GTVke
Full Member
Full Member

Re: RE: Koopt BMW !

ma aug 21, 2006 21:41

Op een Alfaforum, binnen een Alfaclub, is er in mijn ogen geen plaats voor BMW's. Gelukkig maar, ik liep op staande voet over naar het konijnenforum. Maar da's mijn persoonlijke mening, no hard feelings.
Michel , dit is niet persoonlijk maar ik lees hier toch echt wel krasse uitspraken hoor ,

Stel , ik wil als Luigi Racing fan hier een topic starten over dit onderwerp dan mogen enkel de GTV en 75 ter sprake komen , over BMW's , Camaro's en Sierra's die hij prepareerde moet ik mijn klep houden ?
Ik ben Alfist maar daarnaast ook autoliefhebber en ik vind dat als zulke dingen ( ook dit topic ) niet eens meer ter sprake mogen komen je Algemene onderwerpen en het Café best kan opdoeken .
Er worden hier wel ergere dingen geschreven dan hoe goed iemand een BMW vind , dingen die echt nergens op slaan en nergens toe bijdragen .

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: Koopt BMW !

ma aug 21, 2006 21:49

Wat Kai bedoelt is dat BMW de auto's bouwt die Alfa Romeo (ook) had moeten bouwen. Alfa teert nog altijd op het verleden en slaat de plank met auto's als de Brera (weer) mis. Wat mij betreft staat dit topic hier dus volkomen terecht.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 21:53

Knuppeltje in het hoenderhok: wie van ons, 'oude Alfa liefhebbers', zou echt de portemonnee willen en kunnen trekken voor een nieuwe, echte Alfa? En dan bedoel ik voor het gemak even een RWD sportsedan, met eigen V6, mooie techniek en wegligging, eigen styling en coole, maar onhebbelijke details :wink: Naar huidige maatstaven beginnend rond de 40.000 euro (met V6 dan). Ik zou wel willen, maar het geld niet hebben, dus voor mij hoeven ze het al niet te doen, als ze de deuren open willen houden in Arese (niet dat ik het huidige gamma echt pruim, maar da's een ander verhaal).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 21:55

Michel , dit is niet persoonlijk maar ik lees hier toch echt wel krasse uitspraken hoor ,

Stel , ik wil als Luigi Racing fan hier een topic starten over dit onderwerp dan mogen enkel de GTV en 75 ter sprake komen , over BMW's , Camaro's en Sierra's die hij prepareerde moet ik mijn klep houden ?
Ik ben Alfist maar daarnaast ook autoliefhebber en ik vind dat als zulke dingen ( ook dit topic ) niet eens meer ter sprake mogen komen je Algemene onderwerpen en het Café best kan opdoeken .
Er worden hier wel ergere dingen geschreven dan hoe goed iemand een BMW vind , dingen die echt nergens op slaan en nergens toe bijdragen .
Neen, lees ook wat ik hier schreef:
In zekere zin wel, ja. Maar er zijn verschillende manieren he: niemand zal er aanstoot aan nemen als jij hier even vertelt hoe leuk je M3 is, maar als je keer op keer komt vertellen hoeveel beter, mooier (kuch) en betrouwbaarder ie is dan ons merk, dat gaat dat op de zenuwen werken, ja. Persoonlijk erger ik me al maanden in het continue afkraken van alles van AR nieuw op de markt brengt. Dat bedoel ik met: als je die andere wagens zo leuk vindt, koop ze dan !
Wat ik bedoel is, dat ik het eeuwige gek*k op onze auto's, namelijk Alfa's, behoorlijk beu ben. De laatste plek waar ik zoiets wil horen is hier, elders doen ze maar wat ze willen. Maar nu beginnen ze ook hier :evil:
Dus wat betreft jouw voorbeeld: waarom zou ik daar problemen mee hebben ? Integendeel. MAar als je schrijft "dat hij super BMW's, geweldige Camaro's en helaas ook nog een paar pruts Alfa's bouwde" DAN vind ik dat hier ongepast. Snap je wat ik bedoel ?
Je kan zeker discussieren over de nieuwe modellen, alleen lees ik helaas dat ALLES wat AR doet of bouwt, door een happy few telkens weer met de grond gelijk wordt gemaakt. Dan ben je volgens mij beter af bij het forum van je favoriete merk ipv hier :wink:
Alfa teert nog altijd op het verleden en slaat de plank met auto's als de Brera (weer) mis.
Dat bedoel ik dus....Geef deze wondermooie auto toch eens een kans ??? Al is die BMW nog zo snel en RWD....steek hem (u weet wel :wink: )
Laatst gewijzigd door Michel op ma aug 21, 2006 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 21:57

Wat Kai bedoelt is dat BMW de auto's bouwt die Alfa Romeo (ook) had moeten bouwen. Alfa teert nog altijd op het verleden en slaat de plank met auto's als de Brera (weer) mis. Wat mij betreft staat dit topic hier dus volkomen terecht.
Dink , ik weet wat Kai en ook Bert bedoelen en geef ze zelfs gelijk .
Het ging mij eerder over de uitspraak van '' als je over BMW begint hoepel je maar op ''

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 22:00

als je over BMW begint hoepel je maar op ''
Dat heb ik nergens op die manier geschreven....Ik schreef letterlijk: als je een BMW boven een ALfa verkiest, is je plaats op het BMW forum.

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 22:00

Waar wordt er hier gezeken Michel ?
Kritiek zal er altijd en overal zijn , zo simpel is dat .

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 22:01

Lees er alle topics over de 159 en Brera maar eens op na. Altijd weer hetzelfde. En dezelfden.

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 21, 2006 22:04

Lees er alle topics over de 159 en Brera maar eens op na. Altijd weer hetzelfde. En dezelfden.
Bijvoorbeeld eigenaren ;)

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 22:20

De Duitse autobouwer BMW roept wereldwijd 46.000 auto's terug omdat er problemen zouden kunnen opduiken met de schokdempers. In België en Luxemburg worden 1.084 BMW-eigenaars aangeschreven. De kosten van de terugroeping wereldwijd worden op 16 miljoen euro geschat.

De auto's die worden teruggeroepen maken deel uit van de 5-, 6- of 7-serie en werden geproduceerd tussen 9 januari en 18 april van dit jaar. Volgens BMW leverde een toeleverancier schokdempers met een beschadigd rubberen onderdeel.

Dat gebrek kan in het ergste geval leiden tot problemen en zelfs ongevallen, maar BMW benadrukt dat het gebrek opgemerkt werd bij kwaliteitscontroles en dat er nog geen problemen zijn geweest bij klanten. Bij BMW BeLux luidt het dat de 1.084 klanten in België en Luxemburg sinds 3 juli worden aangeschreven om hun schokdempers te laten controleren, en indien nodig vervangen.
De V10 uit de BMW M5 is wel verkozen tot “Engine of the Year“, maar er zijn ook problemen mee. Op AutoSpies was al een artikel over een vermeende productiestop verschenen. Nu is ook al de Ringtaxi een aantal maal stil komen te staan. De Ringtaxi is een BMW M5 waarin je door Sabine Schmitz kunnen laten rondrijden over de Nurburgring. Deze zondag reed er iemand anders en dat ging niet goed. Het V10 blok plofte en legde een oliespoor neer op de Ring.
heb tijdje geleden problemen gekregen met men mercedes c-klasse sportcoupé 200K:(
en ze willen maar niet opgelost geraken,

volgende gebeurt er:
bij het rijden krijg ik af en toe alarmen op mijn display,
- ESP program not available
- brake lining visit workshop (remblokken onlangs vervangen)
- alarm van BAS , brake assist system
- alarm ASR
- electric brake booster (rode display!)

en bij deze alarmen springt mijn lampje van handrem en abs aan...
heb ook eens voor had dat al deze alarmen opkwame en dat men auto niet meer wou schakelen doordat het automatische versnellingsbak is alsook het instrumentenbord dat het liet afweten...:?

bij de garagist hebben ze de fouten kunnen lezen maar niet de oorzaak gevonden
daarom maar een nieuwe MODULE (bas esp asr abs...) en een nieuwe zekeringsdoos... kostprijs: 1300euro ongeveer

ok terug mijn auto, 3weken gereden en weeral da stom ***alarm van esp en brake lining en abs+handremlichte dat aansprong en uitging...:x

weet er iemand raad? elke maand staat mijn auto in de garage een week en dit moet stoppen:x
5 minuten googelen :wink:
Niet dat ik hier wil vertellen dat onze auto's zo veel beter zijn.....Maar stop toch met het afkraken van alfa's en ophemelen van die dingen....Het gebeurt overal :wink:
Collega van me had een gescheurde achteras bij een 3-touring van 6 maand oud.

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 22:21

Bijvoorbeeld eigenaren ;)
Ik ben eventjes niet mee ?

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 22:21

Topic van Psillen over de problemen met z'n 159 SW :wink:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma aug 21, 2006 22:24

Juist omdat we zo betrokken bij het merk zijn, zijn we kritisch, Michel. Alfa STELT TELEUR. De één vind de Brera mooi, de ander niet, maar dat is de bekende smaak waarover niet te twisten valt. Maar het ding blijft gewoon te zwaar en te weinig sportauto om de naam die Alfa Romeo vroeger had echt waar te maken.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 21, 2006 22:27

Alfa STELT TELEUR.
Mij niet. Da's een mening, geen feit he.
Ik vind de vroegere Alfa's ook leuker, ja. Daarom heb ik er ook eentje.
Dit topic ging trouwens over het bouwen van een "echte" Alfa, maar ook dat levert weer kritiek op. 't is dus nooit goed. :wink:

GTVke
Full Member
Full Member

ma aug 21, 2006 22:32

De Duitse autobouwer BMW roept wereldwijd 46.000 auto's terug omdat er problemen zouden kunnen opduiken met de schokdempers. In België en Luxemburg worden 1.084 BMW-eigenaars aangeschreven. De kosten van de terugroeping wereldwijd worden op 16 miljoen euro geschat.

De auto's die worden teruggeroepen maken deel uit van de 5-, 6- of 7-serie en werden geproduceerd tussen 9 januari en 18 april van dit jaar. Volgens BMW leverde een toeleverancier schokdempers met een beschadigd rubberen onderdeel.

Dat gebrek kan in het ergste geval leiden tot problemen en zelfs ongevallen, maar BMW benadrukt dat het gebrek opgemerkt werd bij kwaliteitscontroles en dat er nog geen problemen zijn geweest bij klanten. Bij BMW BeLux luidt het dat de 1.084 klanten in België en Luxemburg sinds 3 juli worden aangeschreven om hun schokdempers te laten controleren, en indien nodig vervangen.
De V10 uit de BMW M5 is wel verkozen tot “Engine of the Year“, maar er zijn ook problemen mee. Op AutoSpies was al een artikel over een vermeende productiestop verschenen. Nu is ook al de Ringtaxi een aantal maal stil komen te staan. De Ringtaxi is een BMW M5 waarin je door Sabine Schmitz kunnen laten rondrijden over de Nurburgring. Deze zondag reed er iemand anders en dat ging niet goed. Het V10 blok plofte en legde een oliespoor neer op de Ring.
heb tijdje geleden problemen gekregen met men mercedes c-klasse sportcoupé 200K:(
en ze willen maar niet opgelost geraken,

volgende gebeurt er:
bij het rijden krijg ik af en toe alarmen op mijn display,
- ESP program not available
- brake lining visit workshop (remblokken onlangs vervangen)
- alarm van BAS , brake assist system
- alarm ASR
- electric brake booster (rode display!)

en bij deze alarmen springt mijn lampje van handrem en abs aan...
heb ook eens voor had dat al deze alarmen opkwame en dat men auto niet meer wou schakelen doordat het automatische versnellingsbak is alsook het instrumentenbord dat het liet afweten...:?

bij de garagist hebben ze de fouten kunnen lezen maar niet de oorzaak gevonden
daarom maar een nieuwe MODULE (bas esp asr abs...) en een nieuwe zekeringsdoos... kostprijs: 1300euro ongeveer

ok terug mijn auto, 3weken gereden en weeral da stom ***alarm van esp en brake lining en abs+handremlichte dat aansprong en uitging...:x

weet er iemand raad? elke maand staat mijn auto in de garage een week en dit moet stoppen:x
5 minuten googelen :wink:
Niet dat ik hier wil vertellen dat onze auto's zo veel beter zijn.....Maar stop toch met het afkraken van alfa's en ophemelen van die dingen....Het gebeurt overal :wink:
Collega van me had een gescheurde achteras bij een 3-touring van 6 maand oud.
Het gebeurt inderdaad bij ALLE merken .
Vooral een electronisch probleem zoals het laatste hoor je tegenwoordig meer en meer .

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”