Gebruikersavatar
GT 75V6
Guru
Guru
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo aug 05, 2007 13:37
Locatie: Arnhem

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 04, 2016 22:31

Ik vind het sowieso raar dat als je een benzine-uitvoering wilt, er niets onder de 200 pk voorhanden is. Straks als de nieuwigheid eraf is en de eerste interessegolf is verdwenen, zullen de andere versies pas komen. Dom beleid als je het mij vraagt.

Voor ons raar maar in de rest van de wereld hebben ze niet van die rare belasting regeltjes....
Wellicht dat het je nog niet opgevallen was maar half Nederland (vooral particulier) rijd momenteel vooral A- en B-segment.
Cubaanse toestanden zijn ze hier aan het creëren.

De Giulia wordt op deze wijze onnodig duur, het leveren van de 1.4 Multiair met 140 en 170 pk was bijv een logische keuze geweest. En er zijn zat andere landen met 'rare' belastingregels. Juist in landen waar belast wordt naar cilinderinhoud (denk aan Italië en België) zou de 1.4 heel wat meer potten breken.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 04, 2016 23:13

Ik vind het sowieso raar dat als je een benzine-uitvoering wilt, er niets onder de 200 pk voorhanden is. Straks als de nieuwigheid eraf is en de eerste interessegolf is verdwenen, zullen de andere versies pas komen. Dom beleid als je het mij vraagt.
Met de 200 pk versie zit je mooi boven de Giulietta. Ik neem aan dat ze niet in dezelfde vijver willen vissen dus ik kan dat begrijpen.
Wat mij veel meer verbaast is dat er geen baanbrekend vette diesel of hybride uitkomt. Beetje vloeken hier misschien,maar als je de Volvo D6 hybrid geproeft hebt snap je waarom.
Ik heb serieuze km aantallen in de V60 D6H gereden en vind het een van de minste Volvo's van de afgelopen 10 jaar. Alles wat de auto Hybride maakt, maakt de auto ook minder, incl 'gaspedaal' response, gewicht (1900kg!), binnenruimte (minder dan een V40), vering (stugger dan een BMW met sport onderstel).
En boven de 200 km/h lijkt de auto te zweven en geen contact meer te hebben met de weg, niet wat je wilt op die snelheid. Het werd iets beter na het monteren van andere banden, maar is een probleem van de elektronische stuurbekrachtiging. Overigens is je acceleratie dan ook al een hele tijd weg, want de elektromotoren kunnen dat niet meer bijbenen roll:
Heb er ook ik in gezeten op het Antwerp Classic car event een blauwe diesel van Buga-Auto. Wordt zeker mijn volgende wagen. Rare keuze om in het begin de "normale" benzine enkel in automaat te leveren.
Straffer nog, er zou geen handgeschakelde versie komen ...

De auto is al terug retour naar Alfa (zondagavond al) : hij is er enkel 't WE geweest .

Ik was er zaterdag & zondag (zaterdag eerst nog van 8 tot 14u in Geel, zondag ook van 8 tot 10 eerst in Geel) had ge nu achter mij gevraagd dan hadden we mekaar leren kennen :oops:
En is dat echt zo erg? In een auto van dat formaat heeft een handbak weinig toegevoegde waarde in mijn ogen. Zeker wanneer de meeste kms gemaakt worden tijdens het spitsuur. Voor dagelijks gebruik is een automaat veel ontspannender en zeker niet trager dan handschakelen. Misschien dat wonen in de randstad mij wat pessimistisch gemaakt heeft, maar voor mijn woon-werk wil ik nooit meer een handbak.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Jochem Adan
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 12:55
Locatie: Volendam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

do mei 05, 2016 05:21

Jammer dat er zo weinig motorkeuze is. Dit word gewoon weer een groot Alfa fiasco, deze auto gaat floppen bij het publiek. Prijzen skyhigh en geen noemenswaardig design
Prijzen skyhigh?? Je bedoeld markt conform :mrgreen:

2.9 V6 107.000 vs M3 110.000
2.0 T 41.000 vs 320 38.000

2.2 jtdm 40.000 vs 318d 40.000

Ja dat bedoel ik, als dus gekozen mag worden tussen Duitse degelijkheid of een Italiaans/ Aziatisch etc etc mixauto, dan kiest denk ik 95% van de markt voor de Duitse degelijkheid... Wij kijken door een roze bril omdat wij besmet zijn met het virus, vandaar.
Alfa Romeo...I don't wear jewels, I drive them...Alfa Romeo
CARS
156 GTA Berlina
159 2.4 Q-tonic Ti
SCARB LID 4302

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 06, 2016 12:52

Heb er ook ik in gezeten op het Antwerp Classic car event een blauwe diesel van Buga-Auto. Wordt zeker mijn volgende wagen. Rare keuze om in het begin de "normale" benzine enkel in automaat te leveren.
Straffer nog, er zou geen handgeschakelde versie komen ...
En is dat echt zo erg? In een auto van dat formaat heeft een handbak weinig toegevoegde waarde in mijn ogen. Zeker wanneer de meeste kms gemaakt worden tijdens het spitsuur. Voor dagelijks gebruik is een automaat veel ontspannender en zeker niet trager dan handschakelen. Misschien dat wonen in de randstad mij wat pessimistisch gemaakt heeft, maar voor mijn woon-werk wil ik nooit meer een handbak.
Zelf was ik erg wantrouwig tov alles wat niet-handbak was en het was dan ook een twijfelpunt om te beslissen om een 4C te kopen. Vanuit de buik gekocht en ik ben helemaal om. Achteraf gezien kwam mijn wantrouwen vanuit onbekendheid maar ook door de vele negatieve persberichten.

Voor mij enkel nog tct. Makkelijk, supersnel en fun. En wat de autopers betreft : zo'n beetje alles wat ik gelezen heb over de 4C is staalhard gelogen ("ik drukte op de startknop..." euh, welke?) of zaken waar je tegen aan loopt als je de auto niet gewoon bent (halfuurtje vlammen en dan stukje schrijven, heel relevant...).

Geleerde les : ik ga even niets geloven van wat ik zie of hoor van de Giulia tot ik er zelf mee gereden heb.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
Jochem Adan
Newbie
Newbie
Berichten: 36
Lid geworden op: wo mar 02, 2005 12:55
Locatie: Volendam

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 06, 2016 13:43


En is dat echt zo erg? In een auto van dat formaat heeft een handbak weinig toegevoegde waarde in mijn ogen. Zeker wanneer de meeste kms gemaakt worden tijdens het spitsuur. Voor dagelijks gebruik is een automaat veel ontspannender en zeker niet trager dan handschakelen. Misschien dat wonen in de randstad mij wat pessimistisch gemaakt heeft, maar voor mijn woon-werk wil ik nooit meer een handbak.
Zelf was ik erg wantrouwig tov alles wat niet-handbak was en het was dan ook een twijfelpunt om te beslissen om een 4C te kopen. Vanuit de buik gekocht en ik ben helemaal om. Achteraf gezien kwam mijn wantrouwen vanuit onbekendheid maar ook door de vele negatieve persberichten.

Voor mij enkel nog tct. Makkelijk, supersnel en fun. En wat de autopers betreft : zo'n beetje alles wat ik gelezen heb over de 4C is staalhard gelogen ("ik drukte op de startknop..." euh, welke?) of zaken waar je tegen aan loopt als je de auto niet gewoon bent (halfuurtje vlammen en dan stukje schrijven, heel relevant...).

Geleerde les : ik ga even niets geloven van wat ik zie of hoor van de Giulia tot ik er zelf mee gereden heb.
Das miss ook wel het allerslimste om te doen.. Ik sluit me er op dat punt bij aan.
Alfa Romeo...I don't wear jewels, I drive them...Alfa Romeo
CARS
156 GTA Berlina
159 2.4 Q-tonic Ti
SCARB LID 4302

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

vr mei 06, 2016 13:46

[...]
Straffer nog, er zou geen handgeschakelde versie komen ...
En is dat echt zo erg? In een auto van dat formaat heeft een handbak weinig toegevoegde waarde in mijn ogen. Zeker wanneer de meeste kms gemaakt worden tijdens het spitsuur. Voor dagelijks gebruik is een automaat veel ontspannender en zeker niet trager dan handschakelen. Misschien dat wonen in de randstad mij wat pessimistisch gemaakt heeft, maar voor mijn woon-werk wil ik nooit meer een handbak.
Zelf was ik erg wantrouwig tov alles wat niet-handbak was en het was dan ook een twijfelpunt om te beslissen om een 4C te kopen. Vanuit de buik gekocht en ik ben helemaal om. Achteraf gezien kwam mijn wantrouwen vanuit onbekendheid maar ook door de vele negatieve persberichten.

Voor mij enkel nog tct. Makkelijk, supersnel en fun. En wat de autopers betreft : zo'n beetje alles wat ik gelezen heb over de 4C is staalhard gelogen ("ik drukte op de startknop..." euh, welke?) of zaken waar je tegen aan loopt als je de auto niet gewoon bent (halfuurtje vlammen en dan stukje schrijven, heel relevant...).

Geleerde les : ik ga even niets geloven van wat ik zie of hoor van de Giulia tot ik er zelf mee gereden heb.
Heel begrijpelijk en herkenbaar. Journalisten rijden vaak op circuits en willen continu geprikkeld worden. Als je elke dag wisselt tussen auto's, dan is je ervaring heel anders dan wanneer je maar een paar verschillende auto's per jaar rijdt.

Overigens is er een groot verschil tussen een TCT (dubbele koppeling) en een automaat, de eerste is een evolutie van een handbak, van selespeed, maar dan met twee koppelingsplaten. De andere heeft een vloeistof koppeling en schakelt ook dmv een andere techniek.

Persoonlijk vind ik veel TCT achtige bakken nog niet geweldig voor file en stadsrijden, dan is een traditionele automaat nog superieur. Natuurlijk schakelt die 'ongelofelijk traag' in vergelijking met een TCT, maar laten we eerlijk zijn, wie veel kms maakt heeft liever soepel file gedrag dan extreem snelle schakelmomenten. Plus, dat die schakelmomenten op zichzelf echt niet traag zijn, je zou heel hard je best moeten doen om erbij in de buurt te komen met een handbak.

Ik ben het met je eens, in een 4C is een handbak ook niet noodzakelijk in mijn ogen. De Giulia krijgt een traditionele automaat, een 8-traps van ZF, bij veel andere merken al bewezen heeft een ongelofelijk fijne bak te zijn. De Giulia is nog eventjes buiten mijn bereik, maar ik kijk echt uit naar een 180pk jtd automaat. <== En dat zijn woorden die de 18 jarige ik nooit gedacht had te zullen gebruiken.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

ma mei 09, 2016 17:54

Voorkeuren mogen verschillen ; persoonlijk vind ik TCT prima(meer nog manueel kan je zelf niet perfecter met tussengas terugschakelen), met 'n echte automaat (met koppelomvormer dus) heb ik het persoonlijk niet zo mee (afremmen op de motor wordt dan moeilijk ...) .
Ik zou graag zien dat ze tenminste de keuze voor 'n handbak gaan aanbieden : Er zijn puristen (en ecologisten(die nemen ook vrede met'n TCT) ) die afhaken als ze enkel voor 'n full-automaat kunnen kiezen, dan zijn die niet te sussen met flippers aan't stuur icm 'n koppelomvormer .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3953
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 10, 2016 11:03

Persbericht van Alfa Romeo:

The model in brief

Today, the complete range of the new Giulia, Alfa Romeo's most eagerly awaited model in 2016, will be presented to the international press at the Centro Sperimentale di Balocco (Vercelli). Today's event thus completes the car's début, following its starring role at the Alfa Romeo Historical Museum in Arese with the launch of the Quadrifoglio version - the supreme expression of the "La meccanica delle emozioni" concept - and the subsequent launch of the entire range at the Geneva International Motor Show 2016.



The new Giulia can already be ordered from showrooms across Italy, Germany, France, Spain, Austria, Belgium, Switzerland and the Netherlands. For specific details and prices, please visit the local press sites. The range includes three trim levels (Giulia, Super and Quadrifoglio) and five new engine versions: 2.2-litre Diesel with 150 HP and 180 HP combined with a 6-speed manual gearbox or 8-speed automatic transmission; 510 HP 2.9-litre V6 Biturbo petrol engine combined with a 6-speed manual gearbox. The new Giulia features rear-wheel drive: this is a design choice that guarantees superior performance levels, loads of fun and a thrilling drive, and it is also a tribute to the most authentic traditions of the legendary Alfa Romeo.



Further particularities of the new Giulia include the outstanding weight distribution across the two axles, the suspension system featuring exclusive AlfaLink technology and the most direct steering in its segment. In addition, the new Alfa Romeo combines extraordinary engine performance and ample use of ultralight materials, like carbon fibre, aluminium, aluminium composite and plastic, to obtain the best weight-to-power ratio (less than 3 in the Quadrifoglio version).



In keeping with Alfa Romeo traditions, the new Giulia offers unique technical solutions. The more sophisticated features include the Integrated Brake System (IBS) for considerably reducing braking distance - from 100 km/h to 0 in 38.5 m for the Giulia and in 32 m for the Quadrifoglio - and active suspension for exceptional comfort. Exclusive to the Quadrifoglio version, the Torque Vectoring technology affords outstanding torque distribution between the two wheels on the rear axle, and the AlfaTM Active Aero Splitter actively manages downforce at high speed.



In terms of style, the new Giulia stands out for it distinctive Italian design, which is expressed through an impeccable sense of proportions, based on the technical architecture, sophisticated simplicity and quality surfaces, both inside and out. On the exterior, the new Giulia is statuesque and recalls a big cat just about to pounce, and the clean and essential interior is designed to envelop the driver, focusing on the latter entirely.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
'05 156 1,9 JTD
33 SW corsa
Iets Japans

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 10, 2016 11:13

Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Coniglio
Full Member
Full Member
Berichten: 389
Lid geworden op: vr jan 22, 2010 23:07
Locatie: Limburg (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 10, 2016 13:07

Geleerde les : ik ga even niets geloven van wat ik zie of hoor van de Giulia tot ik er zelf mee gereden heb.
Even case in point : dit komt van Evo. Die gingen van 4/5 sterren voor de 4C bij lancering naar 3/5 later en op twitter zeggen ze "everything is wrong about the car". Dus 0/5. Ze beschreven het geluid eerst als iets "tussen een 458 en een Pagani" en dan "The sound - I hate it." De wegligging is "an accident waiting to happen" etc etc.

Sorry maar die gasten kan ik echt niet meer serieus nemen.
I nostri sogni sono sempre presenti.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 10, 2016 13:42

Ja dat bedoel ik, als dus gekozen mag worden tussen Duitse degelijkheid of een Italiaans/ Aziatisch etc etc mixauto, dan kiest denk ik 95% van de markt voor de Duitse degelijkheid... Wij kijken door een roze bril omdat wij besmet zijn met het virus, vandaar.
duitse degelijkheid bestaat ook al een tijdje niet meer, daarnaast koop je een complete alfa (met meer vermogen) tegen een kale bmw

maar moet toegeven, zit zelf ook naar een bmw te kijken (in de markt van een 159) :oops:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

di mei 10, 2016 17:00

Top Gear review: http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive" onclick="window.open(this.href);return false;
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6705
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 08:18

duitse degelijkheid bestaat ook al een tijdje niet meer, daarnaast koop je een complete alfa (met meer vermogen) tegen een kale bmw

maar moet toegeven, zit zelf ook naar een bmw te kijken (in de markt van een 159) :oops:
Als je dan toch buiten de deur aan het kijken bent, waarom niet een Focus ST of Mondeo met 2.5 20v turbo? Ik zit nu serieus voor een familiehut tussen de S-Max'en te neuzen met die motor. Al eerder aan de tand gevoeld in een Focus (ok, die was fors gekieteld naar 300+ pk, maar toch), en met de betrouwbaarheid van die Volvo-motor zit het ook wel goed.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 09:17

Top Gear review: http://www.topgear.com/car-reviews/alfa ... irst-drive" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is verrassend positief :shock: Dit biedt hoop voor de toekomst van Alfa Romeo.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: De nieuwe Alfa Romeo Giulia

wo mei 11, 2016 10:02

Zelfs Auto Motor und Sport is positief: http://www.auto-motor-und-sport.de/fahr ... 73721.html" onclick="window.open(this.href);return false; :shock:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”