Gebruikersavatar
bluegtv
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 13, 2011 12:48
Locatie: Taiwan
Contacteer: Website

RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het bedrog van Rio

di mei 07, 2013 09:38

thanks very much!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12101
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

vr mei 10, 2013 10:16

De Alfa Sei 2500i van Neo is nu leverbaar:

Afbeelding

Erg gedetailleerd, tot en met de miniscule opdrukjes op de spiegelkappen en de chroomstrips op de stootlijsten en bumpers.

Mocht iemand de Kess Sei al in zijn collectie hebben en daar deze Neo aan toevoegen, dan zien we hier natuurlijk graag een serie 'confronto' foto's verschijnen ;)
Een paar verschilletjes: de Kess mist die spiegelopdrukjes en chroomstrips, maar heeft wel koplampwissertjes en het knipperlichtje op het voorscherm, wat de Neo dan weer mist.
Dat knipperlichtje verhuisde overigens in de loop van het leven van de Sei van voor het voorwiel naar achter het voorwiel. Bij de Kess zit het op de juiste plek.

Prijs 55 tot 60 euro.

Gebruikersavatar
kitaro
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 804
Lid geworden op: ma mei 29, 2006 23:43

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

za mei 11, 2013 00:45

De dames zijn wel te spreken over de TZ2.

Weten zij veel dat er maar eentje mee terug kan. :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het bedrog van Rio

za mei 11, 2013 12:04

Heren,

Intussen staat de geprinte Nuova in de lak. Ben er zelf al aardig tevreden mee, hoewel ik binnenkort eea wil aanschaffen om alles af te maken. Het is wel onwijs tof hoe er, na het lakken, opeens een mini-Nuova voor je staat!. Ik ga binnenkort de chroomverf bestellen.

Waar ik nog naar op zoek ben:
- Mooie geëtste ruitenwissers. Dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring?
- Idem dito voor een knap stuurwiel. Anders moet ik gaan buigen in messing, da's wel een boel meer werk.
- Iemand die transfers/decals kan printen. Ik zou graag de logo's, de klokkenwinkel en andere details van het dash en mijn kentekenplaten als decal regelen.

Iemand enig idee waar ik bovenstaande zaken kan regelen? Foto's volgen... :)
Ik heb nog wel het e.e.a. liggen. Wissertjes, stuurtje (mits je niet al te hoge eisen stelt) en decals met alfalogo en gepersonifieerde kentekenplaten lukken sowieso, klokkenwinkel wordt denk ik wat lastiger, hoewel ik vast nog wel ergens wat willekeurige ronde klokjes heb liggen. Ik zal eens kijken. PB me je adres en kenteken even als je wilt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het bedrog van Rio

za mei 11, 2013 12:06

Ik kwam wat foto's tegen van een 1:43 schaalmodel van het AR51 prototype op mijn computer. Alhoewel het model verre van perfekt is, vind ik het wel een leuke representatie van dit vreemde maar interessante prototype.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Misschien verre van perfect, maar ik vind hem geweldig! Ik hou wel van dit soort projecten :thumbs:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3768
Lid geworden op: vr okt 19, 2007 02:02
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

za mei 11, 2013 12:08

De dames zijn wel te spreken over de TZ2.

Weten zij veel dat er maar eentje mee terug kan. :wink:

Afbeelding
Natte droom gehad, Kitaro? :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Gebruikersavatar
bluegtv
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 13, 2011 12:48
Locatie: Taiwan
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

za mei 11, 2013 12:31

Alfa Romeo 1300 Junior Z Stradale (Spark Model )& Prototipo ( Rialto Model )

Afbeelding

Gebruikersavatar
bluegtv
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 13, 2011 12:48
Locatie: Taiwan
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

za mei 11, 2013 12:32

different kinds of Alfa Romeo 2600 Zagato

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tsjoechov
Member
Member
Berichten: 202
Lid geworden op: ma apr 13, 2009 22:18

Re: RE: ** Alfa Romeo Miniaturen ** . . . het bedrog van Rio

za mei 11, 2013 15:37

Heren,

Intussen staat de geprinte Nuova in de lak. Ben er zelf al aardig tevreden mee, hoewel ik binnenkort eea wil aanschaffen om alles af te maken. Het is wel onwijs tof hoe er, na het lakken, opeens een mini-Nuova voor je staat!. Ik ga binnenkort de chroomverf bestellen.

Waar ik nog naar op zoek ben:
- Mooie geëtste ruitenwissers. Dit lijkt me wel wat. Iemand ervaring?
- Idem dito voor een knap stuurwiel. Anders moet ik gaan buigen in messing, da's wel een boel meer werk.
- Iemand die transfers/decals kan printen. Ik zou graag de logo's, de klokkenwinkel en andere details van het dash en mijn kentekenplaten als decal regelen.

Iemand enig idee waar ik bovenstaande zaken kan regelen? Foto's volgen... :)
Ik heb nog wel het e.e.a. liggen. Wissertjes, stuurtje (mits je niet al te hoge eisen stelt) en decals met alfalogo en gepersonifieerde kentekenplaten lukken sowieso, klokkenwinkel wordt denk ik wat lastiger, hoewel ik vast nog wel ergens wat willekeurige ronde klokjes heb liggen. Ik zal eens kijken. PB me je adres en kenteken even als je wilt.
Ah top, kom ik morgen even op terug. Heb eea aan bestelling staan bij de Roos en ik heb Fokko van Calker gecontact voor decals, maar nog weinig gehoord. Ik stuur je dus een berichtje!

Heb 't alclad binnen trouwens, goede tip! Heb nog nooit met zoiets gewerkt (voelt echt als chroom opgelost in een vloestof, het zinkt inderdaad ook af), maar geeft mooi resultaat! Eens zien of het met de kwast is aan te brengen, anders eens de airbrush aanslingeren.

Gebruikersavatar
bluegtv
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: do okt 13, 2011 12:48
Locatie: Taiwan
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

ma mei 13, 2013 03:34

Minardi M184 Alfa Romeo Engine Test Version

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

za mei 18, 2013 15:32

Bij toeval liep ik tegen een website aan van een 1:43 wielrenschaalmodellenverzamelaar (mooi scrablle woord). Hij maakt zeer leuke verbouwingen. Op zijn website zijn behalve de onderstaande 1750 Berlina's ook nog de bekende Fausto Coppi Alfa Matta, een paar 156's en misschien nog wel meer Alfa's te vinden. Persoonlijk vond ik de Berlina's het leukste en heb daarvan de plaatjes "geleend". Aangezien het hier een wielrenliefhebber betreft neem ik aan dat de modellen allemaal hebben gestaan en geen fanatasieverbouwingen zijn. Helaas is de lichtblauwe wat bekendere Berlina, van het team waarvan ik helaas even de naam vergeten ben, (nog) niet bij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

zo mei 19, 2013 02:28

Op een Italiaans forum zag ik al plaatjes voorbijkomen van de eerste serie Alfa 164 in 1:43 van Kess. Mooi model geworden en zeker een stuk beter (naar mijn mening) dan de tot nu toe beschikbare Alezan kits en Gamma gebouwde resin auto's. Goede keuze van Kess die neem ik aan gretig aftrek zal vinden in de Alfa verzamelwereld. Na de prachtige 164 2e serie van Minichamps nu eindelijk een goede 1e serie.

Italiaans forum

Nu nog even de Italiaanse bouwer Autoparco overtuigen om de 2 brandweeruitvoeringen te reproduceren op deze mooie Kess basis.
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 969
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

ma mei 20, 2013 17:38

Bij toeval liep ik tegen een website aan van een 1:43 wielrenschaalmodellenverzamelaar (mooi scrablle woord). Hij maakt zeer leuke verbouwingen. Op zijn website zijn behalve de onderstaande 1750 Berlina's ook nog de bekende Fausto Coppi Alfa Matta, een paar 156's en misschien nog wel meer Alfa's te vinden. Persoonlijk vond ik de Berlina's het leukste en heb daarvan de plaatjes "geleend". Aangezien het hier een wielrenliefhebber betreft neem ik aan dat de modellen allemaal hebben gestaan en geen fanatasieverbouwingen zijn. Helaas is de lichtblauwe wat bekendere Berlina, van het team waarvan ik helaas even de naam vergeten ben, (nog) niet bij.
Nog wat berlina 1750 foto's van SCIC 1973 en Team Bianchi Campagnolo met Felice Gimondi uit de Giro d'Italia

Afbeelding

Afbeelding

en een 1750 model gemaakt door een Italiaanse artisan
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Gebruikersavatar
Alfa Romeo Miniatura Fer
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 969
Lid geworden op: zo dec 04, 2005 21:37
Locatie: Capelle aan den IJssel
Contacteer: Website

Re: RE: Alfa Romeo Miniaturen ** .KESS 164 3V6

ma mei 20, 2013 18:00

Op een Italiaans forum zag ik al plaatjes voorbijkomen van de eerste serie Alfa 164 1987 in 1:43 van Kess. Mooi model geworden en zeker een stuk beter (naar mijn mening) dan de tot nu toe beschikbare Alezan kits en Gamma Simple gebouwde resin auto's. Goede keuze van Kess, die neem ik aan gretig aftrek zal vinden in de Alfa verzamelwereld. Na de prachtige 164 Super 2e serie 1992 van Minichamps nu eindelijk een goede 1e serie. quote]

en met de eerste plaatjes uit Italië erbij:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Alfa Romeo Miniatura Fer op di nov 07, 2017 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
SCARB no 00575
Alfa Romeo Registro Miniatura, since 1992.
http://alfaromeominiatura.nl
Alfa 147 2.0 Cup trackday
Alfa Giulietta Sprint Speciale 1.4 TCT 2016 rosso
*driving Alfa Romeo since 1975.

Gebruikersavatar
Alfa_Japan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 875
Lid geworden op: za nov 26, 2005 12:56
Locatie: Het Brabantse land
Contacteer: Website

RE: Alfa Romeo Miniaturen ** . . . Neo's Sei

di mei 21, 2013 12:58

Wederom via onze Italiaanse verzamelvrienden de eerste foto's van de Mini Miniera Pininfarina 2Uettottante 1:43. Een gelimiteerde oplage model van schijnbaar slechts 750 stuks. Mini Miniera is tot op heden slechts distributeur van schaalmodellen en geen producent. Ook deze keer niet, de modellen worden hoogstwaarschijnlijk door Pininfarina zelf gemaakt. Hoe het ook zij een zeer mooi model om van te likkebaarden.

Mini Miniera 2Uettottante
Registro Alfasud Giardinetta internazionale (R.A.G.i.)
www.alfasud-giardinetta.net

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”