Pagina 1 van 1
Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 18:08
door DAVE
Hello,
heb gisteren een Bertone Junior 1,3 alias "brievenbusje" van 1966 gekocht. Op zich niets ongelofelijks maar het chassisnummer
is AR1200338 !! De produktie is begonnen in 1966 met het chassisnummer AR1200101 dus dat maakt de mijne de 238 geproduceerde.
De voorlaatste eigenaar, een Italiaan, was lid van de Italiaanse Alfa Club en deze brievenbus was volgens hem in Italië al de oudste !
Dus mijn vraag : wie heeft een brievenbusje 1,3 junior dat ouder is ? Of kent iemand met een oudere ?
Het zou leuk zijn om te weten dat deze effectief de langst overlevende is

!!
(fotos zullen noog volgen

)
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 21:48
door Dinky Boy
Gefeliciteerd!
Je zou het hier eens kunnen navragen:
ArchivioStorico@alfaromeo.com
Re: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 22:03
door Michel
De produktie is begonnen in 1966 met het chassisnummer AR1200101
He da's mijn chassisnummer !
Grapje hoor (helaas).
Van harte met je aanwinst en hou ons op de hoogte !!!!!
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 22:41
door Yvo
Ouwe bak, die van mij is lekker veel nieuwer...........

RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 22:46
door berlinista
is dat een rode, kenteken DE1030????????????
Rik
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: zo mar 05, 2006 23:22
door Yvo
Zou kunnen, komt vóór DE-11-44 en die is nieuwer...

RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: ma mar 06, 2006 22:10
door Thor
Dave,
Is dat toevallig die mooie witte met dat mooie oude dashboard die bij auto Heida - Bennekom stond
Hoe is de (technische) staat verder.
@Thor
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: di mar 07, 2006 00:10
door alfasud1972
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Dave,
Zo'n hele vroege moet ongetwijfeld productie verschillen hebben ten opzichte van de latere bouwjaren, vaak zijn de persingen van plaatwerk delen net even wat anders. Is de auto al eens uit elkaar geweest? Ik geloof dat er ooit een hele vroege is gevonden met chassis nr. 63 of zo (weet het niet meer maar was wel laag in ieder geval) , heeft in een Nederlands en Engels klassieker tijdschrift gestaan. Ik meen mij te herinneren dat die auto in België gevonden was, auto was zo slecht dat ie niet meer was te redden.
Heb je hier al een bericht naar toe gestuurd ? Er zijn vast ook wel Bertone registers in het buitenland:
http://www.alfaclub.nl/gbregister/
Edit - Geloof dat ik mij vergis, dat was een Giulia Sprint GT en dat is toch iets anders dan een Bertone Junior 1,3 ? Aan de andere kant ,een Giulia Sprint GT is ook een brievenbus toch? En die zijn er al vanaf '63 en dan kan die van jou niet de oudste brievenbus zijn of snap ik het nou helemaal niet meer

.... Ik vermoed dat jij je afvraagt of de jouwe de oudste Gt 1300 Junior is...
Edit 2 - Nu ik je vraag nog een keer goed gelezen heb zeg ik voorlopig maar niets meer
Vr gr,
Rody
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: di mar 07, 2006 00:25
door Giulia Bianca
@DAve, het is een junior dus, maar heeft hij al de hoge wieluitsnijdingen of heeft hij een zgn Sprint GT Koets,
ben een tijdje geleden een junior tegengekomen, ook van 66, auto was 1ste eigenaar en helemaal origineel, deze
had de aankleding van een junior maar nog de koets van de Giulia Sprint GT, dus de laag uitgesneden wielkasten en
de kofferbakhandel aan passagierszijde, chassisnummer van deze auto weet ik niet meer, het was trouwens een blauwe
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: di mar 07, 2006 09:40
door supermaarten
ondanks het het een vroege in de serie is zullen de kinderziektes al wel verholpen zijn intussen
vast een mooie wagen!
RE: Oudste nog bestaande "Brievenbus" ???
Geplaatst: di mar 07, 2006 12:22
door DAVE
Hello,
@Thor : De auto is groen "verde moschino" en stond in België (Jodoigne) te koop. Hij was van een lid van de Belgische Alfa club.
@Guiliabianca : de GT 1,3 Junior is van 66 mèt kofferbakhendel aan de rechterkant en laag uitgesneden wielkasten.
Wagen geeft een zéér goede indruk, werd in 1987 deels gerestaureerd in Italië (herspoten). Bodemplaten zijn in iets mindere staat, maar dat kan natuurlijk verholpen worden, wat uiteindelijk de bedoeling is om te (laten) doen.