vangeel

Wie kent deze GT1300 Junior

za feb 25, 2006 19:56

Collega Alfisten,

Vandaag heb ik onze nieuwe aanwinst opgehaald. Gekocht bij Hugo Spoor in Nijkerk.
Hij heeft de auto een klein jaartje gehad.
In het handschoenenkastje vond ik een sticker van SCARB.

Wie kent deze auto?

Alfa Romeo GT 1300 Junior.
Bouwjaar 1970.
Volgens papieren orginele Nederlandse auto.
Kleur wit.
Kenteken: 72-78-JX

Vol verwachting op reacties.

Groeten,

John van Geel

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Wie kent deze GT1300 Junior

za feb 25, 2006 20:20

Hoi John het kenteken zegt me vaag wel iets volgens mij. Is het een brievenbusje wat laatst te koop heeft gestaan op marktplaats (qv sticker op de kont en een lange antenne achterop)?
Grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

vangeel

zo feb 26, 2006 14:40

Ja correct, heeft enige tijd op Marktplaats gestaan.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo feb 26, 2006 22:27

Foto (zo uit t hoofd) van linksvoor waarbij één koplamp ring miste? En een foto van het interieur met een plat aftermarket hout/alu stuurtje?
Dan ben ik er vrijwel zeker van dat dit de auto is die ik enkele jaren terug kon inruilen op mn toen te koop staande gtv6....De toemalige eigenaar is ermee uit Hoogeveen komen karren om de gtv te komen bekijken.Toen hij hier echter eenmaal was bleek de brievenbus niet in de staat te zijn zoals die door de telefoon was beschreven....(zacht uitgedrukt... :? )Heb m toen redelijk nauwkeurig bekeken en vond dat er erg veel werk aan zat (te komen) .Had een oudere 'restauratie' achter de rug... :shock:
Eigenaar belde me enkele weken erna nog op om te zeggen dat ie m had ingeruild bij Berjan op een 155 wide body.
Kan natuurlijk zijn dat de auto intussen helemaal netjes is gerepareerd maar toen was er echt wel een hoop werk aan zo stiekum ga weg......
Niettemin , veel plezier ermee, grtz, fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

vangeel

ma feb 27, 2006 08:38

De auto is inderdaad nog steeds niet in concourstaat.
Vorige eigenaren hadden ook wat nare dingen gedaan met plaatjes en en veel kit enzo.
De auto is ook slecht opnieuw gespoten.
Er moeten dus wat plaatwerkdelen opnieuw en de auto moet gespoten worden, maar hij zou waarschijnlijk toch al niet wit blijven. Er zit ook overal tectyl wat meestal ook nog wel wat verrassingen oplevert.

Maar goed, de basis is en blijft een Bertone brievenbus en dat is leuk.

Wat me wel verrastte was de techniek en daar zou ik ook wel wat meer van willen weten.
Zoals ik het nu kan zien zit er geen 1300 maar een 1600 blok in.
En dat blok loopt goed en is beslist niet traag ! Bij de terugrit al dik 8000 toeren en 190 op de teller gehaald.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”