Alfa One 156
Member
Member

Re: RE: Top Gear gerechtigheid

do jan 12, 2006 17:16

Tegenwoordig is er echt niet zo'n groot verschil met Amerikaanse modellen. Europese auto's zijn Amerikaanser geworden met toeters en bellen, meer en meer automaat, airco, groter, meer ontworpen op comfort alleen missen wij de torque over weight V8 en hebben wij de pk over gewicht V6 om 1700 kg op gang te krijgen.
Daarin ben ik het helemaal niet met je eens. Er is nog een gigantisch verschil in auto's. Europeanen hebben geen supergrote motor nodig om dat "overgewicht" vooruit te krijgen. De wegligging van de gemiddelde Europese of Aziatische auto is vele malen beter dan de gemiddelde Amerikaanse auto. De afwerking en materiaalkeuze is vele malen beter, enz...

Dat de auto's meer en meer met toeters en bellen worden uitgerust ligt enkel maar aan de vraag van de klant. De meeste mensen houden nu eenmaal van die snufjes. Anders zouden we ook geen GSM, computer (al dan niet laptop), enz.. hebben. Kijk maar eens wat er tegenwoordig standaard is bij de meeste merken. Je vraagt je soms af of er nog opties zijn.

Om nog eens op dat overgewicht terug te komen. Auto's worden zwaarder door al die snufjes aanwezig EN omdat de veiligheid van auto's steeds maar beter wordt.

Een auto vroeger woog minder, maar als ik moet kiezen tussen een crash in een oude auto of in een nieuwe, dan weet ik het wel.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”