De AUTOart TZ en TZ2:


De uitlaat is inderdaad nogal 'aanwezig' . Niet geheel onterecht:



Bij deze laatste foto op de voorgrond de kont van de onlangs gepresenteerde Duetto.
In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.
de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa, die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.
De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.
Dan hoop ik voor degene die belangstelling hebben voor het gebouwde model, dat hij z'n kwaliteitsniveau intussen wel weer wat heeft opgeschroefd!In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.
Dat is inmiddels ook door Franco Borin aan me bevestigd, dit model is weer beschikbaar bij hem.
Op pagina 354 en 356 van de Fusi staan drie foto's: de eerste heeft een lage grille en twee grote 'zijgrilles'. De tweede is een 312 met schuine grille. Bijschrift: "La mascherina anteriore è quella del Tipo 308" (de grille voorop is die van de Tipo 308). Daaronder een foto van de 312 met een weer meer rechtopstaande grille, met Sommer in de GP van Tripoli van 1938. Die lijkt met ook de twee kleine luchtinlaatjes aan weerszijden van de grille meer op het ABC model. De 312 heeft dus meerdere carrosseriegedaanten gehad, waarmee de verschillende vormen bij ABC verklaard kunnen worden.Ze hebben in het verleden al een 312 gehad, maar die zag er wat anders uit. Meer als een 312 om precies te zijn. Deze nieuwe uitgave lijkt, met de lage neus en vrijwel rechtop staande grill, veel meer op een 12C/37. Nou weet ik niets over de auto waarmee Varzi in 1948 reed, dus zal ik niet beweren dat er een verkeerde type-aanduiding is gebruikt, maar het valt wel op.
Aangepast in het betreffende bericht
In december heb ik over deze Tipo B biposto navraag gedaan bij Laura Brianza n.a.v. haar november mailing; aangezien ook Patrick twijfelde over de herkomst. Het model is dus niet gemaakt door ABC, maar een heruitgave van FB Modelli FB 15A. Waarbij Brianza als distributeur optreedt.
Dat is inmiddels ook door Franco Borin aan me bevestigd, dit model is weer beschikbaar bij hem.
Very true, and more have gone back to europe and to Japan over the last 15 years. Not many going to China or south Asia, wich in interesting. We used to have the Brook Stevens musuem up in Wisconsin that had the only remaining "original body" 2.9 Mille Miglia 1938. Wisconsin USA was the home to more 2.3 and 2.6 Alfa's at one point than anywhere else on earth(also according to Simon Moore). Most have now gone to the US coasts, with a few still in Chicago and Milwaukee/Wisconsin.Quote : The P3 that won the 1934 Monaco GP then in later configuration, the 1935 Mille Miglia, #106 Pintacuda-Della Stufa. I am interested in this car, as I know the present owner, and have seen it many times. As a matter of fact, it is kept a few miles away from me, in a garage/warehouse right next to one containing Nuvolari's famous P3 that won German GP, as well as the 8C2900 that won Pebble Beach and the Ville d'Este last year. An interesting couple of buildings, to say the least. Another collection nearby contains Stirling Moss' TZ and the 8C that won the MM in 1933. Other significant Alfas around the area are some 6C2500s, the longtail LeMans #39, another Monza, and seven new 8Cs. The long tail SZ #35 that raced LeMans in I think 1964 was also here but was recently sold to someone in Europe.Ook ABC van Andrea en Laura Brianza staat op de Messe, maar de foto's komen van elders.
de 8c2900 B van Carlo Pintacuda/Marquis della Stufa, die met hun nr 106 de Mille Miglia van 1935 wonnen.
De auto was in feite een P3 met twee (zeer smalle) stoeltjes. Daar moest het duo het 14 uur op zien uit te houden, met een gemiddelde van 115 km/h.
The only model I know of the P3 biposto is this FB Modelli 15A. One of the things I have tried to do is have models of significant local cars, so that is why I have been looking for FB 15A for years. Kind regards Bill . unquote
USA blijft een verblijfplaats van vele historische Alfa's !
Je hebt gelijk. Een 312 met een 12C/37-neus dus (vergelijk maar met blz. 343/344).Op pagina 354 en 356 van de Fusi staan drie foto's: de eerste heeft een lage grille en twee grote 'zijgrilles'. De tweede is een 312 met schuine grille. Bijschrift: "La mascherina anteriore è quella del Tipo 308" (de grille voorop is die van de Tipo 308). Daaronder een foto van de 312 met een weer meer rechtopstaande grille, met Sommer in de GP van Tripoli van 1938. Die lijkt met ook de twee kleine luchtinlaatjes aan weerszijden van de grille meer op het ABC model. De 312 heeft dus meerdere carrosseriegedaanten gehad, waarmee de verschillende vormen bij ABC verklaard kunnen worden.Ze hebben in het verleden al een 312 gehad, maar die zag er wat anders uit. Meer als een 312 om precies te zijn. Deze nieuwe uitgave lijkt, met de lage neus en vrijwel rechtop staande grill, veel meer op een 12C/37. Nou weet ik niets over de auto waarmee Varzi in 1948 reed, dus zal ik niet beweren dat er een verkeerde type-aanduiding is gebruikt, maar het valt wel op.
Aan de andere kant vond ik ook ergens info dat Varzi in Buenos Aires met een 12/37 reed. Die heeft ook die kleine extra luchtinlaatjes maar niet de knobbel van de spiegel in het plaatwerk naast de voorruit.