Dat VW erbarmelijk in mekaar zou zitten zou ik ook niet durven zeggen. Maar het grote probleem blijft dat mensen er van overtuigd zijn dat Duitse wagens topkwaliteit zijn en Italiaanse krotkwaliteit.
En daar wringt het voor mij. Een kameraad kocht een nieuwe VW Polo en had voortdurend irritante problemen. Ik kocht een 2de hands Alfa 156 en heb geen problemen. Uiteraard kan het toeval zijn, maar een collega van mij kocht het vorige model VW Passat, toen nieuw, heeft hem slechts enkele maanden gehad en verkocht hem weer, wegens te veel hinderlijke problemen. Toeval of niet? Mijn beste kameraad heeft ook een 2de hands 156 gekocht en raad eens...geen problemen.
Ik wil maar zeggen: als je zegt dat je een Alfa rijdt, wordt je meestal als een randdebiel bekeken...maar waarom? Geruchten en gebrek aan kennis...
Kan de conclusie van jouw verhaal zijn dat je geen nieuwe auto moet kopen?
Ik heb met m'n huidige 156 -nieuw gekocht- ook diverse ergernissen gehad. Deze zijn inmiddels opgelost,
dus degene die mijn auto 2e hands koopt, raad eens... geen problemen. Klinkt dit bekend
Ik moet er wel bij zeggen, de auto heeft me nooit in de steek gelaten en ik heb nooit getwijfeld aan de betrouwbaarheid.
Dit gecombineerd met een dealer die de probleempjes snel oplost, maakt dat ik Alfa blijf rijden. Het zijn geen perfecte auto's,
maar perfectie kan ook saai zijn. Maar naar mijn idee zal iemand die enkel een van "A naar B" vervoermiddel zoekt
hoogstwaarschijnlijk niet gelukkig met een Alfa worden.
Kijk, m'n baas had vorige week voor de 3e keer een totaaluitval met z'n Espace, dus als ie nu weer gerepareerd is, vliegt
ie er uit en nooit meer een Renault. En dan hebben we het nog niet over de maandelijkse kleine defecten waarmee je nog
kunt doorrijden. En het woord coulance schijnen ze in Frankrijk niet te kennen.