Doix

RE: Losliggende spullen in auto straks verboden

wo aug 03, 2005 09:40

Ze laat een wetsvoorstel vastleggen en het komt in het nieuws, het stuit op verzet en nu beweert mevrouw Peijs dat WIJ haar verkeerd begrepen hebben..... ik kan me niet herinneren gekozen te hebben voor zo'n soort stelletje clowns in Den Haag. Jullie?
Maar okee, ik heb toch al weinig los liggen in de auto. Ik heb liever dat ze energie steekt in andere zaken van het verkeer en die verhalen omtrent begrenzers beangstigt me ook.... het klinkt echt als "wij hebben geen plezier aan autorijden en dus zullen we voor ieder ander ook het plezier om zeep helpen...." :(

Andretti Molletti

wo aug 03, 2005 10:11

Mooi hoeft mijn schoonmoeder voortaan niet meer in de gordels!
Is ook zonde ook....

van de gordels

:lol:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo aug 03, 2005 10:18

@Dré: geeft ze af dan? :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Andretti Molletti

wo aug 03, 2005 10:32

Op de voorruit tijdens een noodstop wel

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Losliggende spullen in auto straks verboden

wo aug 03, 2005 10:45

Op de voorruit tijdens een noodstop wel

Kijk.... daarvoor hebben wij nu een kleinhondje :lol: :lol: :lol:
It's not easy, being green (kermit)

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 11:39

Heb niet de moeite genomen het hele topic te lezen, maar ik ben het er wel mee eens.

Een koffer in je nek bij een botsing op de snelweg is einde oefening voor je knappe koppie.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 03, 2005 12:02

Heb niet de moeite genomen het hele topic te lezen, maar ik ben het er wel mee eens.

Een koffer in je nek bij een botsing op de snelweg is einde oefening voor je knappe koppie.
Het gaat alleen niet door.................................... :?

CITAAT:

Peijs: verbod losse spullen in auto misverstand
02 augustus 2005, 19:06:25

DEN HAAG (ANP) - Minister Peijs van Verkeer heeft nooit een verbod willen uitvaardigen op losse spullen in de auto. Ze wilde een dergelijk verbod alleen laten gelden voor het rolstoelvervoer. Haar ambtenaren hadden haar echter niet verteld dat de bepaling voor alle voertuigen zou gelden.

Dat heeft een woordvoerder van Peijs dinsdag gezegd. Hij bevestigde daarmee een artikel in het weekblad Elsevier en voegde daaraan toe dat waarschijnlijk een gewijzigde wetstekst naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.

Peijs had haar ambtenaren gevraagd te kijken naar een verbod op losse spullen in het rolstoelvervoer. Haar ondergeschikten vergrootten de reikwijdte van de wetsbepaling echter tot alle voertuigen, maar ze verzuimden Peijs daarvan op de hoogte te stellen.

Toen de minister de wet las, ging ze ervan uit dat het verbod alleen voor het rolstoelvervoer gold. Ze neemt wel de verantwoordelijkheid voor de ,,ambtelijke omissie'', aldus haar woordvoerder.

Uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat bleek eerder dit jaar dat het rolstoelvervoer vaak onveilig gebeurt. Er slingeren geregeld spullen in de voertuigen rond, die bij een noodstop de inzittenden kunnen verwonden.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Egbertone
Guru
Guru

wo aug 03, 2005 12:15

Daar heb je ook volledig gelijk in Maarten!

Alleen, dat soort dingen moeten niet van Rijkswege opgelegd worden. Goedbedoeld natuurlijk want het zou het aantal verkeersgewonden/-doden moeten verminderen maar, de overheid kan ons geld dan beter besteden in een goede campagne waarin duidelijk wordt dat het gevaarlijk is om losse spullen op de hoedenplank te laten liggen. Als automobilist moet je dat zelf kunnen bedenken.
Als je dat soort zaken als Overheid maar stomweg gaat verbieden ben je mijns inziens bezig met het creëren van een maatschappij waar mensen niet meer leren om voor zichzelf te denken, waar alles maar voorgekauwd moet worden.....

Gelukkig ben ik me zelf bewust dat een stratenboek o.i.d. bij een botsing verandert in een projectiel wat op dat moment vele malen zwaarder weegt dan zijn oorspronkelijk gewicht. Bovendien vind ik rondslingerende zaken op hoedenplank of achterbank ook geen gezicht.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 14:13

Daarom heeft een beetje italiaanse auto ook een KOFFERbak. Je weet wel, daar waar het lijk normaal ligt......... :shock:
Dirk - Giulia2000TS

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 14:15

Daarom heeft een beetje italiaanse auto ook een KOFFERbak. Je weet wel, daar waar het lijk normaal ligt......... :shock:
Precies, en daar heb ik dus ook mijn spullen in te leggen.

We gaan toch ook niet zeuren dat we gordels moeten dragen ?

MadMets

wo aug 03, 2005 17:35

CITAAT:

Peijs: verbod losse spullen in auto misverstand
02 augustus 2005, 19:06:25

DEN HAAG (ANP) - Minister Peijs van Verkeer heeft nooit een verbod willen uitvaardigen op losse spullen in de auto. Ze wilde een dergelijk verbod alleen laten gelden voor het rolstoelvervoer. Haar ambtenaren hadden haar echter niet verteld dat de bepaling voor alle voertuigen zou gelden.

Dat heeft een woordvoerder van Peijs dinsdag gezegd. Hij bevestigde daarmee een artikel in het weekblad Elsevier en voegde daaraan toe dat waarschijnlijk een gewijzigde wetstekst naar de Tweede Kamer wordt gestuurd.

Peijs had haar ambtenaren gevraagd te kijken naar een verbod op losse spullen in het rolstoelvervoer. Haar ondergeschikten vergrootten de reikwijdte van de wetsbepaling echter tot alle voertuigen, maar ze verzuimden Peijs daarvan op de hoogte te stellen.

Toen de minister de wet las, ging ze ervan uit dat het verbod alleen voor het rolstoelvervoer gold. Ze neemt wel de verantwoordelijkheid voor de ,,ambtelijke omissie'', aldus haar woordvoerder.

Uit onderzoek van de Inspectie Verkeer en Waterstaat bleek eerder dit jaar dat het rolstoelvervoer vaak onveilig gebeurt. Er slingeren geregeld spullen in de voertuigen rond, die bij een noodstop de inzittenden kunnen verwonden.
Ok dus Peijs is niet achterlijk, d'r ambtenaren zitten gewoon om werk verlegen. Wanneer wordt dat ambtenaren overschot is aangepakt?

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 18:01

Gewoon WEL tot wet maken ! Kleine moeite groot plezier lijkt mij.

Ik weet niet hoe jullie bochten omgaan, maar als ik dat op mijn manier doe vliegt alles de auto door. Voor alfarijders reden te meer om losse rommel gewoon achterin te gooien, toch ?

matra sports
Guru
Guru

wo aug 03, 2005 18:27

Straks worden we allemaal 100 jaar oud, maar lopen we als eenheidsworsten in rijtjes. Nee bedankt ! Losliggende spullen in de auto verbieden, sjonge jonge, is MIJN verantwoordelijkheid. De overheid moet niet alles willen regelen, ook al is dat in dit geval uit het oogpunt van veiligheid. Mijn benadering is dat er door alle regelgeving die nu op de rol staat de scherpe kantjes straks overal vanaf worden geslepen en dat moet ik niet.
Vooral omdat die ene minister een natte droom heeft gehad, wil dat niet betekenen dat je 15 miljoen mensen of consumenten alles moet gaan opleggen. Tis hier fu....g Amerika niet :wink:

Egbertone
Guru
Guru

wo aug 03, 2005 18:30

Straks worden we allemaal 100 jaar oud, maar lopen we als eenheidsworsten in rijtjes....

.... Tis hier fu....g Amerika niet :wink:
Precies, dat bedoel ik nou ook...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

wo aug 03, 2005 18:50

Straks worden we allemaal 100 jaar oud, maar lopen we als eenheidsworsten in rijtjes. Nee bedankt ! Losliggende spullen in de auto verbieden, sjonge jonge, is MIJN verantwoordelijkheid. De overheid moet niet alles willen regelen, ook al is dat in dit geval uit het oogpunt van veiligheid. Mijn benadering is dat er door alle regelgeving die nu op de rol staat de scherpe kantjes straks overal vanaf worden geslepen en dat moet ik niet.
Vooral omdat die ene minister een natte droom heeft gehad, wil dat niet betekenen dat je 15 miljoen mensen of consumenten alles moet gaan opleggen. Tis hier fu....g Amerika niet :wink:
Matra, ik weet dat je fel gekant bent tegen onze vrienden aan de overkant van het groote waeter, maar daar zijn dit soort regeltjes juist helemaal niet populair. Dat terzijde, je gordel moet je toch ook gewoon dragen ?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”