes, schakelaars en achterruitverwarming schakelaar en dan alles nog een paar keer lakken. Ik weet dat de gaten van de lichtjes 13mm zijn, die van de schakelaars 14mm maar heb geen idee wat het diameter van het gat moet zijn van de achterruitverwarming schakelaar. Iemand die mij hieraan kan helpen?

Giulia Bianca
Advanced Member
Advanced Member

di apr 25, 2006 21:38

schakelaar is rond 30 mm, heeft 1 vlak kantje, daarop gemeten 28 mm, dat vlakke kantje zit bij mij aan
de linkerkant t.o.v. opdruk op de knop
trasforma il meglio in massimo

paulson
Junior Member
Junior Member

di apr 25, 2006 22:02

Is het hout in een spider Aerodinamica hetzelfde want ik moet het ook vervangen (alleen het bovenste deel waar de metertjes inzitten)
Alfa mogen kraken, piepen en kapot gaan, ze hoeven alleen mooi en snel te gaan

jaben
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 09:25

@ Derien,

Waar heb je het hout nu gehaald? Ik kan me niet indenken dat ze bij de gamma dergelijke diktes verkopen.
Alfetta QO TS (project)
www.jorisaben.nl
www.happyheads.nl
Afbeelding

Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 26, 2006 09:32

Mooi hoor! Is dat hetzelfde als bij een Super? Zou wel van mijn radiogat afwillen maar vind die kunststof 'houtlook' dingen die je vaak ziet niet bepaald een succes...
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

derien

wo apr 26, 2006 11:37

Helaas heb ik geen idee of het hout in een Spider en super het zelfde is :roll:

@jaben, Ik heb het hout van de gamma niet gezien. Maar blijkt echt goed te werken. Ik wilde toch voor fineer gaan. Ik heb eerst fineer van 2mm dik gekocht, maar dat was niet recht te snijden, het fineer scheurde steeds met de naden mee. Uiteindelijk heb ik een soort karton/hardboard gekocht van 1 mm dik, en het fineer van 0,8mm. Karton met een schaar op model geknipt vervolgens het fineer er op geplakt en dan weer met een mes op maat gesneden. Fineer heb ik hier gekocht http://www.fijnhout.nl

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 26, 2006 13:45

Heb zelf aluminium gekozen. Mijn fineer was opeens heel donker gekleurd in de zon en leek wel verbrand. Daarnaast is het nieuw maken geen makkelijke klus. Alu ziet er fraai uit en vooral de middenconsole is steviger. Fineer breekt daar vaak bovenaan en nu kon ik het gelijk laten aansluiten door het langer te maken naar het dashboard.

Afbeelding

Zo dus... :D Let niet op de bedradingsbende. Dit was voor het afmonteren. Nu helemaal netjes en niet zichtbaar.
Dirk - Giulia2000TS

Koen
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Wat voor soort hout zit er in een Bertone dashboard?

wo apr 26, 2006 19:26

Heb zelf aluminium gekozen. Mijn fineer was opeens heel donker gekleurd in de zon en leek wel verbrand. Daarnaast is het nieuw maken geen makkelijke klus. Alu ziet er fraai uit en vooral de middenconsole is steviger. Fineer breekt daar vaak bovenaan en nu kon ik het gelijk laten aansluiten door het langer te maken naar het dashboard.

Afbeelding

Zo dus... :D Let niet op de bedradingsbende. Dit was voor het afmonteren. Nu helemaal netjes en niet zichtbaar.
Is ook mooi, maar persoonlijk zou ik toch voor de houtlook gaan. (is origineler)
Alfetta GTV 2.0
Giulia Nuova
Ducati Monster S4R
Gehad: Alfa 33 1.7 ie
------------------------------
First Rule of Italian Racing: What's behind you, is not important !

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

do apr 27, 2006 22:53

ik had eens een berlina, daar hadden ze het vervangen door wortelnotehout fineer, heel donker en ERG mooi. Ook mooi is rond geborsteld alu.
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”